Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 16-Αυγ-2020 08:42

    Ο Β. Κάτσος θέλει να βάλει "πόδι" στη μικρή λιανική μέσω της Cafetex

    Ο Β. Κάτσος θέλει να βάλει "πόδι" στη μικρή λιανική μέσω της Cafetex
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στη μικρή λιανική, όπως είναι τα mini market, και στους χονδρέμπορους "στρέφει" το ενδιαφέρον της η Cafetex, μητρική της αλυσίδας Coffeeway του Γιάννου Μπενόπουλου, στην οποία έχει επενδύσει τα τελευταία χρόνια και ο Βασίλης Κάτσος της VNK Capital, γνωστός από τη Pharmathen, κατέχοντας πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

    Μπορεί η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα να υπολείπεται σημαντικά από τις ποσότητες που καταναλώνουν π.χ. οι Φινλανδοί –σύμφωνα με τη Statista ο μέσος Έλληνας καταναλώνει 4,52 κιλά και ο Φινλανδός 10,35 κιλά–, ωστόσο, η συγκεκριμένη αγορά έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ουκ ολίγων επενδυτών διότι συνεχίζει να καταγράφει ανάπτυξη, τόσο στο κανάλι του HORECA αλλά κυρίως στο κομμάτι της λιανικής. 

    Άλλωστε η λιανική, μικρή και οργανωμένη, ήταν αυτή που άντεξε στην πανδημία του κορονοϊού, σημειώνοντας ανοδική πορεία εν μέσω της τρέχουσας αβέβαιης οικονομικής συγκυρίας. Πρόκειται, δε, για ένα κανάλι από το οποίο προέρχεται το σημαντικότερο μέρος των πωλήσεων και απαιτήσεων της εταιρείας.

    Από την άλλη πλευρά όμως η Cafetex δέχεται πιέσεις από το κομμάτι του επαγγελματικού καναλιού. Λόγω του πλήγματος που δέχονται τα καταστήματα εστίασης και ο ελληνικός τουρισμός εξαιτίας της εξάπλωσης του SARS-CoV-2, οι πωλήσεις της εταιρείας στο επαγγελματικό κανάλι αναμένεται να επηρεαστούν, χωρίς να είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθεί αυτή η επίδραση στην παρούσα φάση, αναφέρει η διοίκησή της στην οικονομική χρήση που έληξε στις 31/12/2019. Ομοίως, η παύση δραστηριότητας των καταστημάτων εστίασης και των ξενοδοχείων και η αβεβαιότητα στη διάρκεια και την ένταση της κρίσης, αναμένεται να έχουν επίπτωση στην ταμειακή ρευστότητα και την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών της που δραστηριοποιούνται στο επαγγελματικό κανάλι. Εν τω μεταξύ στις 19 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε η απορρόφηση του κλάδου χονδρικής εμπορίας της εταιρείας Coffee Connection με ενσωμάτωση των δύο brands Coffeeway και Brazita.

    Πέρυσι η Cafetex εμφάνισε πωλήσεις πάνω από 11 εκατ. ευρώ, οι οποίες όμως ήταν μειωμένες κατά 5,1% σε σχέση με το 2018, λόγω των καθυστερήσεων στην επίτευξη συμφωνιών. Αναφορικά με την κερδοφορία της εταιρείας, τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε κέρδη 775 χιλ. ευρώ (από 910 χιλ. ευρώ που ήταν το 2018), τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων και έκτακτων αποτελεσμάτων ανήλθαν σε 1,640 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους 1,755 εκατ. ευρώ το 2018, με το συγκρίσιμο EBITDA (χωρίς την επίδραση της υιοθέτησης του ΔΠΧΑ 16 από 1/1/2019) σε 1,530 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 2,604 εκατ. ευρώ έναντι 2,568 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018. Το μικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σε 23,5% το 2019 έναντι 22% το 2018.

    Σε ό,τι αφορά τις αναπτυξιακές προοπτικές της εγχώριας αγοράς, παρά τη σχετική στέρηση που καταγράφει η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στη χώρα μας συγκριτικά με άλλες χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, εκτιμάται εντούτοις ότι ο κλάδος θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, γεγονός που εξηγεί και το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ