Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Μαϊ-2020 07:44

    Το θετικό α’ τρίμηνο της ΦΑΓΕ και οι ανησυχίες

    Το θετικό α’ τρίμηνο της ΦΑΓΕ και οι ανησυχίες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Υψηλή μονοψήφια αύξηση του όγκου των πωλήσεων της, εν μέσω πανδημίας, εμφάνισε η ΦΑΓΕ το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

    Αν και τα lockdowns λόγω της πανδημίας, ωφέλησαν την κατανάλωση και δη τις εταιρείες ειδών διατροφής παγκοσμίως, οι επιπτώσεις από αυτήν, αποτελούν από τους κύριους κινδύνους και αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει η ΦΑΓΕ, όπως αναφέρει στην οικονομική έκθεση του πρώτου τριμήνου.

    Η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει τις ανησυχίες της για τις επιπτώσεις της πανδημίας και τον πιθανό αντίκτυπό που έχει αυτή στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία. 

    "Εκτός από τους υπάρχοντες ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι χώρες ενδέχεται να συνεχίσουν να κλείνουν σύνορα, να συνεχίζουν να επιβάλλουν παρατεταμένες καραντίνες και να περιορίζουν περαιτέρω τα ταξίδια, τα οποία ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά την ικανότητα των υπαλλήλων μας να φτάσουν στον τόπο εργασίας τους για την παραγωγή προϊόντων ή μπορεί να εμποδίσουν σημαντικά προϊόντα από την κίνηση μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού", σημειώνει στην έκθεση της.

    Εκτός της πανδημίας, ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά, οι διακυμάνσεις των τιμών των πρώτων υλών και η τρέχουσα οικονομική κρίση θα μπορούσε να συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τις καταναλωτικές δαπάνες για τα προϊόντα του ομίλου, ιδίως στην Ελλάδα, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αναφέρεται στην έκθεση. 

    Το πρώτο τρίμηνο η εταιρεία πέτυχε αύξηση των πωλήσεών της σε όγκο κατά 8,5% κάτι που οφείλεται στην αύξηση σε όγκο των πωλήσεων κατά 8,8 %, 13%, 8,9% και 0,7%, σε ΗΠΑ, Ιταλία, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο αντίστοιχα. Σε επίπεδο αξίας πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο αυτές ενισχύθηκαν κατά 2,9% στα 131,6 εκατ. δολ. 

    Η απόκλιση μεταξύ της ποσοστιαίας αύξησης σε επίπεδο όγκου πωλήσεων και αξίας οφείλεται στη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 4,2% και στον αρνητικό αντίκτυπο που είχε η ενίσχυση του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας. 

    Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ελλάδα και την Ιταλία κατά 1,7%, 2,3% και 15%, αντίστοιχα, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την πτώση των πωλήσεων σε αξία στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 3,6%. 

    Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδας αποτελούν το 86,1% των συνολικών πωλήσεών από 86% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2019. 

    Το μικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου ήταν 37,7%, σε σύγκριση με 39,9% για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2019. Ο κύριος λόγος αυτής της μείωσης ήταν η αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται τόσο στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ όσο και Ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 1% και 24,2%, αντίστοιχα. 

    Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 9,4 εκατ. δολ., από 7,8 εκατ. δολ. ενώ το καθαρό κέρδος άγγιξε τα 7,3 εκατ. δολ., σε σύγκριση με το καθαρό κέρδος 5,1 εκατ. δολ. το περσινό πρώτο τρίμηνο. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ