Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Ιουν-2020 08:06

    Στο μυαλό του Έλληνα καταναλωτή

    Στο μυαλό του Έλληνα καταναλωτή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Η εργασιακή ασφάλεια, η υγεία και η οικονομία, αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες καταναλωτές για το επόμενο εξάμηνο, σύμφωνα με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης (πηγή: Nielsen). Φόβος ο οποίος εδράζεται αφενός στο πως βιώνει σήμερα μεγάλη μερίδα του εργατικού δυναμικού την κρίση και αφετέρου πως σκοπεύουν οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν την κατάσταση το προσεχές διάστημα. 

    Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις, έρευνα της ManpowerGroup για της προοπτικές απασχόλησης το Γ’ τρίμηνο δείχνει πως οι συνολικές προοπτικές απασχόλησης διαμορφώνονται στο -7%, με τους εργοδότες σε έξι από τους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας να δηλώνουν ότι θα προχωρήσουν σε απολύσεις το προσεχές τρίμηνο.

    Υπό αυτά τα δεδομένα ο περιορισμός των αγορών στα απολύτως απαραίτητα ή σε "έξυπνες” αγορές προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά, σε έκπτωση, ή πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή απ’ ότι τα επώνυμα, αποτελεί μονόδρομο για τα ελληνικά νοικοκυριά. Αυτή η τάση έχει αποτυπωθεί ήδη στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που πωλούνται μέσα από τις σάλες των σούπερ μάρκετ, τα οποία κατάφερναν να ανακάμψουν εν μέσω της τρέχουσας κρίσης καταγράφοντας αύξηση κοντά στο 30% σε σχέση με την προ covid εποχή και να συγκρατήσουν το μερίδιο τους. 

    Και αν τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, αποτελούν ανελαστική δαπάνη, δεν συμβαίνει το ίδιο με αγαθά, όπως είναι τα είδη ένδυσης. Εκεί αναμένεται να πέσει και το μεγαλύτερο "μαχαίρι” για τον περιορισμό των εξόδων. 

    Με βάση τα ευρήματα έρευνας της GLAMI -διενεργήθηκε σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες και εστίασε στις τάσεις και στις προσδοκίες των καταναλωτών για το μέλλον της online αγοράς μόδας- προκύπτει πως οι προσφορές και οι εκπτώσεις θα καθορίσουν κατά πολύ τη στάση των καταναλωτών στο επόμενο διάστημα καθώς το 40% δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να περιορίσει τα έξοδά του αλλά θα συνεχίσει να κοιτάει για προσφορές. 

    Ειδικότερα και σε ότι αφορά τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών, 7 στους 10, απάντησαν πως θα αγοράσουν τα απολύτως απαραίτητα. Συγκεκριμένα, ποσοστό 46% δήλωσε πως θα προσπαθήσει να περιορίσει τα έξοδά του αλλά θα κοιτάει για προσφορές. Ποσοστό 25%, θα περιορίσει τα έξοδά του και θα αγοράσει τα απολύτως απαραίτητα στις φθηνότερες τιμές, 2 στους 10 (ποσοστό 19%) δεν θα αλλάξει συνήθειες, μόλις το 8% θα ψωνίσει περισσότερο από ότι συνήθως ενώ ποσοστό 2% δεν θα αγοράσει κανένα προϊόν μόδας. Για αυτούς που προτίθενται να ψωνίσουν η σχέση ποιότητας-τιμής αποτελεί το βασικό κριτήριο αγορών, αφορά το 39% του δείγματος, ενώ οι εκπτώσεις και οι φθηνότερες τιμές επηρεάζουν το 25% των πελατών. 

    Εκτός από τους πρόδρομους δείκτες και τις προθέσεις των καταναλωτών, υπάρχουν και τα επίσημα στοιχεία για το πως η κρίση έχει επηρεάσει την αλυσίδα ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), οι πωλήσεις χονδρικής υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 22,9%, και λιανικές πωλήσεις 12,9%, με την πτώση τον Μάρτιο που ξεκίνησε το κλείσιμο των καταστημάτων να αγγίζει το 43%. Αντίστοιχη εικόνα και σε επίπεδο εξαγωγών. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι εξαγωγές της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων μειώθηκαν 12,2% στα 481 εκατ. ευρώ. Πτώση η οποία ήταν ραγδαία τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, τον Μάρτιο, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης- κλωστοϋφαντουργίας διολίσθησαν κατά 35,6% και των ενδυμάτων κατά 38%. Μείωση καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο φέτος και στις εισαγωγές. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν πτώση 7,4%. Συνολικά, η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο τρίμηνο ήταν στα 679,5 εκατ. ευρώ, από 722,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ