Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Ιουλ-2020 17:24

    Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Το εταιρικό μήνυμα οφείλει να προσαρμόζεται

    Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Το εταιρικό μήνυμα οφείλει να προσαρμόζεται
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι μεγάλες αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 σε όλους τους τομείς είχαν αντίκτυπο και στον τομέα της εργασίας, αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας των περισσότερων εταιρειών. Σ' αυτή τη νέα εποχή το εταιρικό μήνυμα οφείλει να προσαρμόζεται και να ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια συλλογικής συνείδησης και αλληλεγγύης, όπως αναφέρθηκε στην ψηφιακή συζήτηση με τίτλο "Empowering the contemporary social responsibility of business", που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με τη συνεργασία της Επιτροπής Εταιρικής Υπευθυνότητας (CR) την περασμένη Τρίτη.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, στην ομιλία του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Πάκης Παπαδημητρίου, τόνισε πως σήμερα, το εταιρικό μήνυμα πρέπει να προσαρμόζεται με τη σύγχρονη τάση της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας που υπηρετεί σκοπό (purpose), φροντίζει για την επίδραση (impact) και συμβαδίζει με τα κρίσιμα ζητήματα αειφορίας που απασχολούν τον τόπο (οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά). Ειδικά εν μέσω πανδημίας, οφείλει να ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια συλλογικής συνείδησης και αλληλεγγύης. Σημείωσε πως για να μπορεί να λειτουργήσει ένα τόσο περίπλοκο και πολυδιάστατο μήνυμα και να μην είναι "άδειο πουκάμισο", πρέπει να συνάδει άμεσα με τη γενικότερη στρατηγική και την ουσιαστική ενεργοποίηση της εταιρείας. Η εταιρεία πρέπει να αποδεικνύει διαρκώς τη συνάφεια ανάμεσα στις επιλογές της και την πραγματική ζωή, ώστε να κρατά ψηλά την αξιοπιστία της για καταναλωτές και επενδυτές. Τέλος ανέφερε πως πέρα από προγράμματα, ενέργειες, πρότυπα, δείκτες, δελτία τύπου κλπ, η συζήτηση για βιωσιμότητα αποκτά νόημα όταν καταφέρνουμε να πείθουμε και να παρακινούμε ανθρώπους μέσα και έξω από τις εταιρείες μας να αλλάξουν συνήθειες και να βελτιώνουν την καθημερινότητα. Γιατί δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα - είναι δομικές οι αλλαγές που συντελούνται γύρω μας - υπάρχει μόνο η νέα βελτιωμένη κανονικότητα που πρέπει να διεκδικήσουμε.

    Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Weber Shandwick, Δημήτρη Μιχόπουλο, η Covid-19 έφερε το μέλλον αρκετά νωρίτερα. Η κατάσταση την οποία συνεχίζουμε να ζούμε κατέστησε από την πρώτη στιγμή την προσαρμοστικότητα και την εγρήγορση ως βασικά προαπαιτούμενα για τους ηγέτες της εποχής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχόπουλος η ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε κάθε επίπεδο και η εκμετάλλευση της τεχνολογίας αποτελούν βασικές προϋποθέσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Κάθε ηγέτης οφείλει να προσαρμόσει με τέτοιο τρόπο τον οργανισμό του ώστε να μπορεί στο σύνολό του να αντιδρά αποτελεσματικά και γρήγορα σε διαφορετικές και μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι ηγέτες καλούνται να δημιουργήσουν ανθεκτικούς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας το μέγιστο δυνατό συνδυαστικό βαθμό προσαρμοστικότητας.

    Από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας, METRO S.A, Δήμητρα Δασκαλάκη υποστήριξε ότι μέσα από την πανδημία αναδείχθηκε η ανάγκη της συνεργασίας της επιστήμης και των θεσμών, της αξιοποίησης της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα, αλλά και της ανάληψης της ευθύνης από τις επιχειρήσεις, οι οποίες επέστρεψαν αξία στην κοινωνία μέσα από πράξεις αλληλεγγύης και υπευθυνότητας. Συνέχισε λέγοντας ότι: "Η πανδημία μας δίδαξε ότι στην κρίση η ατομική ευθύνη επιβάλλεται ως κοινωνική ευθύνη και μέσα από τη συλλογικότητα και τη συνεισφορά τόσο οι επιχειρήσεις, όσο και οι κοινωνίες έχουν την ευκαιρία

     να μετουσιώσουν τα προβλήματα σε ευκαιρίες για την επόμενη ημέρα. Η χρονική στιγμή είναι ιδανική για τη σύμπνοια και τη συνεργασία μεταξύ επιστημονικής κοινότητας, κράτους και επιχειρηματικού κόσμου. Η στρατηγική αξιοποίηση αυτής της συνεργασίας θα κάνει σίγουρα τη μετά την πανδημία Ελλάδα πιο ανθρώπινη, πιο αλληλέγγυα και πιο φωτεινή".

    Όπως εξήγησε η Βάσω Γρίβα Corporate Affairs Manager, Public-MediaMarkt , μια κρίση αναπόφευκτα φέρνει μαζί της νέες προκλήσεις. Είναι οι δικές μας επιλογές όμως, προσωπικές και συλλογικές, που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και να αναπτυχθούμε. Στην Public-MediaMarkt, προσαρμοστήκαμε με εξαιρετική ταχύτητα στα νέα δεδομένα και καταφέραμε να σταθούμε στο ύψος τον περιστάσεων με αποφασιστικότητα. Με την ασφάλεια των ανθρώπων και των πελατών μας να αποτελεί πρωταρχική μας προτεραιότητα δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό προκειμένου να εξυπηρετήσουμε εκατοντάδες χιλιάδες παραγγελίες μέσα από τα ηλεκτρονικά μας καταστήματα. Σε αυτό το νέο ταξίδι που έχει ξεκινήσει, όλες οι επιχειρήσεις οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα στοιχεία εκείνα που ανέδειξαν την ανθεκτικότητά μας. Σε συνδυασμό με την αδιάκοπη προσπάθεια μετασχηματισμού μας για την αποτελεσματική προσαρμογή στις ανάγκες της εποχής, τα στοιχεία αυτά θα μας δείχνουν τον δρόμο προς ένα μέλλον γεμάτο δημιουργικές προοπτικές.

    Η Σέβη Σφακιανάκη Communications and CSR Manager, MSD, σημείωσε πως μερικές φορές χρειάζεται μια εξωτερική απειλή για να αποκαλυφθεί μια βασική αλήθεια, ότι πολλά πράγματα εξαρτώνται από την προσωπική ευθύνη αλλά και την εταιρική ευθύνη. Σύμφωνα με την κα. Σφακιανάκη, για να γίνει το 2020 μια δύσκολη χρονιά προς ένα καλύτερο μέλλον, χρειάζεται να κρατήσουμε τα μαθήματα που πήραμε τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Στη νέα κανονικότητα να κρατήσουμε την ομοψυχία, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία και την πίστη στη δύναμη της επιστήμης, να εστιάσουμε στην προσωπική ευθύνη που χρειάζεται να επιδεικνύουμε αλλά και στην εταιρική ευθύνη που μπορεί να εγγυηθεί ένα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον.

    Τέλος, η διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Stoiximan/Betano, Αγγελική Παπαδοπούλου υποστήριξε ότι η κρίση που προκάλεσε η πανδημία απαιτούσε ταχύτητα, ευελιξία και προσαρμοστικότητα, αλλά και ψηφιακές δυνατότητες και δεξιότητες σε ανεπτυγμένο στάδιο. Όπως εξήγησε η ίδια, ο ρόλος των Εταιρικών Υποθέσεων σε αυτή τη φάση υπήρξε κομβικός: η επικοινωνία, εσωτερική και εξωτερική, η εταιρική συνοχή, η κοινωνική υπευθυνότητα, όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά που αν δεν υπάρχουν ήδη σε έναν οργανισμό, δεν έχουν χρόνο πλέον να αναπτυχθούν.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ