Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 28-Μαρ-2020 09:23

    Οι καταγγελίες Λοβέρδου για Καλογρίτσα και η "διάλυση" του Πάτρα-Πύργος

    Οι καταγγελίες Λοβέρδου για Καλογρίτσα και η "διάλυση" του Πάτρα-Πύργος
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στη διάλυση των υπογεγραμμένων συμβάσεων του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος προχώρησε, πρόσφατα, το υπουργείο Υποδομών, κίνηση που εντάσσεται στον σχεδιασμό του για την ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός. Κι ενόσω το αρμόδιο υπουργείο προχωράει τη διαδικασία για την επανεκκίνηση του έργου -αφότου ληφθεί η έγκριση της Κομισιόν- ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Ανδρέας Λοβέρδος, σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ανέφερε πως ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε τον Χρήστο Καλογρίτσα, επικεφαλής του ομώνυμου κατασκευαστικού ομίλου, προκειμένου η πρώην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα να δημιουργήσει το δικό της κομματικό κανάλι, "ξεπλένοντας χρήματα", όπως χαρακτηριστικά είπε χθες, ο βουλευτής που αποτελεί και τον δικηγόρο του άλλοτε κραταιού επιχειρηματία. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών είχε μειοδοτήσει αρχικά σε τέσσερις από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες, στη συνέχεια αναδείχτηκε προσωρινή ανάδοχος σε δύο από τις τέσσερις, για να κηρυχθεί, εν τέλει, έκπτωτη.

    Οι συμβάσεις που διαλύθηκαν

    Με αποφάσή του υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη διάλυση των εργολαβιών:

    -Αμαλιάδα – Δουναίικα (υπ‘ αριθμόν  2) με ανάδοχο την Intrakat (ύψους 32,3 εκατ. ευρώ)

    -Σαγαίικα – Βάρδα (5), που είχε ανατεθεί στην κοινοπραξία Ξανθάκης ΑΤΕ –Interkat (34,9 εκατ.

    -Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα (6), με ανάδοχο την GD Infrastrutture (35 εκατ.)

    -ΒΙΠΕ – Κάτω Αχαΐα (7) με ανάδοχο την Interkat (35 εκατ.)

    Στην πρώτη (Δουναίικα – Πύργος) και τέταρτη εργολαβία (Βάρδα – Κυλλήνη), η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, που ήταν αρχικά ανάδοχος, έχει κηρυχθεί έκπτωτη. Το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη (εργολαβία 3) βρίσκεται αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη ύστερα από προσφυγή εταιρειών που αποκλείσθηκαν από το διαγωνισμό, ενώ από την τελευταία -την όγδοη- εργολαβία η εταιρεία GD Infrastrutture έχει κηρυχθεί έκπτωτη.

    Η διάλυση των συμβάσεων υπακούει στη στρατηγική του Υποδομών για ανάθεση της κατασκευής του οδικού άξονα 74,5 χλμ. στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, έχοντας έρθει σε συμφωνία με την εταιρεία. Απαιτείται, όμως, η Κομισιόν να εγκρίνει τη διαδικασία, με το υπουργείο Υποδομών να σχεδιάζει να προχωρήσει στην αποζημίωση των αναδόχων. Η συμφωνία με την Ολυμπία Οδό προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη χρηματοδοτική συμβολή της Ολυμπίας Οδού με 80 εκατ. ευρώ, την επέκταση έως τρία χρόνια της ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, με το ποσό της συμμετοχής του Δημοσίου σε συνδυασμό με την κοινοτική συγχρηματοδότηση να τοποθετείται σε 224 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

    Οι καταγγελίες Λοβέρδου

    "Ο κ. Καλογρίτσας είναι θύμα και όχι θύτης. Αποπειράθηκαν με αυτόν να κάνουν ένα δικό τους κομματικό κανάλι, ξεπλένοντας χρήματα –δεν ήταν καθαρά τα χρήματα- αξιοποίησαν έναν άνθρωπο και μετά τον πέταξαν στα σκουπίδια. Τον κατέστρεψαν. Αυτόν τον άνθρωπο, με τις δικές του ευθύνες, τον ανέλαβα όταν μου εξήγησε το θέμα του και όπως είχα πει, υπάρχουν πράγματα που εκφεύγουν από τα όρια της δικηγορίας. Όταν θα έρθει η ώρα και εφόσον συνεχίζω τη συνεργασία με τον άνθρωπο αυτό θα τον συμβουλέψω τι πρέπει να κάνει. Εγώ ο ίδιος δεν μπορώ να μιλήσω" ανέφερε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, προαναγγέλλοντας νέο γύρο αποκαλύψεων για τη σχέση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Χρ. Καλογρίτσα.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ