Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 09-Ιουν-2020 07:48

    Η e-κατανάλωση ήρθε για να μείνει, το παράδειγμα των Attica Beauty

    Η e-κατανάλωση ήρθε για να μείνει, το παράδειγμα των Attica Beauty
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Τους ετήσιους στόχους που είχαν τεθεί για το 2020, φαίνεται να πιάνει ήδη στο επτάμηνο, το www.atticabeauty.gr, το επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα καλλυντικών των πολυκαταστημάτων Αttica. Πηγές με γνώση, ανέφεραν στο Capital.gr, ότι οι πωλήσεις του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού καταστήματος, μέσω του οποίου πωλούνται μέχρι στιγμής μόνο καλλυντικά, κατάφερε από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Απριλίου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο, να "καλύψει" το 70% του τζίρου που είχε πετύχει καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιά. Αυτό έχει οδηγήσει τα στελέχη της εταιρείας σε αναθεώρηση προς τα πάνω των στόχων για το σύνολο της φετινής χρήσης, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο ακόμη και για διπλασιασμό του τζίρου σε σχέση με τον περσινό.

    Λογικό εν πολλοίς από τη στιγμή που το lockdown οδήγησε τους καταναλωτές σε εναλλακτικά δίκτυα και δη στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αρκεί να αναφέρουμε ότι μέσα σε 40 ημέρες οι πωλήσεις του atticabeauty.gr τριπλασιάσθηκαν. Τάση η οποία συνεχίζεται. Σε ότι αφορά το "καλάθι”, οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια της καραντίνας αγόρασαν κυρίως προϊόντα για τα μαλλιά και την επιδερμίδα ευρείας διανομής και φαρμακευτικά, και λιγότερο προϊόντα της επιλεκτικής διανομής. Πάντως τα προϊόντα των συγκεκριμένων καναλιών αποτελούν ακόμη μικρό μέρος των προϊόντων που πωλούνται από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ωστόσο, το βάρος αυτών των προϊόντων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί τη φετινή χρονιά. Εντός του έτους, πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι, στο διαδικτυακό κανάλι του attica e-shop, θα προστεθεί και η διαδικτυακή πωλήσεων αξεσουάρ και τσαντών.

    Επιχειρηματική κίνηση η οποία συνδέεται με τη στροφή σημαντικού μέρους του καταναλωτικού κοινού στις e-αγορές. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΒ, το 2019 το ποσοστό αυτών που είχαν πραγματοποιήσει έστω μία αγορά από το διαδίκτυο ήταν μόλις 21%. Το ποσοστό αυτό υπερδιπλασιάστηκε στις αρχές του Απριλίου, ενώ εκτιμάται πως το 50% των νέων χρηστών θα παραμείνουν ψηφιακά ενεργοί και τώρα που έχουν ανοίξει τα καταστήματα.

    Εκτός όμως από τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, όπου το δίκτυο των καταστημάτων ήταν κλειστό λόγω του lockdown και η μόνη διέξοδος για καταναλωτές και επιχειρήσεις ήταν τα e-shops, σημαντική ανάπτυξη είχε και συνεχίζει να έχει το ηλεκτρονικό δίκτυο των σούπερ μάρκετ, τα οποία δεν έκλεισαν ποτέ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το διάστημα από 1η έως 24 Μαΐου οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ανάπτυξη 180% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν -τον περασμένο Μάρτιο οι πωλήσεις "έτρεξαν” με ρυθμό +307%- ενώ η μέση απόδειξη είχε αυξηθεί εν μέσω της καραντίνας στα 123 ευρώ, και σήμερα είναι στα επίπεδα των 96 ευρώ από 86 ευρώ που ήταν στην περίοδο πριν την κρίση.  

    Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στους 2 χρήστες διαδικτύου πλέον αγοράζουν συστηματικά online (σε σχέση με 1 στους 5 το 2019), καταγράφεται δεκαπλασιασμός της πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, 1 στους 2 θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σουπερμάρκετ για παράδοση κατ’ οίκον, ενώ 1 στους 2 καταναλωτές ενημερώνεται μέσω διαδικτύου για προσφορές και εκπτώσεις.

    Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης-υπόδησης με το 22% να έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ