Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Αυγ-2020 07:39

    Έρχεται η β’ φάση του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών

    Έρχεται η β’ φάση του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

    Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να δημοπρατηθεί, όπως αναφέρουν από την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τη δεύτερη φάση της αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, γνωστού και ως Σταθμού Λαρίσης. Η πρώτη φάση των έργων, που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2017, περιλαμβάνει την υλοποίηση τεσσάρων νέων αποβάθρων, υπόγειας διάβασης και   χώρων μετακινήσεων και αναμονής. Όπως και την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής που απάλλαξε τους επιβάτες από την αλλαγή τρένου.

    Η δεύτερη φάση

    Με τις συμπληρωματικές μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης να οριστικοποιούνται, η δεύτερη φάση των εργασιών αναβάθμισης του σταθμού Αθήνας περιλαμβάνει εργασίες ανακαίνισης (π.χ. αποκατάσταση όψεων) και αναβάθμισης υποδομών.  

    Στόχος είναι η αύξηση των γραμμών και των αποβάθρων, η σύνδεση με το σταθμό Λαρίσης του μετρό  -σήμερα απαιτείται η έξοδος από το σιδηροδρομικό σταθμό για την μετάβαση στο μετρό- και η ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

    Ειδικότερα, τα έργα περιλαμβάνουν:

    -την κατασκευή των νέων αποβάθρων Νο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των στεγάστρων.

    -την κατασκευή των υποδομών (θεμελίωση) των μελλοντικών κτιριακών εγκαταστάσεων - στεγάστρου του Σ.Σ.Α.

    -την καθαίρεση προσωρινής ισόπεδης διάβασης πρόσβασης των πεζών από το κτήριο εισόδου στο σταθμό (κτήριο οδού Δηληγιάννη) στις αποβάθρες Νο 4, 5 & 6, όπως και μέρους του νότιου (σημερινή χρήση καταστήματος) και βόρειου (στέγαστρο) τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών

    -την επέκταση της Μεγάλης Υπόγειας Διάβασης του Σ.Σ. Αθηνών (περί την Χ.Θ. 10+300) κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένων του κελύφους των καταστημάτων εντός της Υπόγειας Διάβασης τις κλίμακες, κυλιόμενες σκάλες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό "Λαρίσης" της Αττικό Μετρό Α.Ε.

    -την επέκταση της Μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 με τις κλίμακες και τους ανελκυστήρες.

    -την κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. Αθηνών (στις Χ.Θ. 10+507, 10+581 & 10+700) για την διέλευση των πεζών πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, την πρόσβαση στο σύνολο των αποβάθρων του Σταθμού και την άμεση απομάκρυνση σε περίπτωση κινδύνου.

    -τη σήμανση του σταθμού, την πλήρη κατασκευή της επιδομής των υπολοίπων έξι σιδηροδρομικών γραμμών, 1 έως και 6 στο Σ.Σ. Αθηνών και την ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας ‘‘Αλυσοειδούς’’ Γραμμής Επαφής 25 KV – 50 Hz των Σ.Γ. 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.

    Απαιτείται μία ακόμη εργολαβία για την ολοκλήρωση της εγκατάσταση της σηματοδότησης και των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων καθώς και την ολοκλήρωση των οδικών έργων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής.

    Το έργο αναμένεται να προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από το σύνολο των εγχώριων τεχνικών ομίλων

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ