Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 22-Φεβ-2020 09:46

    Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ στην κούρσα για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

    Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ στην κούρσα για τη ΔΕΠΑ Υποδομών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Με πλήρη επιτυχία στέφθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που ήθελαν να δίνει το παρών μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων. Πράγματι ο αριθμός των εννέα εταιρειών που εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον, προσφέρει εχέγγυα ότι θα υπάρξει ανταγωνισμός και στη δεύτερη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Απομένει βεβαίως ο τυπικός έλεγχος των φακέλων των υποψηφίων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν όντως οι 9 υποψήφιοι πληρούν τα κριτήρια του διαγωνισμού.

    Μάλιστα όπως αναφέρουν πληροφορίες, ακριβώς τα κριτήρια αυτά, ήταν η αιτία για τη μη εμφάνιση ενός από τα σχήματα που είχαν ακουστεί έντονα στην αγορά τις τελευταίες ημέρες, της κοινοπραξίας Senfluga των μετόχων του ΔΕΣΦΑ. Υπενθυμίζεται ότι σε δημόσιες τοποθετήσεις του ο Ceo του ΔΕΣΦΑ N. Battillana είχε αναφερθεί θετικά στο ενδεχόμενο ο ΔΕΣΦΑ να κινηθεί για τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία των διευκρινίσεων που παρέσχε το ΤΑΙΠΕΔ στους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους, το Ταμείο ξεκαθάρισε ότι σε περίπτωση που κατέβουν στο διαγωνισμό διαφορετικές εταιρείες που έχουν κοινό μέτοχο, τότε αυτομάτως αποκλείονται. Πράγματι η ιταλική Snam έχει κοινό μέτοχο με την Italgas που όντως κατέβηκε το ιταλικό ταμείο παρακαταθηκών. Η Italgas που έχει υπό τον έλεγχό της το 34% του δικτύου διανομής της Ιταλίας, θεωρείται ως το ακλόνητο φαβορί του διαγωνισμού. Με δεδομένο μάλιστα ότι η Snam διαχειρίζεται και ελέγχει όχι δίκτυα διανομής αλλά δίκτυα μεταφοράς αερίου, η συμμετοχή της Italgas είναι πιο σχετική. Επιπρόσθετα η εταιρεία που τελικώς κατέβηκε στο διαγωνισμό έχει ένα ακόμα ατού στα χέρια της: φέρεται να έχει έρθει σε συμφωνία με την Eni gas e luce για την απόκτηση του 49% μαζί με το μάνατζμεντ της ΕΔΑ ΘΕΣΣ (διανομή Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας). Το υπόλοιπο 51% ανήκει στην ΔΕΠΑ Υποδομών και αποτελεί μέρος του προς πώληση πακέτου του διαγωνισμού.

    Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους, η κινεζική εταιρεία, σαφώς διαθέτει το μέγεθος και την τεχνογνωσία για να υποβάλει μια επιτυχημένη προσφορά, ωστόσο σε αυτούς τους διαγωνισμούς ενεργειακών υποδομών, η εμπειρία έχει δείξει ότι δημιουργούνται εμπόδια και προσκόμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ανταγωνισμού και Ενέργειας) όταν παραχωρούνται πλειοψηφικά πακέτα σε εταιρείες εκτός ΕΕ.

    Έκπληξη πάντως αποτελεί η παρουσία στο διαγωνισμό της τσεχικής EPH η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρισμού με μεγάλο χαρτοφυλάκιο μονάδων λιγνίτη τόσο στην Τσεχία όσο και στη Γερμανία.

    Πλέον ενόψει του δεύτερου γύρου των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ανοίξει ο χορός των συζητήσεων για πιθανές συνεργασίες, κυρίως μεταξύ των 3 ενεργειακών εταιρειών και των 6 funds, χωρίς να αποκλείεται βεβαίως η δυνατότητα να συνασπιστούν μεταξύ τους και οι διαχειριστές.

    Σημειώνεται τέλος ότι με βάση τις δηλώσεις που έχουν γίνει από τον έναν από τους δύο πωλητές (ΕΛΠΕ) ο πήχης της πώλησης μπαίνει αρκετά ψηλά στα επίπεδα των 650 με 700 εκατ. ευρώ, με δεδομένες τις μεγάλες επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί επί χρόνια από τη ΔΕΠΑ στα δίκτυα διανομής αερίου. Δέλεαρ βεβαίως για τους επενδυτές αποτελούν τα σταθερά ρυθμιζόμενα έσοδα που σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της ΡΑΕ, η οποία ακόμη δεν έχει αναρτηθεί επισήμως μπορούν να φτάσουν έως και τα επίπεδα του 9,7% (8,2% WACC και premium επίτευξης επενδυτικών στόχων 1,5%).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων