Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 22-Νοε-2019 15:18

    Aqua Vista Hotels: Οι ιδιαιτερότητες του 2019 και το μέλλον των ξενοδοχείων

    Aqua Vista Hotels: Οι ιδιαιτερότητες του 2019 και το μέλλον των ξενοδοχείων
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην ολοκλήρωση μιας πολύ ιδιαίτερης χρονιάς για τον ελληνικό, και όχι μόνο, τουρισμό, η Business Development Manager της Aqua Vista Hotels, κυρία Σοφία Ματζουράνη, μιλάει για τη σεζόν που μας πέρασε αλλά και για το επιτυχημένο μοντέλο διαχείρισης ενός ξενοδοχείου, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής. 

    - Με την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν, πώς διαμορφώνεται για εσάς η χρήση 2019;

    Ήταν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες χρονιές για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η Aqua Vista Hotels, αφού ερχόμενοι με φόρα από ένα εξαιρετικά επιτυχημένο 2018 οι πρώτοι κραδασμοί στις χαμηλές πτήσεις των αρχών του 2019 τρόμαξαν αρκετούς. Από πλευράς μας κινούμαστε στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι στο σύνολο των ξενοδοχείων που διαχειριζόμαστε σε μερικούς από τους πιο δυνατούς τουριστικά προορισμούς της χώρας. Η πτωτική τάση που παρουσιάστηκε στον κλάδο της φιλοξενίας στο πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με πέρυσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό, καθώς το τοπίο φέτος είναι εντελώς διαφορετικό. Ο ανταγωνισμός στη λεκάνη της Μεσογείου που είναι σαφώς πιο ενισχυμένος όπως και η αύξηση του αριθμού των καταλυμάτων άλλαξαν τον χάρτη του κλάδου μας.

    - Σας φοβίζει η επερχόμενη μείωση των ρυθμών ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού;

    Η τελευταία 3ετία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η άνοιξη του ελληνικού τουρισμού με αποκορύφωμα το 2018, όταν σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) ο συγκεκριμένος τομέας στη χώρα μας αναπτύχθηκε κατά 6,9% - ρυθμός ανάπτυξης 3,5 φορές υψηλότερος από εκείνον του συνόλου της εθνικής οικονομίας. Για τους γνώστες του κλάδου η ύφεση ήταν δεδομένη και σε αυτό το πλαίσιο είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Το συνεχές yielding unit over unit που εφαρμόζουμε έχει φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα με τα ποσοστά κρατήσεων στα καταλύματα που διαχειριζόμαστε να είναι στα ίδια σχεδόν επίπεδα με πέρυσι.

    - Τι πρέπει να προσέξει ένας ξενοδόχος περισσότερο τόσο σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα όσο και σε μεσοπρόθεσμο;

    Ο Έλληνας ξενοδόχος, όσο κλισέ και αν ακούγεται, οφείλει να πρεσβεύει την αυθεντική έννοια της ελληνικής φιλοξενίας σε καθετί: από την άμεση ανταπόκριση στο πρώτο re-quest διαθεσιμότητας μέχρι το χαμόγελο που θα συνοδεύει το check-out και το ευχαριστήριο προσωποποιημένο mail που θα ακολουθήσει με στόχο να κάνει τον επισκέπτη πρεσβευτή του ξενοδοχείου του. Λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο οφείλει επίσης να επενδύσει στο υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει, τόσο όσον αφορά τις εγκαταστάσεις και παροχές του ξενοδοχείου όσο και στην εκπαίδευση του προσωπικού του. 

    Εξίσου σημαντική είναι και η σωστή στόχευση. Ένα ξενοδοχείο θα πρέπει από τη σύλληψή του να έχει βρει το κοινό στο οποίο στοχεύει ως πελατολόγιό του. Η πείρα μας έχει δείξει ότι αν ο ξενοδόχος έχει σαφή εικόνα του προϊόντος που διαθέτει, ξέρει και το κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί, και αυτό πάντα φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πέραν όμως των παραπάνω, μεγάλη σημασία έχει η εφαρμογή μιας έξυπνης και δυναμικής τιμολογιακής πολιτικής η οποία δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό προϊόν ικανό να προσελκύσει το πελατειακό γκρουπ που στοχεύει και μάλιστα να το πείσει να κάνει την κράτησή του direct και όχι μέσω κάποιας πλατφόρμας ή tour operator.

    - Ποιο είναι το κλειδί για την επιτυχημένη πορεία ενός ξενοδοχείου που δεν βρίσκεται σε έναν από τους διάσημους προορισμούς;

    Να γίνει το ίδιο το ξενοδοχείο προορισμός! Πώς; Ας μιλήσουμε με παραδείγματα. Στη Σαντορίνη διαχειριζόμαστε περισσότερα από 30 καταλύματα. Αρκετά από αυτά βρίσκονται στην Καντέρα, όπου οι πληρότητες είναι πάντα υψηλές, ωστόσο κάποια από αυτά είναι σε περιοχές λιγότερο δημοφιλείς όπως ο Πύργος. Πιο συγκεκριμένα όταν ξεκινήσαμε τη δημιουργία του ξενοδοχείου που διαχειριζόμαστε στον Πύργο, ψάχναμε τον τρόπο με τον οποίο το νέο μας προϊόν που δεν θα είχε θέα στο ηφαίστειο θα ήταν εξίσου επιτυχημένο με τα υπόλοιπα. Έτσι, με βάση την ιστορία του τόπου προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός κονσεπτικού ξενοδοχείου. Το Art Hotel Santorini είναι αφιερωμένο στην Τέχνη και ξεχωρίζει για τον αρτιστίκ χαρακτήρα του αμέσως χάρη στο κόκκινο χρώμα του που πρωταγωνιστεί και ξεφεύγει από το κλασικό γαλάζιο των Κυκλάδων. Η ολοκλήρωση της σύλληψης του concept της μονάδας ήρθε μέσα από τη δημιουργία της Aqua Gallery, ενός χώρου Τέχνης στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, που σε συνεργασία με την εικαστική πλατφόρμα Rest@rt φιλοξενεί περίπου τρεις εκθέσεις ετησίως ανοιχτές στο ελληνικό και διεθνές κοινό της Σαντορίνης.  O  σαφής χαρακτήρας και προσανατολισμός του Art Hotel έδειξε ξεκάθαρα το κοινό στο οποίο στοχεύει, με το ξενοδοχείο να κερδίζει το στοίχημα των κρατήσεων από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αυτός ο ξεχωριστός χαρακτήρας του χάρισε τρία βραβεία, αφού η μονάδα διακρίθηκε "Best Greek Design Resort” στα Greek Hospitality Awards και ως "Adults Only Hotel / Resort” στα Tourims Awards, ενώ και η Aqua Gallery τιμήθηκε στην κατηγορία του "Πολιτιστικού Τουρισμού” στον ίδιο θεσμό.

    pin

    - Για ποιον λόγο να εμπιστευτεί ένας ξενοδόχος ή ένας ιδιοκτήτης ακινήτου την ανάπτυξη της ξενοδοχειακής του μονάδας σε μία εταιρεία management;

    O στόχος είναι κοινός και για τις δύο πλευρές και είναι η επιτυχία, ωστόσο μια εταιρεία management έχει την τεχνογνωσία για πιο γρήγορο και με διάρκεια αποτέλεσμα. Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι το να είσαι ιδιοκτήτης ξενοδοχείου δεν σε κάνει απαραίτητα και ξενοδόχο. Μια ξενοδοχειακή μονάδα αποτελεί  εξ ορισμού ένα προς πώληση προϊόν και όπως σε όλα τα προϊόντα προς πώληση, απαιτείται σωστή προβολή, έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού που θα καθορίσουν την ορθή τιμολογιακή πολιτική και τον πλέον επικερδή τρόπο πώλησής του. Χρειάζεται εμπειρία και καλή γνώση του κλάδου, αλλά και δυναμική παρουσία και εισχώρηση στην αγορά μέσω ισχυρών σχέσεων με το δίκτυο (online & offline γραφεία). Αυτό το πλαίσιο εργασιών και μάλιστα στο υψηλό επίπεδο που ο έντονος ανταγωνισμός επιβάλλει να κινείται, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να επιτευχθεί εάν η διαχείριση του ξενοδοχείου δεν γίνεται από ένα σύνολο επαγγελματιών, οι οποίοι εργάζονται και συνεργάζονται κάτω από μία κοινή, εξειδικευμένη εργασιακή ομπρέλα, όπως μία εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων. Η ύπαρξη τόσων πολλών εταιρειών management, από μόνη της επιβεβαιώνει την αναγκαιότητά της.

    pin

    - Μήπως όμως η ένταξη σε μια εταιρεία διαχείρισης δεν επιτρέπει στο κατάλυμα να διατηρεί τον ξεχωριστό χαρακτήρα του; Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι αν γίνουν μέλη μιας εταιρείας management θα χάσουν κρατήσεις από άλλα ξενοδοχεία-μέλη.

    Αυτό είναι ένα ερώτημα που συναντάμε συχνά, ωστόσο θα πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το να γίνεσαι μέλος ενός ομίλου δεν σημαίνει ότι χάνεις την ταυτότητά σου ή τις κρατήσεις σου έναντι των υπόλοιπων ξενοδοχείων-μελών. Το γειτονικό ξενοδοχείο θα πρέπει να λειτουργεί ως συνεργάτης και όχι ως ανταγωνιστής. Και αυτό είναι ένα πολύ καλό κριτήριο για την αξιολόγηση μίας εταιρείας διαχείρισης καταλυμάτων, το αν, δηλαδή, θέτει τις βάσεις για συνέργειες μεταξύ των μονάδων που διαχειρίζεται.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων