Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Δεκ-2019 07:56

    Όταν το έτοιμο φαγητό έχει ...ψωμί

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Με τις παγκόσμιες πωλήσεις έτοιμου φαγητού να πιάνουν πέρυσι τα 219,69 δισ. δολάρια και την πρόβλεψη έως το 2025 να κάνει λόγο για ετήσια ανάπτυξη 4,3%, επιβεβαιώνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει "ψωμί".

    Πόσω μάλλον για αγορές που δεν είναι ακόμη ώριμες όπως η ελληνική η οποία ακολουθεί, με καθυστέρηση, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, τη διεθνή καταναλωτική τάση η οποία ζητά ευκολία.

    Τα έτοιμα φαγητά είναι βολικά και βοηθούν στην εξοικονόμηση χρόνου και προσπαθειών για την προετοιμασία γευμάτων. Αυτό οδηγεί στην αυξανόμενη ζήτηση, ιδίως από τον ενεργό πληθυσμό και τους σπουδαστές ανά τον κόσμο, αν και οι ανησυχίες για την ασφάλεια σε συνδυασμό με τον φόβο για το βάρος αποτελούν το μεγάλο ζητούμενο για την ανάπτυξη της κατηγορίας. Έτσι, οι παραγωγοί εστιάζουν στην εισαγωγή θρεπτικών και υγιεινών προϊόντων για να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην αγορά.

    Μια εξ αυτών των εταιρειών που βλέπει ανάπτυξη με υψηλό διψήφιο ποσοστό είναι και η ελληνική εταιρεία PotPan που παράγει και διανέμει κατεψυγμένα και φρέσκα έτοιμα γεύματα χρησιμοποιώντας τις μεθόδους για μαγείρεμα και ψύξη (cook & chill) με ή χωρίς συσκευασία με τροποποιημένη ατμόσφαιρα (MAP), μαγείρεμα και πάγωμα (cook & freeze) και μαγείρεμα και σερβίρισμα (cook & serve).

    Η εταιρεία απευθύνεται σε ένα ευρύ πελατολόγιο από μονάδες υγείας, επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια, σχολεία και το λιανικό εμπόριο, εξάγει έτοιμα γεύματα σε μεγάλες αλυσίδες όπως οι: Delhaize, ASDA, Lidl ενώ παράγει και σάλτσες και ημι-έτοιμα συστατικά για αλυσίδες εστιατορίων.  

    Εφέτος η διοίκηση της, αναμένει ότι η εταιρεία θα πιάσει τζίρο 17 εκατ. ευρώ από 13,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018, ενώ ο στόχος είναι την προσεχή 5ετία, οι ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων να συνεχίσουν να αυξάνουν με 25% ετησίως. 

    Η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει και από τη διεύρυνση του πελατολογίου της το οποίο από 45 πελάτες που είναι σήμερα θα πιάσει το 2020 τις 100 επιχειρήσεις.

    Επίσης η εταιρεία στοχεύει στην διεύρυνση των εξαγωγών της με συνεργασίες παραγωγής private label έτοιμων γευμάτων για λογαριασμό ξένων αλυσίδων ενώ εκτιμά ότι θα αυξηθεί περαιτέρω το πελατολόγιο νοσοκομείων, γηροκομείων και συναφών χώρων.

    Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2001, διαθέτει ιδιόκτητη βιομηχανική μονάδα, στην Αυλίδα, υποκατάστημα στην Αττική (Περιστέρι) και στη Χίο και συνεργάζεται με μονάδα στην Βόρεια Ελλάδα, απασχολεί 250 εργαζόμενους και έχει δυνατότητα παραγωγής έως 45.000 έτοιμων γευμάτων υψηλής ποιότητας την ημέρα. Ετησίως παράγει 7 εκατομμύρια έτοιμα γεύματα. Με βάση το πλάνο ανάπτυξής της προχωρά το 2020 σε επένδυση 1 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του R&D τμήματος, αλλά και για τη δημιουργία Eco-friendly συσκευασίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων