Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Μαϊ-2020 08:10

    Νέο "παρατηρητήριο" τιμών και υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες δρομολογεί η ΕΕΤΤ

    Νέο "παρατηρητήριο" τιμών και υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες δρομολογεί η ΕΕΤΤ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Στις 25 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για την ανάπτυξη του νέου Συστήματος Παρακολούθησης Αγοράς της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το οποίο έχει ως σκοπό να βελτιώσει την συλλογή δεδομένων αλλά και την ενημέρωση των καταναλωτών τόσο για την ποιότητα όσο και για τις τιμές των υπηρεσιών που προσφέρουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.

    Με το νέο σύστημα επιχειρείται να μπει τάξη στην αποτύπωση της εικόνας σε επίπεδο υπηρεσιών της αγοράς τηλεπικοινωνιών, καθώς όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς "η μέχρι τώρα διαδικασία θεωρείται τουλάχιστον… παρωχημένη”.

    Χαρακτηριστικό είναι ότι τα στοιχεία που καλούνται να αναφέρουν οι αδειοδοτημένες εταιρείες τηλεπικοινωνιών υποβάλλονται με τη μορφή αρχείων excel τα οποία αποστέλλονται στην ΕΕΤΤ με email! Ο έλεγχος των στοιχείων γίνεται χειροκίνητα από στελέχη της ΕΕΤΤ και αν μάλιστα διαπιστωθεί κάποιο λάθος τότε πρέπει να ξανασταλεί ολόκληρο το αρχείο διορθωμένο.

    Όπως αναφέρουν άτομα με γνώση του θέματος η συλλογή αλλά και η αξιοποίηση των στοιχείων γίνεται με όρους της προηγούμενης δεκαετίας που δεν επιτρέπουν την πλήρη αξιοποίησή τους, τόσο για τον έλεγχο από την ΕΕΤΤ όσο και για την ενημέρωση των καταναλωτών.

    Το "τυφλό” Παρατηρητήριο Τιμών

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Παρατηρητήριο Τιμών Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομικών Προϊόντος Λιανικής ή αλλιώς Pricescope (www.pricescope.gr) της ΕΕΤΤ, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 2016 με στόχο να παρέχει πληροφόρηση στους καταναλωτές για τα προϊόντα και τις τιμές των "πακέτων” που προσφέρουν οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών.

    Στην πράξη, όμως, η παρακολούθηση και η σύγκριση των διαφόρων προϊόντων είναι αδύνατη. Όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν ο αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ Δημήτρης Βαρουτάς ανά πάσα στιγμή υπάρχουν πάνω 1.200 προσφερόμενα"πακέτα” και οι συνδυασμοί του καταναλωτή είναι μερικές χιλιάδες.

    Η βελτιστοποίηση της μέτρησης των προσφερόμενων υπηρεσιών μπορεί να βελτιώσει και την εικόνα της Ελλάδας σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Διαχρονικά η Ελλάδα εμφανίζεται ως μια από τις ακριβότερες χώρες στην ΕΕ στη τηλεφωνία και το internet.

    Σύμφωνα με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών αυτό συμβαίνει αφενός λόγω των υψηλών τελών που επιβάλλονται στους λογαριασμούς και αφετέρου επειδή καταγράφονται οι ονομαστικές τιμές και όχι οι πραγματικές χαμηλότερες τιμές που συχνά διαμορφώνονται μετά από συνδυασμό πακέτων, εκπτώσεων ή προσφορών.

    Λύση σε αυτά τα προβλήματα καλείται να δώσει η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου Συστήματος Παρακολούθησης Αγοράς. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου το νέο σύστημα αναμένεται να αυτοματοποιήσει και απλουστεύσει τις διαδικασίες συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων αλλά και να αναβαθμίσει την παρουσίαση των στατιστικών στοιχείων προς το ευρύ κοινό (πολίτες, επιχειρήσεις και κράτος).

    Η υποβολή προσφορών για τον διαγωνισμό ύψους 400.000 ευρώ ήταν αρχικά προγραμματισμένη για την προηγούμενη Τρίτη αλλά δόθηκε μια παράταση μέχρι τις 25 Μαΐου λόγω της πανδημίας. Αν και δεν αποκλείεται η πιθανότητα νέας παράτασης η διαδικασία φαίνεται να προχωρά κανονικά, ενώ χθες Τετάρτη η ΕΕΤΤ παρείχε απαντήσεις σε διευκρινιστικές ερωτήσεις που είχαν υποβάλλει οι ενδιαφερόμενοι.

    kostaskets@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ