ΟΛΠ: Έργα ανάπτυξης ύψους 160 εκατ. ευρώ
Τρίτη, 21-Αυγ-2007 09:11
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Έργα που θα δώσουν πνοή στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά και τα οποία στηρίζονται σε πέντε άξονες και έχουν προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε.
Το επενδυτικό πρόγραμμα έχει χρονικό ορίζοντα τριετίας και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2010. Η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από ίδια κεφάλαια αλλά και κεφάλαια ιδιωτών επενδυτών. Η τελική μορφή του σχεδίου θα εξαρτηθεί τόσο από τις αναγκαίες εξασφαλίσεις των τραπεζών όσο και από τις εκτιμώμενες ταμιακές ροές.
Ηδη υλοποιείται μελέτη από την Τράπεζα Πειραιώς "για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των χώρων στο πέταλο της ακτοπλοΐας του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά" η οποία αφορά:
- Την αναδιοργάνωση των χώρων πλεύρισης των πλοίων στο κεντρικό λιμάνι.
- Την αυτοτελή διάκριση λιμενικών ζωνών βάσει των δρομολογιακών γραμμών.
- Την αυτονομία υποδομών των λιμενικών ζωνών με την αύξηση, επέκταση και βελτίωση των επιβατικών σταθμών.
- Την ανάληψη μέτρων για την κυκλοφοριακή αναδιοργάνωση της ροής επιβατών και οχημάτων.
- Την ανάπτυξη πολλαπλών χρήσεων γης για τη βελτίωση της όψης του λιμανιού και τη δημιουργία πόλων έλξης επισκεπτών.
Αναδιοργάνωση
Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ έχει ως στόχο την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του κεντρικού λιμανιού. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται:
- Η μεταφορά των γραμμών της Κρήτης στην ακτή Ηετίωνα και η παράλληλη μετάθεση των πλοίων βορείου και ανατολικού Αιγαίου στο μήκος της Ακτής Βασιλειάδη μέχρι τον όρμο δεξαμενών, και την απόδοση του λιμένος Αλών στις γραμμές Κυκλάδων.
- Η επέκταση του κρηπιδώματος της ακτής Καλιμασιώτη και της λιμενολεκάνης Αργοσαρωνικού, για να διευρυνθεί το βάθος της χερσαίας ζώνης.
- Η δημιουργία αυτόνομης ζώνης ανά προορισμό, αναβαθμίζονται και αυξάνονται οι επιβατικοί σταθμοί, ώστε να υπάρχει ένας σε κάθε ζώνη, με σκοπό να εξυπηρετεί το προβλεπόμενο μεταφορικό έργο και το επιβατικό κοινό.
- Η λειτουργία πολυώροφων κλειστών σταθμών αυτοκινήτων με δυνατότητα μικρής και μακράς διάρκειας στάθμευσης, στα πρότυπα του αεροδρομίου, καθώς και η εγκατάσταση περιφερειακής εσωτερικής λεωφορειακής γραμμής διπλής κατεύθυνσης ή/και η κατασκευή εναέριας γραμμής τραμ η οποία θα περιτρέχει το σύνολο του λιμένα.
- Η αλλαγή των χρήσεων των υπαρχόντων κτηρίων όσο και την ανάπτυξη νέων χώρων προσέλκυσης επισκεπτών.