Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 22-Ιαν-2020 07:41

    Τι αλλάζει στο ηλεκτρονικό εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών

    Τι αλλάζει στο ηλεκτρονικό εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Την προμήθεια 100 νέων αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης καρτών, δώδεκα τερματικών έκδοσης καρτών, αλλά και την εγκατάσταση 500 νέων "έξυπνων” στάσεων τηλεματικής δρομολογεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    Πρόκειται για τμήμα δράσεων που σχεδιάσει να υιοθετήσει ο ΟΑΣΑ, ώστε σε συνδυασμό με το δρομολογούμενο, από το υπουργείο Υποδομών, διαγωνισμό για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων υβριδικών λεωφορείων, οι αστικές συγκοινωνίες να ανακτήσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς.

    Τι σχεδιάζεται

    Ο ΟΑΣΑ, που ελέγχει τις εταιρείες ΣΤΑΣΥ (τραμ και μετρό) και ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ), σχεδιάζει την προμήθεια 100 αυτόματων Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ), με δυνατότητα διάθεσης ρέστων σε χαρτονομίσματα-αντί μόνο κερμάτων σήμερα- όπως και 12 τερματικών έκδοσης καρτών (ΤΕΚ).  Η εταιρεία δρομολογεί ακόμη την αύξηση των σημείων έκδοσης προσωποποιημένων καρτών με τη δημιουργία νέων εκδοτηρίων της ΟΣΥ  σε διάφορα σημεία της Αθήνας.

    Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αλλά και η μείωση του χρόνου αναμονής για την προμήθεια εισιτηρίων και καρτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο της προμήθειας 100 νέων αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης καρτών, που θα πρέπει να λάβει το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναμένεται να γίνει μέσω της επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης – ΣΔΙΤ.

    Όσον αφορά στο έργο της τοποθέτησης 500 νέων "έξυπνων” στάσεων, εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα μέσω ξεχωριστού διαγωνισμού.

    Στη δέσμη μέτρων που δρομολογεί ο ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται η δυνατότητα φόρτισης ανώνυμων καρτών από την ιστοσελίδα athenacard και από κινητά με τεχνολογία NFC, κάτι που σήμερα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν μόνο οι κάτοχοι προσωποποιημένων καρτών.

    Οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από τα Αυτόματα Μηχανήματα και όχι μόνο από τα σημεία που διαθέτουν τερματικά έκδοσης καρτών, ενώ οι επεκτάσεις των ημερομηνιών λήξης των δικαιωμάτων θα γίνονται αυτοματοποιημένα.

    Εν γένει, ο  ΟΑΣΑ με στόχο τη βελτιστοποίηση του παραγόμενου έργου του Μετρό θα προχωρήσει στην κεντρική εκπόνηση και ενιαιοποίηση του προγράμματος δρομολογίων και βαρδιών των γραμμών της ΣΤΑΣΥ, ενώ η χρονο-απόσταση, από Δευτέρα έως Παρασκευή, έχει περιοριστεί σε 6 και 5:30 λεπτά, κατά μέσο όρο, το διάστημα 06:30-07:30 και 07:30-17:30, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΟΑΣΑ σε απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση.

    Τα νέα λεωφορεία

    Πάντως, "κλειδί” για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες είναι η προμήθεια περισσότερων από 800 καινούργιων λεωφορείων, με το διεθνή διαγωνισμό να εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος μέσα στο επόμενο 18μηνο, σύμφωνα με όσα σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών.

    Το κόστος της συγκεκριμένης προμήθειας είναι της τάξης του μισού δισ. ευρώ, ενώ δεν αναμένεται τα καινούργια λεωφορεία να κυκλοφορήσουν στους δρόμους σε διάστημα μικρότερο των τριών ετών, εάν ληφθεί υπόψη ότι απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι όχι μόνο να τελεσφορήσει ο διαγωνισμός, αλλά και να πραγματοποιηθεί η παραλαβή των οχημάτων.

    Για την ώρα, ο ΟΑΣΑ προσβλέπει στη βελτίωση της αξιοπιστίας των δρομολογίων των λεωφορείων και για το στόχο αυτό θα προχωρήσει στην προμήθεια ψηφιακών φωτογραφικών συσκευών ελέγχου των λεωφορειολωρίδων εντός του 2020, ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα του συστήματος και να αυξηθεί η παραγωγικότητα. 

    Στην Αθήνα κυκλοφορούν λιγότερο από 1.000 λεωφορεία, ενώ, στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός των λεωφορείων δεν ξεπερνάει τα 300.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ