Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 20-Οκτ-2019 08:38

    Γιατί πουλήθηκε η Arivia

    Γιατί πουλήθηκε η Arivia
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στον έλεγχο της Upfield Europe B.V που ανήκει στο fund KKR το οποίο προ μηνών απέκτησε τις μαργαρίνες της Unilever, το εργοστάσιο της Ελαΐς στην Πειραιώς και τη δραστηριότητα του ελαιολάδου, περνά η ελληνική εταιρεία Arivia που παράγει φυτικά "τυροκομικά" προϊόντα και το brand Violife. Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών που έγινε επισήμως γνωστή πριν από λίγα εικοσιτετράωρα και τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

    Μέσω αυτής της κίνησης η Upfield εισέρχεται σε έναν νέο κλάδο, αυτό των φυτικών "τυροκομικών" προϊόντων, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό της το οποίο σήμερα περιορίζεται κυρίως στις μαργαρίνες, ενώ η Arivia εντάσσεται σε έναν οργανισμό ο οποίος έχει μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά και οι μέτοχοί της εξέρχονται από τη συγκεκριμένη επένδυση με κέρδος.

    Το deal έρχεται σε μια χρονική στιγμή όπου υπάρχει σαφής στροφή των καταναλωτών στα plant-based και dairy-free προϊόντα –σ.σ. τάση την οποία είχε καταγράψει το Capital.gr 'Γαλακτοκομικά'... χωρίς γάλα, γίνεται; και σε μια χρονική περίοδο όπου στη συγκεκριμένη αγορά έχουν αποφασίσει να επενδύσουν πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Nestle.

    Οπότε η πώληση της Arivia σε έναν μεγαλύτερο οργανισμό ήταν μονόδρομος, αφού η συγκεκριμένη αγορά που εκτιμάται ότι θα καταγράψει υψηλό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξη έως το 2023 (πηγή διεθνείς έρευνες) θα γίνει πεδίο "μάχης" μεταξύ των μεγάλων και όχι μόνο των πολυεθνικών. Με την αγορά των plant-based γαλακτοκομικών προϊόντων "φλερτάρουν" και εγχώριοι παραδοσιακοί γαλακτοπαραγωγοί, όπως η ΔΩΔΩΝΗ, η ΟΠΤΙΜΑ και ο Όλυμπος ο οποίος έχει κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά των φυτικών ροφημάτων.

    Ποιο το σχέδιο της Upfield για την Arivia

    Τι αγοράζει όμως η Upfield; Το σύνολο των μετοχών της Arivia, όπως ανέφεραν από τα κεντρικά της Upfield στο Capital.gr. Στην ερώτησή μας αν στο σχεδιασμό είναι η συγχώνευση των δύο δραστηριοτήτων της Upfield στην Ελλάδα, διευκρίνισαν πως η Arivia θα συνεχίσει να οδηγεί την αγορά των μη γαλακτοκομικών προϊόντων προκειμένου να γίνει το μη γαλακτοκομικό τμήμα της Upfield. Στο πλαίσιο αυτό δεν προτίθενται να συγχωνεύσουν τις δύο εταιρείες ούτε και τις παραγωγικές μονάδες που διαθέτει η Upfield στην Ελλάδα, σημείωσαν στο Capital.gr.

    Απαντήσεις πάντως δεν λάβαμε για τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια, το πενταετές business plan και το ύψος της συναλλαγής. Πηγές πάντως από την ελληνική εταιρεία χαρακτήρισαν υπερβολικό και τρελό το ποσό των 200 εκατ. ευρώ, -κάποια διεθνή δημοσιεύματα έκαναν λόγο για τίμημα 500 εκατ. ευρώ-, που γράφτηκε για το ύψος της συναλλαγής. Οι ίδιες πηγές απέφυγαν πάντως να αποκαλύψουν το ύψος του τιμήματος το οποίο εκτιμάται ότι είναι πολλαπλάσιο από αυτό που πλήρωσε προ τριετίας το fund Southbridge Europe Mezzanine SICAR για την απόκτηση της Arivia.

    Προ τριετίας το επενδυτικό σχήμα, του οποίου ηγείται το επενδυτικό fund Southbridge Europe Mezzanine SICAR, απέκτησε από την ΕΛΓΕΚΑ την Arivia, έναντι 20 εκατ. ευρώ μέσω μιας συμφωνίας που ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2017. Εκείνη την περίοδο η Arivia είχε εμφανίσει πωλήσεις 37,943 εκατ. ευρώ από 28 εκατ. ευρώ το 2015 και EBITDA 6,2 εκατ. ευρώ (ισολογισμός 2016). Πέρυσι το EBITDA της κινήθηκε στα επίπεδα των 12 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις της στα 50 εκατ. ευρώ. Η παγκόσμια αγορά φυτικών "τυροκομικών" αναμένεται να αγγίξει εφέτος το 1,1 δισ. ευρώ και να "πιάσει” τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2023. Σύμφωνα με την Upfield η αγορά των φυτικών "τυροκομικών" παρουσιάζει δυναμισμό, είναι λιγότερο ώριμη από άλλες εναλλακτικές "γαλακτοκομικές" κατηγορίες όπως το "γάλα" που σήμερα ελέγχει μερίδιο 18%. Κατά την Upfield η αγορά εναλλακτικών "τυροκομικών" προϊόντων το 2023 θα ελέγχει μερίδιο 5% στη λιανική των ΗΠΑ και 3,5% στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ εκτιμά ότι ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η διείσδυση αυτών των προϊόντων στο Foodservice. 


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων