Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Απρ-2020 07:45

    Ρεκόρ πωλήσεων στα e-σούπερ μάρκετ παρά τα προβλήματα

    Ρεκόρ πωλήσεων στα e-σούπερ μάρκετ παρά τα προβλήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ρεκόρ πωλήσεων με αύξηση 307% πέτυχαν τα online σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο για παραγγελίες που παραδόθηκαν τον Απρίλιο. Παρά τα προβλήματα στο τελευταίο μίλι των παραγγελιών 4 εκατομμύρια καταναλωτές συνωστίστηκαν στα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ για να αποφύγουν τον συνωστισμό στα φυσικά καταστήματα.

    Αποτέλεσμα οι πωλήσεις στην e-αγορά των τροφίμων να καταγράψει τη μεγαλύτερη αύξηση στην ιστορία της και να πιάσει τους στόχους της 5ετίας, όπως προκύπτει από έρευνα της Convert Group.

    Με βάση την έρευνα της Convert η αξία των πωλήσεων στα online σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 307% τον Μάρτιο έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, ενώ την 12η εβδομάδα του 2020, δηλαδή το διάστημα από 16 έως 22 Μαρτίου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 501% και το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 4,5 φορές στο 1,8% ή 4 εκατομμύρια επισκέψεις, σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους που ήταν 0,4%. 

    Μερίδιο το οποίο όπως εκτιμούν στελέχη του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων είναι πολύ μεγαλύτερο και αυτό γιατί στις online πωλήσεις δεν προσμετρώνται οι τηλεφωνικές παραγγελίες πρακτική που υιοθέτησαν τόσο μεγάλοι παίκτες όσο και τα τοπικά παντοπωλεία, μίνι μάρκετ και μανάβικα, αλλά και το γεγονός ότι αρκετές online παραγγελίες με παραλαβή από το κατάστημα "έπεσαν" στις πωλήσεις του φυσικού καταστήματος.

    Σε επίπεδο τριμήνου η  αύξηση της επισκεψιμότητας στα βασικά online σούπερ μάρκετ ήταν 26%. Πορεία που οφείλεται κυρίως στον Μάρτιο  όπου η επισκεψιμότητα αυξήθηκε κατά 61%, όταν τον Ιανουάριο ήταν 3% και τον Φεβρουάριο 6%. Εκτός από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ –τα δεδομένα αντλήθηκαν από τα  sites των 8 μεγαλύτερων online super markets- αύξηση 52% σημείωσαν οι ψηφιακές παραγγελίες των cash & carry όσο και μικρότεροι παίκτες της αγοράς.

    Τι όμως ψώνισαν οι καταναλωτές στα online σούπερ μάρκετ και πως κινήθηκε το μέσο καλάθι; Το μέσο καλάθι αγορών αυξήθηκε κατά 11% στα 101 ευρώ το πρώτο τρίμηνο και από τα 51 προϊόντα του τα 40 αφορούσαν τρόφιμα, δηλαδή 9 περισσότερα απ’ ότι το 2019.

    Τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατέγραψε το αλεύρι +1.234%, το ρύζι και τα όσπρια 614%, τα καλλυντικά 540%, τα ζυμαρικά 509%, τα φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα) 468%, οι κονσέρβες 447%, τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά 436%, οι κατεψυγμένες πίτσες 431% και τα χαρτικά είδη καθαρισμού 427% με τα νωπά προϊόντα να καταλαμβάνουν το 30% του καλαθιού. 


    Την ίδια στιγμή συνεχίσθηκε η κούρσα ανόδου των πωλήσεων και στα φυσικά καταστήματα. Έρευνα της IRI κατέγραψε αύξηση εσόδων 30,7%, που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 1,36 δισ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 12 Απριλίου, σε διάστημα δηλαδή επτά εβδομάδων από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος κορονοϊού στην Ελλάδα.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ  ανήλθε σε 30,7% για την περίοδο 24/02/2020-12/4/2020 σε σχέση με 25/02/2019-14/4/2019). Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%.

    Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 12 Απριλίου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 16,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από αρχή του 2019 μέχρι 14 Απριλίου 2019. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ