Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 19-Ιαν-2020 08:59

    Δεύτερη ευκαιρία αναζητά η ΘΕΣγάλα

    Δεύτερη ευκαιρία αναζητά η ΘΕΣγάλα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Εν αναμονή της απόφασης του Πρωτοδικείου Λάρισας επί της αίτησης εξυγίανσης που κατέθεσε την περασμένη χρονιά και συζητήθηκε στα τέλη του έτους βρίσκεται ο γαλακτοκομικός συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα. Μέσω της αίτησης εξυγίανσης ο συνεταιρισμός από τη Λάρισα, που επιχείρησε να αλλάξει τον τρόπο που αγοράζαμε γαλακτοκομικά και να "κλειδώσει" τις τιμές παραγωγού, προσπαθεί να βρει λύση στα δυσθεώρητα οικονομικά του προβλήματα. 

    Για να ξεπεράσει όμως τα προβλήματα χρειάζεται ένεση ρευστότητας. Στην προσπάθειά του να βρει τζίρο προχώρησε στα τέλη της περασμένης χρονιάς στην υπογραφή συμφωνίας με τα σούπερ μάρκετ Κρητικός, ενώ έχει στα σκαριά και άλλες συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η συνεργασία με την αλυσίδα Κρητικός αφορά τη διάθεση σειράς προϊόντων του συνεταιρισμού σε επιλεγμένα καταστήματα της ομώνυμης εταιρείας. Από την πλευρά του Συνεταιρισμού εκτιμάται ότι η συνεργασία αυτή θα αποβεί προς όφελός του.

    Πάντως το μείζον ερώτημα είναι πώς ο ΘΕΣγάλα έφθασε σε αυτό το σημείο. Ποια είναι εντέλει η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει και αν θα μπορέσει να ξεφύγει από την "κατάρα" που κατατρέχει το ελληνικό συνεταιριστικό κίνημα, ή θα επιβεβαιώσει τις "Κασσάνδρες" που θέλουν να μην καταφέρνει να σταθεί στα πόδια του.  

    Ο συνεταιρισμός έχει τζίρο (χρήση 2018) περί τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ στα 20 εκατ. ευρώ υπολογίζονται και οι συνολικές υποχρεώσεις του. Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός έφθασε τα 4 εκατ. ευρώ, το μετοχικό κεφάλαιό του διαμορφώνεται πλέον στις 846.000 ευρώ (σ.σ. μέτοχοι είναι 36 συνεταιριστές) και πλέον απασχολεί λιγότερα από 80 άτομα.

    Επέκταση  

    Δημιουργήθηκε το 2011, όταν ομάδα 100 παραγωγών, η οποία ήλεγχε το 10% της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, αποφάσισε να συνασπιστεί για να πετύχει καλύτερες τιμές. Βασικοί πελάτες του οι μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας, όπως η Friesland.

    Χρονιά-σταθμός όμως για να γίνει ευρέως γνωστός ήταν το 2013, όταν αποφάσισε, εκτός από τον πρωτογενή τομέα, να επεκταθεί και στην κατανάλωση και να συναγωνιστεί τους πελάτες του, δηλαδή τις γαλακτοβιομηχανίες που τους προμήθευε πρώτη ύλη. Η σύγκρουση δεν ήταν άμεση, διότι επέλεξε να προσεγγίσει διαφορετικά την κατανάλωση. 

    Όπερ και εγένετο. Το 2013 δημιουργείται το δίκτυο καταστημάτων με Αυτόματους Πωλητές Γάλακτος ΘΕΣγάλα στη Λάρισα. Ακολουθεί το 2015 η Θεσσαλονίκη και το 2016 η Αθήνα. Για να φθάσουμε στο 2017, όπου τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο για τη μετατροπή των καταστημάτων σε συνεταιριστικές γωνιές ελληνικών προϊόντων καθημερινής διατροφής και η ανάπτυξη μέσω franchise. Εκτός από την πρωτογενή παραγωγή και την κατανάλωση ο Συνεταιρισμός είχε προχωρήσει και στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας.

    Κινήσεις οι οποίες, ωστόσο, αφενός τράβηξαν ρευστότητα και αφετέρου έγιναν εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης, κατάρρευσης της κατανάλωσης γάλακτος, πιέσεων στις τιμές παραγωγού, αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και αποχώρησης ή μείωσης των ποσοτήτων που αγόραζαν οι γαλακτοβιομηχανίες από τον Συνεταιρισμό, όπως συνέβη με την περίπτωση της Friesland, βασικός πελάτης του ΘΕΣγάλα. Σήμερα ο ΘΕΣγάλα βρίσκεται σε κομβικό σημείο, γιατί είναι η ευκαιρία του να αποδείξει αν μπορεί να μετεξελιχθεί και να κερδίσει το στοίχημα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων