Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Ιουλ-2020 08:11

    Κωτσόβολος: Ετοιμάζεται για δύσκολη χρονιά διεκδικώντας μερίδιο αγοράς

    Κωτσόβολος: Ετοιμάζεται για δύσκολη χρονιά διεκδικώντας μερίδιο αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή 

    Για μια χρονιά προκλήσεων ετοιμάζεται η διοίκηση της Κωτσόβολος, έχοντας θέσει ως βασικό στόχο, αφενός να "νικήσει” την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καταγράφοντας καλύτερες επιδόσεις από το σύνολο του κλάδου, και αφετέρου να διευρύνει το μερίδιο αγοράς που ελέγχει. 

    "Αναμένουμε ότι το οικονομικό έτος 2020-2021 (Μάιος 2020-Απρίλιος 2021) η αγορά θα καταγράψει πτώση της τάξης του 10% με 15%, αλλά πιστεύουμε ότι εμείς θα καταφέρουμε να κρατήσουμε το ποσοστό μονοψήφιο”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος (Dixons South East Europe), Γιάννης Βασιλάκος, παρουσιάζοντας σε συνέντευξη Τύπου για τα αποτελέσματα της χρονιάς 2019-2020. 

    "Σε κάθε περίπτωση εμείς θέλουμε να κερδίσουμε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, επενδύοντας στα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα”, πρόσθεσε ο ίδιος εκτιμώντας ότι η Κωτσόβολος ελέγχει σήμερα περί το 36%-37% της αγοράς, έχοντας παρουσιάσει αύξηση το προηγούμενο οικονομικό έτος της τάξεως των 0,4 ποσοστιαίων μονάδων. Όπως είπε ο επικεφαλής της Κωτσόβολος, η εταιρεία μπορεί να διευρύνει φέτος το ποσοστό αυτό κατά 0,5 – 1 ποσοστιαία μονάδα, δεδομένου ότι είναι πιο έτοιμη να διαχειριστεί την αναμενόμενη αύξηση των online παραγγελιών. 

    Η Κωτσόβολος, πάντως, κατάφερε να διατηρήσει θετικό πρόσημο στο οικονομικό έτος που έληξε στα τέλη Απριλίου, παρά την καραντίνα που επηρέασε τα αποτελέσματα. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε στα 538 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2018-2019, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 26,2 εκατ. ευρώ, από 25,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 21,3 εκατ. ευρώ, από 20,1 εκατ. ευρώ το 2018-2019. 

    Πώς θα κινηθεί η αγορά 

    Ο κ. Βασιλάκος ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός στις προβλέψεις του για τη φετινή χρονιά. Όπως είπε το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου υπήρξε μια αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, η οποία αποδίδεται στην εκτόνωση της ζήτησης με την επαναλειτουργία των καταστημάτων. 

    Το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου πιθανότατα θα κινηθεί οριακά αρνητικά καθώς παρατηρείται πτώση της ζήτησης για τηλεοράσεις, λόγω της ακύρωσης των μεγάλων αθλητικών γεγονότων που ήταν προγραμματισμένα για το καλοκαίρι. Μειωμένη είναι και η ζήτηση για κλιματιστικά και λευκές συσκευές. 

    Το πιο κρίσιμο διάστημα είναι αυτό του Σεπτεμβρίου – Ιανουαρίου όπου αναμένεται σημαντική πτώση για δύο λόγους: Πρώτον λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης που θα φέρει η αναμενόμενη ύφεση στην οικονομία. Δεύτερον, επειδή θα περιοριστούν σημαντικά οι μεγάλες καταναλωτικές "εκδηλώσεις” που ανεβάζουν παραδοσιακά τις πωλήσεις, όπως το Black Friday, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου.

    Νέες επενδύσεις 

    Έχοντας ολοκληρώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 11,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, η Κωτσόβολος σχεδίαζε αντίστοιχες επενδύσεις και για αυτό το οικονομικό έτος. Ωστόσο, η πανδημία του κορονοϊού έφερε καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα ο στόχος να μειωθεί στα 8 με 9 εκατ. ευρώ. 

    Στο επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνεται μία σειρά από επενδύσεις για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, που περιλαμβάνει την υλοποίηση αυτοματοποιημένων διαδικασιών στη νέα αποθήκη 17.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο αλλά και την ανανέωση του στόλου οχημάτων, αξιοποιώντας μικρότερα οχήματα για την βελτίωση του χρόνου παραδόσεων.  

    Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού σε τομείς όπως η διαχείριση παραγγελιών, το μάρκετινγκ και οι δικτυακές υποδομές. Επίσης, συνεχίζεται η προσπάθεια για ενίσχυση του προϊοντικού μείγματος με νέες αποκλειστικές συνεργασίες με αναγνωρισμένες μάρκες, όπως αυτές με την Technics και την Bowers & Wilkins.Τέλος, το φετινό πλάνο περιλαμβάνει τέσσερις ανακαινίσεις, δύο μεταστεγάσεις και ένα νέο σημείο σε επαρχιακή πόλη. 

    Kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε περισσότερα:

    Κωτσόβολος: Αύξηση πωλήσεων 46% τα τελευταία 4 χρόνια

    Κωτσόβολος: "Η τεχνολογία μας ξανασυστήνεται"

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ