Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Ιουν-2020 08:36

    Διατηρείται το ισχυρό ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

    Διατηρείται το ισχυρό ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Αισιοδοξία για τις υπόλοιπες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται στα σκαριά επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο μετά από τις ελάχιστες απώλειες που σημειώθηκαν στο διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ, παρά την πανδημία.

    Όπως ανακοινώθηκε χθες στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού πέρασαν έξι από τα εννέα σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τον περασμένο Φεβρουάριο, πριν την εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού.

    Μεταξύ των ενδιαφερόμενων, που θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα πρόσβαση στο dataroom προκειμένου να υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, βρίσκονται μερικοί από τους μεγαλύτερους διαχειριστές κεφαλαίων του κόσμου που διαχειρίζονται μεταξύ άλλων ισχυρά funds υποδομών, όπως:

    Η First State Investments (με υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 160 δισ. ευρώ), η KKR (κεφάλαια 206 δισ. ευρώ) και η Macquarie μέσω του MIRA (διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία 129 δισ. δολαρίων).

    Την εξάδα των "μνηστήρων” συμπληρώνουν ο τσεχικός ενεργειακός όμιλος EPH με επενδύσεις κυρίως στην Κεντρική Ευρώπη, η Italgas που είναι ο μεγαλύτερος διανομέας φυσικού αερίου στην Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 34% και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύων στην Ευρώπη και η Sino CEEF, εταιρεία που επενδύει σε περιοχές που σχετίζονται με την κινέζικη πρωτοβουλία "One Belt, One Road”.

    Εκτός της διαδικασίας έμειναν οι: China Resources Group και οι εταιρείες διαχείρισης κεφαλαίων Antin Infrastructure Partners και ISquared.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τις παραπάνω εταιρείες είχαν ενημερώσει ότι αποσύρουν το ενδιαφέρον τους, καθώς η πανδημία ανέτρεψε τους αρχικούς τους σχεδιασμούς.

    Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι επιβεβαιώνεται η εκτίμηση, πως παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που δημιουργεί η πανδημία, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τις εταιρείες ενεργειακών υποδομών παραμένει ισχυρό. Και αυτό διότι οι προσφέρουν εγγυημένες σταθερές και μακροχρόνιες αποδόσεις ανάλογα με το ύψος των επενδύσεων που υλοποιούν.

    Αυτός, εξάλλου, ήταν και ο βασικός λόγος που το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε να προχωρήσει, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί, την συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, σε αντίθεση με άλλες όπως για παράδειγμα την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

    Για το ποσοστό του "Ελ. Βενιζέλος” επίσης υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από μεγάλα funds υποδομών και άλλους θεσμικούς επενδυτές αλλά εκτιμάται ότι η πανδημία θα επηρεάσει σημαντικά το προσφερόμενο τίμημα.

    Το πόσο θα επιβεβαιωθούν στην πράξη αυτές οι εκτιμήσεις μένει να φανεί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών που έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, η υπόθεση της ΔΕΠΑ Υποδομών ανοίγει τον δρόμο και για την πώληση του 49%  του ΔΕΔΔΗΕ από τη ΔΕΗ που αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο και την πώληση ποσοστού του ΑΔΜΗΕ που πιθανότατα πάει για τις αρχές της επόμενης χρονιάς.

    kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ