Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 31-Ιαν-2020 07:51

    Στο 2014 "επέστρεψαν" οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ

    Στο 2014 "επέστρεψαν" οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Νέα υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά "βλέπουν" οι εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης. Μπορεί μετά το 2016 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου να έπιασε "πάτο" λόγω της κατάρρευσης του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος, ωστόσο η κατανάλωση δεν φαίνεται να επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα παρά την ανάπτυξη που σημειώθηκε από το 2017 και μετά.

    Πέρυσι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών "επέστρεψαν" στα επίπεδα του 2014, ενώ τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η κατανάλωση θα κινηθεί μεν ανοδικά, ωστόσο ο ρυθμός αύξησης θα είναι μικρότερος από πέρυσι. Εξέλιξη αναμενόμενη για τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, του προμηθευτές και τους λιανέμπορους, αφού το μέσο εισόδημα αφ ενός δεν έχει αυξηθεί και αφ ετέρου διότι οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν λόγω της κρίσης και δεν φαίνεται να επιστρέφουν στην προ κρίση εποχή.

    Από τα στοιχεία που παρουσίασε χθες στο 2ο συνέδριο της εταιρείας Boussias Communications, ο επικεφαλής της IRI Hellas κ. Παναγιώτης Μπορέτος προκύπτει πως πέρυσι η κατανάλωση στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCGs), -δηλαδή στα προϊόντα που καταναλώνονται και αγοράζονται συχνότερα από τα σούπερ μάρκετ-, αυξήθηκε μεν αλλά με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα πέρυσι οι πωλήσεις των FMCGs προϊόντων εμφάνισαν ανάπτυξη 1,7%, η οποία άγγιξε το 2,4% αν στο "καλάθι" προστεθούν και οι πωλήσεις των επί ζυγίω προϊόντων. Ρυθμός ανάπτυξης ο οποίος υπολείπεται από την αύξηση που κατεγράφη το 2018 που ήταν στο 2,7% σε σχέση με το 2017.

    Εξέλιξη η οποία αποδίδεται στο γεγονός ότι στη μέτρηση της περσινής χρονιάς -52 εβδομάδες- περιλαμβάνεται μεν την 31η Δεκεμβρίου του 2018 αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται οι δύο τελευταίες ημέρες του 2019. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο να υποχωρήσει κατά 2,5% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2018.

    Για τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο η πρώτη εβδομάδα ξεκίνησε δυνατά, λόγω και του γεγονότος ότι σε αυτή περιλαμβάνονται η 30ή και η 31η Δεκεμβρίου της περσινής χρονιάς, η δεύτερη εβδομάδα κατέγραψε σημαντική υποχώρηση ενώ για το σύνολο της χρονιάς ο ίδιος εκτίμησε πως οι πωλήσεις στους ταχυκίνητους κωδικούς θα περιοριστεί στο 1,4% από 1,7% που ήταν πέρυσι.

    Επίσης από την έρευνα που παρουσίασε προέκυψε αφ ενός ότι τα μικρά σημεία πώλησης συνεχίζουν να "κρατάνε" σημαντικό μέρος της αγοράς, και συγκεκριμένα το 40% αυτής αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης δικτύων σε διάφορες περιοχές της χώρας. Είναι ενδεικτικό ότι στην Αθήνα ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ απευθύνεται σε 3.800 κατοίκους όταν στη Βόρεια Ελλάδα ένα αντίστοιχο κατάστημα σούπερ μάρκετ απευθύνεται σε 4.900 κατοίκους.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ