Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Ιουν-2020 08:36

    Συμφωνία επέκτασης της ελληνικής startup Neos στις Σκανδιναβικές αγορές

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Την παρουσία της στις σκανδιναβικές αγορές ετοιμάζεται να επεκτείνει η Neos, η ελληνική startup εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κατασκευή wearables, βραχιόλια και αξεσουάρ, μέσω των οποίων πραγματοποιούνται ανέπαφες συναλλαγές.

    Ειδικότερα, στο πλαίσιο της επέκτασής της στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης όπως η Σουηδία, η Νορβηγία και η Δανία, όπου η χρήση καρτών τείνει να οδηγήσει στην εξάλειψη των μετρητών, η ελληνική startup προχώρησε σε συμφωνία με τη σουηδική τεχνολογική εταιρεία Fidesmo.

    Η αρχή θα γίνει με δύο συλλογές βραχιολιών που θα υποστηρίζουν ανέπαφες πληρωμές, μέσω της πλατφόρμας FidesmoPay, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους τους να συνδέουν τη κάρτα τους με το κόσμημα.

    Ήδη η εταιρεία δραστηριοποιείται στις παραπάνω χώρες, υποστηρίζοντας περίπου 30 διαφορετικές κάρτες. Διαθέτει μια συμφωνία και στη Γερμανία, ενώ βλέπει προοπτικές και σε Βρετανία, άλλες ευρωπαϊκές χώρες και βεβαία στην Ελλάδα.

    Όπως, όμως, εξηγεί στο Capital.gr ο Παναγιώτης Μαρκίδης, ένας και των τριών συνιδρυτών της Neos, για να γίνει αυτό θα πρέπει να επεκταθεί η χρήση της τεχνολογίας του passive tokenization.

    "Στη χώρα μας για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή τη συγκεκριμένη τεχνολογία την υποστηρίζουν οι κάρτες μόνο μιας τράπεζας. Είναι, όμως, θέμα χρόνου αυτή η τεχνολογία να εφαρμοστεί παντού”, σημειώνει.

    Neos

    Κοσμήματα που… πληρώνουν

    Πώς λειτουργούν, όμως, τα κοσμήματα της Neos; Συνδυάζοντας τεχνολογίες αιχμής με την τέχνη της χειροποίητης κατασκευής κοσμημάτων, η εταιρεία δημιουργεί και διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά βραχιόλια και αξεσουάρ που λειτουργούν όπως μια κάρτα ανέπαφων πληρωμών.

    Έτσι, φορώντας ένα Neos βραχιόλι, ο καταναλωτής κάνει τις πληρωμές του σε οποιοδήποτε τερματικό (POS) ανέπαφων συναλλαγών, απλά με μία κίνηση του χεριού του.

    Η σύνδεση γίνεται μέσω Android φορητών συσκευών ή και κατά την αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Σε αντίθεση με τα smartphones ή τα smartwatchesπου διαθέτουν αντίστοιχες λειτουργίες, τα κοσμήματα και τα wearables πληρωμών λειτουργούν χωρίς μπαταρία, άρα δεν χρειάζονται φόρτιση και είναι πάντα λειτουργικά και έτοιμα για την πραγματοποίηση ανέπαφων πληρωμών.

    Τα επόμενα βήματα

    Η ελληνική εταιρεία ιδρύθηκε από τους Βαγγέλη Κάραλη, Μυρτώ Κοντογιάννη και Παναγιώτη Μαρκίδη, ενώ πρόσφατα συμμετείχε στον πρόσφατο κύκλο του προγράμματος Egg, που τρέχουν η Eurobankκαι η Corallia.

    H Neos Βeyond Payments, όπως είναι το πλήρες όνομα της εταιρείας, μέχρι σήμερα είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Μαρκίδης στόχος είναι το επόμενο διάστημα να αναζητηθούν επενδυτές που θα χρηματοδοτήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

    Η Neos είναι μία από τις πρώτες ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αναδυόμενη αγορά των κοσμημάτων πληρωμών, ούσα πρωτοπόρος στην κατασκευή wearables που συνδυάζουν στοιχεία και από μέταλλο.

    Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει ανταγωνισμός: η βρετανική Kiroco δραστηριοποιείται επίσης στον χώρο της ανάπτυξης και προώθησης passive wearables πληρωμών, έχοντας στο ενεργητικό της απευθείας συνεργασία με τη Barclays.

    Η K Wearables έχει στο χαρτοφυλάκιο της ένα κεραμικό δαχτυλίδι για την πραγματοποίηση ανέπαφων πληρωμών και συνεργάζεται με την ABN AMRO.Η σουηδική Oili κατασκευάζει περικάρπια πληρωμών φτιαγμένα από ύφασμα και συνθετικό δέρμα.

    Οι προοπτικές της αγοράς είναι μεγάλες. Σύμφωνα με τη Mastercard, 175 εκατομμύρια Ευρωπαίοι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν wearables για την πραγματοποίηση πληρωμών.

    Η χρήση passive wearables, όπως αυτά που κατασκευάζει και διαθέτει ήδη η Neos, παρουσιάζει μεγάλη άνοδο στην Ευρώπη, με οκταπλασιασμό (x8) των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με τη χρήση τους, χρόνο με τον χρόνο.

    Ένας βασικός στόχος της εταιρείας το επόμενο διάστημα είναι να έρθει σε συμφωνία με κάποιο γνωστό οίκο μόδας ή εταιρεία αξεσουάρ. "Πιστεύουμε ότι σύντομα θα μπουν στην αγορά και επώνυμοι κατασκευαστές κοσμημάτων και αξεσουάρ, το οποίο πιθανώς θα αποτελέσει ευκαιρία για ευρύτερες συνεργασίες και συνέργειες, με εταιρείες -όπως η Neos- που έχουν την τεχνογνωσία και μπορούν να γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στη βιομηχανία της μόδας και αυτή των ηλεκτρονικών πληρωμών”, σημειώνει ο κ. Μαρκίδης.

    kostaskets@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ