Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Ιουν-2020 08:28

    Θετικός ο αντίκτυπος της πανδημικής κρίσης στις online τραπεζικές συναλλαγές

    Θετικός ο αντίκτυπος της πανδημικής κρίσης στις online τραπεζικές συναλλαγές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Νένας Μαλλιάρα

    Σαφή προτίμηση στις online τραπεζικές συναλλαγές και πρόθεση σχεδόν του 50% των δανειοληπτών να συνεχίσει να πληρώνει κανονικά τις οφειλές του στις τράπεζες, δείχνει έρευνα για τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού που διενήργησε η Ipsos Opinion για λογαριασμό της Synergon Partners. 

    Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 85% των συναλλασσόμενων προτιμούν να κάνουν στο μέλλον τις τραπεζικές τους συναλλαγές είτε αποκλειστικά ή κατά βάση online. Το 32% δηλώνει αποκλειστικά online και μόνο 6% αποκλειστικά στα καταστήματα.

    Από τους ερωτώμενους, το 28% έχουν στην κατοχή τους κάποιο τραπεζικό δάνειο (14% Στεγαστικό Δάνειο, 15% Καταναλωτικό Δάνειο, 1% Επαγγελματικό Δάνειο), ενώ ποσοστό 88% δηλώνουν ότι δεν προτίθενται να πάρουν κάποιο δάνειο στο άμεσο μέλλον (3-6 μήνες από τώρα). Αν έπαιρναν δάνειο, 5% θα έπαιρναν Καταναλωτικό Δάνειο, 4% Στεγαστικό Δάνειο και 4% Επαγγελματικό Δάνειο.

    Η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί από όσους έχουν δάνειο θα συνεχίσουν να το πληρώνουν κανονικά στο άμεσο μέλλον. Ποσοστό 20% λέει ότι θα σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις, 32% ότι θα ζητήσει ρύθμιση των δόσεων και 48% ότι θα συνεχίσει να πληρώνει τις δόσεις κανονικά.

    Σχετικά με τα ασφαλιστικά προγράμματα, υψηλότερη πρόθεση για ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος προγράμματος ή απόκτηση καινούριου (3-6 μήνες από τώρα) συγκεντρώνει η ασφάλεια υγείας.

    Το 42% των ερωτώμενων δηλώνουν ενδιαφέρον για παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών και αγορά ασφαλιστικών προϊόντων online αντί της προσωπικής επαφής, ενώ 27% δείχνουν να μην είναι ακόμα σίγουροι.

    Η έρευνα δείχνει ότι στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης είναι γενικά θετική η εκτίμηση των καταναλωτών προς τις επιχειρήσεις, αναφορικά με τα μέτρα προστασίας και τις πρωτοβουλίες στήριξης των καταναλωτών τους στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων. Στην εκτίμηση αυτή προηγούνται οι κλάδοι των τηλεπικοινωνιών και των supermarket.

    Εμφανής είναι η αύξηση της χρήσης των online συναλλαγών, είτε πρόκειται για καταναλωτικά αγαθά (περισσότερο από τις γυναίκες), είτε για λογαριασμούς, τραπεζικές συναλλαγές και ασφαλιστικές υπηρεσίες. Και μάλιστα η πρόθεση συνέχισης της χρήσης τους για το μέλλον είναι υψηλή, με την πλειοψηφία να δηλώνει ότι θα προτιμούσε οι περισσότερες τραπεζικές συναλλαγές της να γίνονται online. Δυναμική αποκτά επίσης και η πρόθεση της εξυπηρέτησης / αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων με τη χρήση της τεχνολογίας Η αίσθηση για το εύρος των οικονομικών συνεπειών κάνει σχεδόν το 50% των κατόχων δανείων να δηλώνει ότι θα χρειαστεί να αναδιαρθρώσει τις οφειλές του στις Τράπεζες.


    Η κρίση θα μειώσει τα εισοδήματα

    Σχεδόν όλοι πιστεύουν ότι αυτή η κρίση θα επηρεάσει την οικονομία, ενώ μεγαλύτερο μέρος του κόσμου πιστεύει ότι οι επιπτώσεις θα είναι μακροχρόνιες στην οικονομία της χώρας πάρα στην δική τους, με τις ηλικίες 35+ ετών να νιώθουν μεγαλύτερη απαισιοδοξία για το προσωπικό τους εισόδημα. 

    Περίπου ο μισός πληθυσμός αναμένει μείωση των προσωπικών του εσόδων πάνω από 20%, ενώ όσον αφορά τις δαπάνες οι τομείς που επηρεάζονται περισσότερο είναι ταξίδια/ διακοπές και διασκέδαση, ακολουθούμενοι από τα δάνεια (με πολύ χαμηλή πρόθεση απόκτησης), ένδυση/ υπόδηση και ασφαλιστικά προϊόντα. 

    Παρότι τα ταξίδια φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο συγκριτικά με τους άλλους τομείς, η μείωση αυτή μάλλον προέρχεται περισσότερο από τα ταξίδια στο εξωτερικό, καθώς υπάρχει ακόμα αρκετός κόσμος που θέλει να κάνει διακοπές στην Ελλάδα και κυρίως οι νεότερες ηλικίες 18-24 ετών. Πάρα όμως την γενικότερη απαισιοδοξία, για τα διαρκή αγαθά τα νέα είναι αρκετά καλά, καθώς περίπου 5 στους 10 φαίνονται πρόθυμοι να κάνουν κάποια αγορά στο άμεσο μέλλον με κυρίαρχες τις μικρές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, τα τεχνολογικά προϊόντα και τις ηλεκτρονικές συσκευές. 

    Όσον αφορά τα τραπεζικά προϊόντα, η αποταμίευση είναι το κυρίαρχο μέλημα του κόσμου αυτή την περίοδο. Και ως προς τα ασφαλιστικά προγράμματα η ασφάλεια υγείας.

    Άγχος και ανασφάλεια τα κυρίαρχα συναισθήματα

    Τα κυρίαρχα συναισθήματα την κρίσιμη αυτή περίοδο για τη χώρα λόγω της πανδημίας του κορoνοϊού είναι ανασφάλεια και άγχος, όμως υπάρχει και κάποιο μέρος του πληθυσμού που νιώθει αισιοδοξία. Στους άντρες βγαίνει πιο έντονα ο θυμός, ενώ οι νεότεροι 18-24 ετών, καθώς έχουν και πιο έντονη την ανάγκη κοινωνικοποίησης λόγω ηλικίας, φαίνεται να βίωσαν πιο έντονα την μοναξιά. 

    Η υγεία είναι αυτό που εκτιμήθηκε περισσότερο μέσα στην κρίση, ενώ φαίνεται ότι η εφαρμογή περιοριστικών μέτρων έκανε ακόμη πιο πολύτιμη την ελευθερία και την οικογένεια, το τελευταίο ιδιαίτερα για όσους έχουν παιδιά. Οι γυναίκες εκτίμησαν περισσότερο την εργασία, ενώ οι Αθηναίοι τον σεβασμό. 

    Συνολικά ο δείκτης αισιοδοξίας για το μέλλον κλίνει προς το αρνητικό, με τους νέους 18-24 ετών και όσους δεν έχουν παιδιά να είναι πιο αισιόδοξοι. Ακόμα και όταν γίνεται σύγκριση με την οικονομική κρίση που πέρασε η χώρα τα τελευταία χρόνια, η αίσθηση του κόσμου είναι ότι αυτή που περνάμε τώρα είναι χειρότερη, με τις γυναίκες να δείχνουν μεγαλύτερη απαισιοδοξία. Όσον αφορά το μέλλον ως προς την εργασία, οι προβλέψεις είναι ότι θα επέλθει περιορισμός των θέσεων εργασίας και εδραίωση της εργασίας από το σπίτι. Ως προς τον άνθρωπο, προβλέπεται ότι θα εκτιμήσει περισσότερο τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά θα υπάρξει και ένταση των ψυχικών προβλημάτων. Αρκετοί φαίνεται επίσης να πιστεύουν θα μειωθούν τα ταξίδια και οι διακοπές ενώ συνολικά θα υιοθετηθούν νέες συνήθειες. 

    Για τις καταναλωτικές συνήθειες, περιορισμό των αγορών προβλέπουν οι ηλικίες 35+ και οι γονείς. Ενώ η υγεία φαίνεται να ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά στην εκτίμηση του κόσμου μετά την πανδημία, οι ανησυχίες τους περιστρέφονται πιο έντονα γύρω από την οικονομία, τόσο της χώρας όσο και της δικής τους, με την υγεία να ακολουθεί. Επίσης υπάρχει ανησυχία για την επανεμφάνιση του ιού και ό,τι αυτό συνεπάγεται (επιβολή νέων μέτρων, απαγόρευση κυκλοφορίας, μη επαφή με κοντινούς ανθρώπους και απώλεια δουλειάς/ επιχείρησης). Συνολικά εμφανώς πιο ανήσυχες για το μέλλον είναι οι γυναίκες.

    Μέσα από τις συνήθειες που υιοθετήθηκαν κατά την περίοδο του εγκλεισμού, οι βιντεοκλήσεις είχαν την τιμητική τους, ιδιαίτερα από τις ηλικίες 18-44 ετών, ενώ οι νεότεροι 18-24 ετών έκαναν πιο συχνή χρήση βιντεοκλήσεων για επαγγελματικούς λόγους. Από τα τεχνολογικά μέσα, μεγαλύτερη απήχηση είχαν το facebook, το messenger και το viber, ακολουθούμενα από το instagram και το skype. Όμως τόσο η συνήθεια των βιντεοκλήσεων όσο και η χρήση των συγκεκριμένων μέσων φαίνεται να αποδυναμώνεται στο μέλλον. Η γυμναστική εδραιώθηκε επίσης κατά την περίοδο αυτή για αρκετό κόσμο (ιδιαίτερα από τους νεότερους 18-34 ετών), όπως και ο ποιοτικός χρόνος με τον/ την σύντροφο.

    Η έρευνα της Ipsos Opinion για λογαριασμό της Synergon Partners διενεργήθηκε από 12 – 24 Μαΐου, μέσω online συνεντεύξεων σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 803 ερωτώμενων στις ηλικίες 18 – 64 ετών, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και 5 μεγάλες αστικές περιοχές ( Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Καβάλα). 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ