Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 22-Μαρ-2020 08:27

    Προβληματισμός για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό

    Προβληματισμός για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

    Σε "αχαρτογράφητα νερά" έχει εισέλθει η τουριστική αγορά: ξενοδοχεία, κρουαζιέρες, συνέδρια, επαγγελματικά ταξίδια, εστίαση, εμπορικά καταστήματα, όλα έχουν παγώσει μπροστά στην εξάπλωση του κορονοϊού και στην Ευρώπη, και στη χώρα μας. Την ώρα που για τους τουριστικούς προορισμούς η σεζόν ξεκινούσε με πολύ καλές προοπτικές σε επίπεδο κρατήσεων και εσόδων, σήμερα είναι άγνωστο πότε ο κλάδος θα μπορέσει να επανέλθει στην κανονικότητα και πότε θα είναι ασφαλές να ξεκινήσουν ξανά τα ταξίδια. Και ενώ σύσσωμος ο επιχειρηματικός κλάδος συμφωνεί με τα προληπτικά μέτρα που έχουν ληφθεί με στόχο τον περιορισμό της διασποράς, προτάσσοντας τη δημόσια υγεία, την ίδια ώρα είναι αναπόφευκτος ο προβληματισμός για την επόμενη ημέρα του Τουρισμού.

    Η αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, Κωνσταντίνα Σβύνου, με την οποία συνομίλησε το Capital.gr, σημειώνει πως η παρούσα κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για το χώρο, χωρίς προηγούμενο ιστορικό. "Προτεραιότητα είναι η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και οφείλουμε να σεβαστούμε τις αποφάσεις. Είναι προτιμότερο να λάβουμε σκληρά μέτρα τώρα" τονίζει. Οι ξενοδόχοι βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το υπουργείο Τουρισμού. Η έλλειψη ρευστότητας είναι αυτό που προβληματίζει περισσότερο την αγορά. Και αυτό γιατί έχουν ακυρωθεί συμβόλαια με ταξιδιωτικούς πράκτορες και tour operators, προκαταβολές πρέπει να επιστραφούν, ενώ αναμένονται και διευκρινίσεις από το τραπεζικό σύστημα σχετικά με τη διαχείριση των δανειακών υποχρεώσεων.

    "Το λέω από την αρχή της κρίσης και θα το επαναλαμβάνω όσο μπορώ: επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον τουρισμό πρέπει να δείξουν ψυχραιμία και υπομονή. Οι αρμόδιες αρχές και η κυβέρνηση δείχνουν υπευθυνότητα και γρήγορα αντανακλαστικά. Οι αποφάσεις θα παίρνονται στην ώρα τους και όχι εν θερμώ" σημείωνε με ανάρτησή του στο twitter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος.

    Στο μηδέν

    Στο μηδέν βρίσκεται πλέον ο τουριστικός κλάδος, είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι, εισερχόμενο ή εξερχόμενο τουρισμό σημειώνει από την πλευρά του στο Capital.gr, ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Marine Tours, που εξειδικεύεται στη διαχείριση επαγγελματικών ταξιδιών. "Υπάρχουν μόνο ακυρώσεις μέχρι και το Μάιο, ενώ η όποια μικρή ζήτηση έχει μετατεθεί από τον Ιούνιο και μετά και αυτή υπό την προϋπόθεση ότι θα επιτρέπονται τα ταξίδια" τονίζει.

    "Και ο τζίρος των επιχειρήσεων είναι στο μηδέν. Θεωρώ πως πρέπει άμεσα να υπάρξει ενίσχυση του τουριστικού κλάδου. Οι επιχειρήσεις δεν θέλουν δάνεια αλλά την έμπρακτη στήριξη του ταξιδιού και των μεταφορών" εξηγεί, είτε πρόκειται για επιχειρήσεις που έχουν κλείσει, είτε για όσες παραμένουν ανοιχτές και βλέπουν την κάθετη πτώση του τζίρου τους.

    Ο προβληματισμός είναι έντονος όπως τονίζει ο κ. Οικονόμου καθώς το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο είναι τα πλέον δυνατά για την τουριστική οικονομία. "Μπορεί να χρειαστεί μέχρι και ένας χρόνος για να αποκατασταθεί η ταξιδιωτική εμπιστοσύνη. Ο αεροπορικός χάρτης θα σχεδιαστεί από την αρχή. Προβλέπω πως η ανεργία θα αυξηθεί, να κλείσουν επιχειρήσεις. Αυτή τη στιγμή μεταξύ άλλων έχουμε χάσει τον "κορυφαίο" από πλευράς δαπανών τουρίστα, αυτόν που ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους".

    Την ίδια ώρα η ECTAA (European Travel Agents & Tour Operators Association) κάνει έκκληση στους ταξιδιώτες να μεταθέσουν και όχι να ακυρώσουν τα ταξίδια τους. "Ο καταναλωτής διατηρεί το δικαίωμά του για επιστροφή χρημάτων, αλλά τού συνιστάται να εξετάσει την περίπτωση να λάβει ένα voucher για μελλοντικό ταξίδι, αντί για άμεση επιστροφή χρημάτων που θα επιταχύνει τον οικονομικό αφανισμό του τουριστικού γραφείου. Δεν θα κερδίσει τίποτα ο πελάτης αν τα τουριστικά γραφεία πτωχεύσουν, καθώς τα υφιστάμενα συστήματα εγγυήσεων δεν θα είναι σε θέση να απορροφήσουν όλες τις απαιτήσεις των καταναλωτών για επιστροφές χρημάτων" υπογραμμίζει.

    Vicky.kourlibini@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ