Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 21-Ιουλ-2020 08:02

    Ελεγχόμενη η πτώση των πωλήσεων για τα Αttica Πολυκαταστήματα

    Ελεγχόμενη η πτώση των πωλήσεων για τα Αttica Πολυκαταστήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Ισχυρές άμυνες επιδεικνύουν τα Αttica Πολυκαταστήματα, οι πωλήσεις των οποίων κινούνται χαμηλότερα από το περσινό αντίστοιχο διάστημα, εξαιτίας του lockdown, του ανύπαρκτου τουριστικού ρεύματος και του μουδιάσματος της εσωτερικής αγοράς, αλλά πολύ καλύτερα από το σενάριο που είχε επεξεργαστεί η διοίκησή τους. 

    Πηγές με γνώση ανέφεραν στο Capital.gr πως το α’ εξάμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν η πτώση πωλήσεων άγγιξε το 35%, οι απώλειες, από την επανεκκίνηση λειτουργίας της αγοράς έχουν περιοριστεί στο -20% ενώ αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις, η πτώση περιορίζεται στο 10%. Τους πρώτους μήνες του 2020 οι πωλήσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα "έτρεχαν” με ρυθμό ανάπτυξης 5-6%, ενώ πέρυσι ο τζίρος ανήλθε στα 190 εκατ. ευρώ από 181,3 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2018. 

    Τις μεγαλύτερες πιέσεις δέχεται το πολυκατάστημα των Αθηνών στο CityLink, όπου καταγράφονται απώλειες της τάξεως του 31% ή -21% αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις, εξαιτίας της ανυπαρξίας του τουριστικού ρεύματος, αλλά και της δυστακτικότητας των καταναλωτών της πρωτεύουσας να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας, με τα μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εν αντιθέσει με το τι συμβαίνει στο κέντρο της Αθήνας, στο πολυκατάστημα στο Golden Hall στο Μαρούσι, η πτώση πωλήσεων έχει περιοριστεί στο 8,1%, μετά την επανεκκίνηση λειτουργίας της αγοράς, στη Θεσσαλονίκη, το πολυκατάστημα στο Mediterranean Cosmos, εμφανίζει υποχώρηση πωλήσεων 8% ή οποία μηδενίζεται αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις, ενώ το πολυκατάστημα επί της οδού Τσιμισκή, εμφανίζει πτώση πωλήσεων 14%, ή οριακή ανάπτυξη +1% αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις.

    Βέβαια, το ζητούμενο για τη διοίκηση της Αttica Πολυκαταστήματα, όπως και για το σύνολο της αγοράς είναι πώς θα εξελιχθεί αφενός η πανδημία και αν θα επιβληθούν τους επόμενους μήνες νέα περιοριστικά μέτρα και αφετέρου ποια θα είναι η επίδραση της υγειονομικής κρίσης στην οικονομία και στο μέσο εισόδημα των Ελλήνων, που αυτή τη στιγμή αποτελούν τους μοναδικούς πελάτες του ελληνικού λιανεμπορίου. Τάση στην αγορά η οποία θα διατηρηθεί, τουλάχιστον και κατά τους πρώτους μήνες του 2021. Υπό αυτά τα δεδομένα η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα αποφάσισε να μεταθέσει για τον Μάρτιο του 2021 την έναρξη υλοποίησης της επένδυσης ύψους 5 εκατ. ευρώ για την  επέκταση του κεντρικού πολυκαταστήματος στο CityLink, κατά 4.000 τ.μ. ενώ την ίδια στιγμή επιταχύνει τις επενδύσεις για τη στήριξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος. 

    Το www.atticabeauty.gr, το επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα καλλυντικών των πολυκαταστημάτων Αttica, "έπιασε” το πρώτο εξάμηνο τους ετήσιους στόχους που είχαν τεθεί για το 2020. Πηγές με γνώση, ανέφεραν στο Capital.gr, ότι οι πωλήσεις του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού καταστήματος, μέσω του οποίου πωλούνται μέχρι στιγμής μόνο καλλυντικά, κατάφερε από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Απριλίου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο, να "καλύψει" το 70% του τζίρου που είχε πετύχει καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιά. Στο α’ εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών του ανήλθε στα 5,7 εκατ.ευρώ, ξεπερνώντας ήδη τον περυσινό τζίρο 12μηνου, ο οποίος είχε διαμορφωθεί στα 5,5 εκατ. ευρώ. Αυτό έχει οδηγήσει τα στελέχη της εταιρείας σε αναθεώρηση προς τα πάνω των στόχων για το σύνολο της φετινής χρήσης, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο ακόμη και για διπλασιασμό του τζίρου σε σχέση με τον περσινό, δηλαδή να ξεπεράσει τα 10, 5 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα, στο διαδικτυακό κανάλι του attica e-shop, θα προστεθεί και η διαδικτυακή πωλήσεων αξεσουάρ και τσαντών.

    Την ίδια στιγμή σε μια προσπάθεια περιορισμού του κόστους, η Αttica Πολυκαταστήματα καταβάλλει το ελάχιστο συμφωνημένο μίσθωμα για τα ακίνητα που απασχολεί, με προσαρμοσμένο επιπλέον τίμημα ανάλογα με τον τζίρο που πραγματοποιεί. Το σύνολο των εργαζομένων έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, ενώ η ανώτατη ομάδα διοίκησης και στελεχών έχει περικόψει κατά 50% τις απολαβές της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ