Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Μαϊ-2020 18:01

    Έρευνα Franchise 2020: Αναιμική ανάπτυξη και σημείο καμπής

    Έρευνα Franchise 2020: Αναιμική ανάπτυξη και σημείο καμπής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το 2019 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις για την ελληνική αγορά του franchising, με χαρακτηριστικά την αναιμική ανάπτυξη και την εσωστρέφεια. Ενδεικτικό το γεγονός πως η ανάπτυξη νέων σημείων franchise καταγράφεται ως από τις πλέον "φτωχές" της τελευταίας δεκαετίας όσον αφορά την ανάπτυξη νέων σημείων Franchise.

    Τις αρνητικές επιδόσεις στην αγορά του franchising ήρθε να επιδεινώσει το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Οι υποψήφιοι franchisees εκφράζουν σκεπτικισμό και δείχνουν αναβλητικότητα, καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στη "νέα κανονικότητα", όπως προκύπτει από το 2ο κύμα της έρευνας "Franchising & Covid-19" που  Franchise Success Media Group και της The Franchise Co. Αξίζει να σημειώσουμε πως επιβεβαιώνεται και αυτή τη φορά το γεγονός ότι σε περιόδους κρίσης αναγνωρίζεται η αξία του θεσμού του franchising, όπως και ο κρίσιμος ρόλος των εταιρειών συμβούλων franchise.

    Στην έρευνα για την εξέλιξη του franchising στην ελληνική αγορά αυτήν εξετάστηκαν 525 δίκτυα franchise. Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά εμφανίστηκαν στον χώρο του franchising 51 νέες αλυσίδες, 14 τέθηκαν εκτός αγοράς και 11 αποφάσισαν να μην αναπτύσσονται πλέον μέσω franchising. Συνοπτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν:

    - Αύξηση μόλις 2,3% στον συνολικό αριθμό των σημείων πώλησης που εντάσσονται σε δίκτυα franchise (εταιρικά, franchise, shop in shop και corners)
    - Αύξηση μόλις 3,4% του συνολικού αριθμού των καταστημάτων franchise των προαναφερθέντων δικτύων
    - Μείωση του αριθμού των εταιρικών καταστημάτων των δικτύων franchise κατά 0,3% το 2019

    Όσον αφορά τη μεταβολή του συνολικού αριθμού καταστημάτων ανά κατηγορία επιχειρήσεων, στον κλάδο των Υπηρεσιών καταγράφονται 298 νέα σημεία, ακολουθεί η Εστίαση με 175, η κατηγορία Τρόφιμα-Ποτά με 126, ο Οικιακός Εξοπλισμός με 90, η Εκπαίδευση με 68 και η Προσωπική Φροντίδα με 44. Αντιθέτως, αρνητική πορεία σημείωσε ο κλάδος της Ένδυσης με 207 λιγότερα σημεία πώλησης και της Λιανικής με 135.

    Όσον αφορά τη μεταβολή του συνολικού αριθμού των franchise σημείων ανά κατηγορία, στον κλάδο των Υπηρεσιών καταγράφονται 190 νέα σημεία, στην Εστίαση 146, στην κατηγορία Τρόφιμα-Ποτά 111, στην Εκπαίδευση 68 και στη Λιανική 54. Αρνητική πορεία παρουσίασαν οι κατηγορίες Λιανική με 150 σημεία λιγότερα το 2019, η Ένδυση με 27 και ο Οικιακός Εξοπλισμός με 12 καταστήματα.
    Το επόμενο προς διερεύνηση ερώτημα είναι το ποια θα είναι η πορεία του franchising στην μετά την πανδημία εποχή.

    Σε περιόδους κρίσεων παραδοσιακά ο τομέας αυτός αναπτύσσεται. Αυτός ο κανόνας επιβεβαιωθεί και στην παρούσα κρίση, ο ζωτικός ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το franchising στην οικονομία θα γίνει πιο εμφανής από ποτέ.

    Την έρευνα πραγματοποίησε το Franchise Success Media Group σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συμβούλους της The Franchise Co.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ