Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Ιουλ-2020 12:59

    Public: Στόχος η πρώτη θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

    Public: Στόχος η πρώτη θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Πλάνο επενδύσεων ύψους 26 εκατ. ευρώ στη διετία 2020 - 2021 με εστίαση στους τομείς των ecommerce & marketplace, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των υποδομών, των νέων τεχνολογιών και του ανθρώπινου δυναμικού δρομολογεί το Public, μέλος του ομίλου Olympia που ίδρυσε ο Πάνος Γερμανός. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Public -Media Markt, Χρήστος Καλογεράκης "το Public είναι ο υπ' αριθμόν 1 ecommerce retailer στην ελληνική αγορά. Με τη βεβαιότητα ότι το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό, προχωράμε σε δομικές αλλαγές για να είμαστε μακράν ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου την επόμενη μέρα”.

    Το πλάνο του μετασχηματισμού

    Με την ενοποίηση των Public και Media Markt να βρίσκεται σε εξέλιξη, η εταιρεία επιτάχυνε λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού το πλάνο της. Προχώρησε σε πολύ σύντομο χρόνο στην αλλαγή της οργανωτικής της δομής, δημιουργώντας δύο νέες, ανεξάρτητες διευθύνσεις, τις eCommerce Business Unit και Retail Business Unit. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, στρατηγική σημασία δίνεται στη διεύθυνση eCommerce & marketplace. Η συγκεκριμένη διεύθυνση στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αντίστοιχα, η διεύθυνση Retail Business Unit θα έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public - Media Markt και τον συντονισμό της ενοποίησής τους, ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες που θα δημιουργήσουν όφελος για τους καταναλωτές.

    Ο κ. Καλογεράκης τόνισε πως το Public διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις που δίνουν σαφές προβάδισμα, ήτοι την πρώτη θέση στο ecommerce, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατά συμπληρωματικά brands, Public και Media Markt. "Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%. Με αφετηρία τα παραπάνω συστατικά έχουμε ήδη στρέψει την ενέργεια και τις επενδύσεις μας σε τεχνολογίες, logistics, ανθρώπινο ταλέντο και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο τα μερίδιά μας στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου", τόνισε ο κ. Καλογεράκης.

    Επενδύσεις

    Σε ό,τι αφορά το πλάνο των επενδύσεων ύψους 26 εκατ.ευρώ για το 2020 και το 2021, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την παροχή λύσεων αιχμής για software, data management, logistics αλλά και στο σκέλος του last mile, στο κομμάτι δηλαδή της έγκαιρης παράδοσης προϊόντων στον καταναλωτή. Στρατηγικός στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών μας καναλιών, με έμφαση στην ταχύτητα παράδοσης, στον εμπλουτισμό της γκάμας των άμεσα διαθέσιμων εμπορευμάτων, στη βέλτιστη δυνατή και πιο αποτελεσματική διαχείριση των παραγγελιών αλλά και στην παροχή νέων, καινοτόμων υπηρεσιών για τον πελάτη.

    Ακόμη στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι και η ενίσχυση του pick-up, δηλαδή της παραλαβής προϊόντων που έχουν αγοραστεί μέσω διαδικτύου από συγκεκριμένα σημεία ή καταστήματα. Αυτό σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί για προϊόντα της Media Markt, τα οποία θα μπορεί να παραλάβει κάποιος από καταστήματα Public σε περιοχές που δεν υπάρχουν καταστήματα MediaMarkt.

    Νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο

    Κομβικό ρόλο στο νέο αναπτυξιακό πλάνο του Public θα έχει η επένδυση για το νέο logistics center της εταιρείας στον Ασπρόπυργο, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε πέρσι και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους πέντε μήνες. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης η εταιρεία θα αυξήσει τους αποθηκευτικούς της χώρους στα 20.000 τ.μ., με δυνατότητα έως τα 33.000 τ.μ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το νέο κέντρο αναμένεται να παραληφθεί προς το τέλος του έτους. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ. 

    Ο στρατηγικός σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία οκτώ νέων καταστημάτων Public, αλλά και τη δημιουργία αρκετών νέων καταστημάτων Media Markt σε περιοχές όπου έως τώρα η συγκεκριμένη αλυσίδα δεν είχε παρουσία. Έτσι, μετά τη Ρόδο, δρομολογείται μέχρι το τέλος του έτους η λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος Media Markt στην Καλαμάτα, επιφάνειας 1.500 τ.μ. Συνολικά για το δίκτυο καταστημάτων Public και Media Markt, σε εύλογο χρόνο προβλέπεται η επαναξιολόγηση του ώστε να μεγιστοποιηθεί ο βαθμός της απόδοσης του δικτύου και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά. Ο κ. Καλογεράκης σημείωσε πως η εμπορική κίνηση μετά την άρση του lockdown και την επανεκκίνηση της οικονομίας εξελίσσεται ικανοποιητικά.

    Σε ό,τι αφορά το Public Marketplace, η διοίκηση αναφέρει πως κινείται σε τροχιά ανάπτυξης. Μέσα σε διάστημα ενός μηνός πραγματοποιήθηκαν 40 νέες προσλήψεις ενώ προστέθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Στόχος είναι η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων και να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους επισκέπτες και πολλαπλά οφέλη στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Σήμερα το Public Marketplace είναι το πρώτο και το μεγαλύτερο ελληνικό marketplace, με 500 συνεργαζόμενα καταστήματα, τα οποία θα αυξηθούν σε 900 μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με στόχο να ανέλθουν συνολικά σε 2.500 στο τέλος του 2020.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ