Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Αυγ-2020 11:50

    Η χαμηλή ορατότητα της ΑΒ το 2019 και ο στόχος του 2020

    Η χαμηλή ορατότητα της ΑΒ το 2019 και ο στόχος του 2020
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Η συνολική επίπτωση της πανδημίας από την ενδεχόμενη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, την απώλεια του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτή, αλλά και την ανεργία, θα αποτιμηθεί στο τέλος της χρονιάς, αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη χρήση του 2019, η διοίκηση της. 

    Για τους πρώτους μήνες του έτους, η επίπτωση της πανδημίας Covid-19 στα αποτελέσματα της αλυσίδας ήταν, όπως σημειώνει η διοίκησή της, θετική, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την κερδοφορία της κατά το διάστημα αυτό. Ωστόσο δεν δίνει περαιτέρω πληροφορίες για το ποια ήταν ακριβώς η επίπτωση. 

    Πέρυσι πάντως, έτος κατά τη διάρκεια του οποίου ο τζίρος στους ταχυκίνητους κωδικούς αυξήθηκε κατά 1,7% (πηγή: IRI Hellas), οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος μειώθηκαν κατά 1,93%, υποχωρώντας στα 1,947 δισ. ευρώ ενώ τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 508,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 0,76%. 

    Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 30,88% κάτι που οφείλεται κυρίως στην αλλαγή του λογιστικού χειρισμού ΔΠΧΑ 16. Την ίδια περίοδο τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 47,22% στα 28,5 εκατ. ευρώ. Μέρος της μείωσης των κερδών οφείλεται κατά 14,9 εκατ. ευρώ στην αλλαγή του λογιστικού χειρισμού ΔΠΧΑ 16 (Μισθώσεις). Σε ότι αφορά τα κέρδη αυτά διαμορφώθηκαν στα 20 εκατ. ευρώ από 34,6 εκατ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 42,20%. Άνοδο πάντως κατέγραψε ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της. Στις 31.12.2019 η εταιρεία απασχολούσε 14.550 άτομα από 14.132 άτομα το 2018.

    Πέρυσι η αλυσίδα υλοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που κατευθύνθηκαν στην επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων του. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης. 

    Για το τρέχον έτος, σχεδιάζει την επιτάχυνση της ανάπτυξής της με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό της, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising) και των καταστημάτων χονδρικής και λιανικής. 

    Εν τω μεταξύ η εταιρεία σε συνέχεια της συμφωνίας για την εξαγορά του 100% των μετοχών των εταιριών "THIRA FOODS Μ.Α.Ε." και "K.A.S.T FOODS Μ.Α.Ε." και κατά συνέπεια των μετοχών της εταιρίας A.S.T. FOODS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., η οποία αποτελεί θυγατρική της "THIRA FOODS Μ.Α.Ε.", ολοκλήρωσε την εν λόγω συναλλαγή την 09.02.2020. Με την εξαγορά αυτή μέσω των θυγατρικών της σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα, εγκαινίασε την εκεί παρουσία της με τρία εταιρικά καταστήματα. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ