Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Μαρ-2020 08:13

    Παπουτσάνης: Αύξηση της παραγωγής λόγω κορονοϊού, σε επάρκεια τα αποθέματα

    Παπουτσάνης: Αύξηση της παραγωγής λόγω κορονοϊού, σε επάρκεια τα αποθέματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Το πλεονέκτημα της καθετοποιημένης παραγωγής που διαθέτει αξιοποιεί η γνωστή σαπωνοποιία "Παπουτσάνης" προκειμένου να διαχειριστεί την ξαφνική, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα της.   

    Εν μέσω της πανδημικής κρίσης η Παπουτσάνης, η μόνη μεγάλη εταιρεία παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, αξιοποιεί τις σημαντικές επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια για την καθετοποίηση της παραγωγής στη μονάδα της εταιρείας στη Ριτσώνα Ευβοίας, σε έκταση 60.000 τ.μ.., παράγοντας το σημαντικότερο ποσοστό των υλικών συσκευασίας (συσκευασίες PET, φιάλες PE και πώματα) των προϊόντων της εσωτερικά. Κατά συνέπεια, όπως εξηγούν πηγές της εταιρείας, έχει εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα αυτονομίας και έτσι οι ξαφνικές αυξήσεις στη ζήτηση που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα, να αντιμετωπίζονται με πλήρη επιτυχία μέχρι σήμερα.

    Όπως γίνεται γνωστό, τα αποθέματα σε ύλες και έτοιμα προϊόντα επαρκούν για τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, που αντιπροσωπεύει το 45-50% των πωλήσεων της βιομηχανίας, αλλά και για το υπόλοιπο 50-55% του τζίρου που αφορά μεγάλους ξένους πελάτες. Σε ότι αφορά πιο εξειδικευμένα προϊόντα, όπως αντισηπτικά κρεμοσάπουνα κ.α., η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει τις εντάσεις ζήτησης απρόσκοπτα και σε συνεργασία με το λιανεμπόριο.

    Σημειώνεται πως ως παραγωγική μονάδα, η Παπουτσάνης εφοδιάζει (σύμφωνα με τα μερίδια αγοράς που δημοσιεύονται από τις Nielsen και IRI) τουλάχιστον το 55% του όγκου των πωλήσεων σε στερεό σαπούνι (προϊόντα Papoutsanis, private label αλυσίδων και άλλες συνεργασίες) και άνω του 30% του όγκου των πωλήσεων σε κρεμοσάπουνο. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τα πρόσφατα στοιχεία της IRI για αύξηση πωλήσεων κρεμοσάπουνου τις τελευταίες εβδομάδες άνω του 286% και του στερεού σαπουνιού πάνω από 122%, η εταιρεία έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα και έχει αυξήσει την παράγωγη της, ώστε να εξασφαλιστεί η σχετική επάρκεια των προϊόντων. Παράλληλα, ως βασικός προμηθευτής στερεού σαπουνιού για μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, έχει έως σήμερα διαχειριστεί επιτυχώς την αυξημένη ζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

    Επηρεάζει το κλείσιμο των ξενοδοχείων

    Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση που συνοδεύει τα αποτελέσματα χρήσης 2019, αν και οι όποιες προβλέψεις υπόκεινται σε υψηλό βαθμό αβεβαιότητας, καθώς δεν είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθούν σε επίπεδο έτους, η διοίκηση της Παπουτσάνης παραθέτει πληροφορίες για την έως τώρα επίδραση στους κλάδους δραστηριοποίησής της. Συγκεκριμένα, στα επώνυμα προϊόντα και στα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, private label) η ζήτηση έχει ενισχυθεί σημαντικά, δεδομένου ότι αφορά προϊόντα προσωπικής υγιεινής, ενώ θετικές είναι και οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των ξενοδοχειακών προϊόντων η ζήτηση, κυρίως στο εσωτερικό της χώρας, έχει μειωθεί.  Η εταιρεία αναφέρει πως το τελικό εύρος της επίδρασης  στις  πωλήσεις στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, είναι άμεσα συνυφασμένο με τη διάρκεια της κρίσης και κατ' επέκταση την εξέλιξη του τουρισμού τη χρονιά που διανύουμε. Αντίστοιχα, για το εξωτερικό,  η επίδραση αναμένεται να είναι κάπως πιο περιορισμένη.

    Σημειώνεται πως το 2019 η Παπουτσάνης πέτυχε αύξηση πωλήσεων και βελτίωση της κερδοφορίας της για τέταρτη συνεχή χρονιά. Πέρυσι  ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 30,7 εκατ. έναντι 24,2 εκατ. το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 27%. Τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,1 εκατ.ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ, έναντι 1,1 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 15 εκατ., ποσοστό 49% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 10 εκατ. της προηγούμενης χρήσης (41%). Σημαντική ήταν και η μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού του Ομίλου σε 5,2 εκατ., έναντι 6,36 εκατ. ευρώ το 2018. Για το 2020, ενισχυτικά αναμένεται να λειτουργήσει η σύναψη νέας συμφωνίας με Γερμανικό όμιλο για την παραγωγή του 50% περίπου των ευρωπαϊκών του αναγκών σε στερεό σαπούνι.  

    Η Παπουτσάνης μεταξύ 2000-2018 πραγματοποίησε επενδύσεις άνω των 35 εκατ. ευρώ, ενώ την τελευταία διετία υλοποιήθηκε πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 4 εκατ. ευρώ για νέες παραγωγικές γραμμές στο τμήμα καλλυντικών και πλαστικών και για την ενίσχυση των αυτοματισμών και της παραγωγικότητας στο τμήμα σαπώνων. Σήμερα διαθέτει παρουσία σε πάνω από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο.

    Nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ