Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 17-Αυγ-2019 10:11

    Αγορά αυτοκινήτου: Εκτόξευση πωλήσεων στην Ελλάδα, πτώση σε Ευρώπη

    Αγορά αυτοκινήτου: Εκτόξευση πωλήσεων στην Ελλάδα, πτώση σε Ευρώπη
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε συνεχή άνοδο βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτου παρότι, βέβαια, απέχει από τη "χρυσή εποχή” του 2008 με τις περισσότερες από 267.200 πωλήσεις, Τον περασμένο Ιούλιο, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων κατέγραψαν ρεκόρ δεκαετίας με τις 11.838 ταξινομήσεις να είναι αυξημένες κατά 29,7%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Την ίδια στιγμή, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ενισχύθηκαν σε ποσοστό 5,2%, με τις επιπτώσεις των εκλογών στην αγορά αυτοκινήτου να φαίνεται ότι υπήρξαν περιορισμένες. Ωστόσο, σε αντίθεση με την Ελλάδα, στην Ευρώπη ο Ιούνιος ήταν ο χειρότερος μήνας του 2019 και ο ένατος, κατά σειρά, με πτωτική πορεία, ενώ το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις υποχώρησαν περίπου 3,1%.

    Σε διαφορετικές ταχύτητες

    Στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους αναλυτές, η πτώση των πωλήσεων σχετίζεται με την μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και κατ’ επέκταση την επιφυλακτικότητα των νοικοκυριών να προχωρήσουν σε αγορές μεγάλης αξίας. Η τάση αυτή έρχεται σε μία συγκυρία κατά την οποία παγκοσμίως, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με μειωμένη ζήτηση. Επίσης, για την πτώση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, οι αναλυτές λαμβάνουν υπόψη τον εμπορικό πόλεμο των ΗΠΑ με την Κίνα, την απειλή ύφεσης που αντιμετωπίζει η Γερμανία - εξαγωγική υπερδύναμη, όπως και την ενισχυμένη πιθανότητα για ένα σκληρό Brexit. Στα παραπάνω προστίθενται η επιβολή αυστηρότερων ρυθμίσεων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λόγω του σκανδάλου Diesel, που έχουν οδηγήσει στην μείωση πωλήσεων για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, και η ισχυρή ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια, της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

    Οι διαφορετικές ταχύτητες της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, σε σχέση με την ευρωπαϊκή, έχουν ως βάση, όπως εξηγούν ειδικοί στο Capital.gr, την καθίζηση των πωλήσεων, σε σχέση με το peak της περιόδου 2000-2009, οπότε ο μέσος όρος ταξινομήσεων ήταν 270.000. Το 2012-2013, οι ταξινομήσεις έφθασαν, ετησίως, στο χαμηλό των 58.000, ενώ, φέτος, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 100.000, με το μέγεθος που μπορεί να στηρίξει η εγχώρια αγορά να είναι της τάξης των 150.000 μονάδων.

    Ταυτόχρονα, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός έχει συρρικνωθεί, με τον τζίρο να παραμένει, τουλάχιστον, κατά 1/3 χαμηλότερος, σε σχέση με το peak του 2000-2009. Κατά συνέπεια, κυρίαρχο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η στροφή των νοικοκυριών σε φθηνότερα αυτοκίνητα, με τον πήχη να τίθεται σημαντικά χαμηλότερα από τις 30.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση (και) η αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων είναι σε συνάρτηση με το ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ, που το 2018 ανήλθε σε 1,6%.

    Όσον αφορά τα μοντέλα που βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, τον Ιούλιο την πρώτη θέση κατέλαβε η Toyota (11,7%), με τη δεκάδα να συμπληρώνουν οι Hyundai, VW, Peugeot, Suzuki, Opel, Nissan, Citroen, Audi και Fiat.

    Σημειώνεται ότι σημαντική είναι η συνεισφορά των εταιρικών πωλήσεων, οι οποίες τον Ιούλιο αντιπροσώπευαν το 48% του συνόλου.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων