Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Αυγ-2019 00:05

    Tζίρο στα σνακ ψάχνει η Agrino

    Tζίρο στα σνακ ψάχνει η Agrino
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Σε αναζήτηση τζίρου, που θα της επιτρέψει αφενός να περιορίσει τις πιέσεις που δέχεται στο core business της, δηλαδή στην κατηγορία του ρυζιού, και αφετέρου να εισέλθει σε μια κατηγορία, αυτή των υγιεινών σνακ, που καταγράφει διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, βρίσκεται η εταιρεία Agrino.

    Στο πλαίσιο αυτό, εισήλθε στην κατηγορία των σνακ. Τον Μάρτιο λάνσαρε στην αγορά 5 κωδικούς ρυζογκοφρέτας, αξιοποιώντας την παγκόσμια τάση προς το υγιεινό snacking και εισερχόμενη σε μια κατηγορία που παρουσιάζει στην Ελλάδα διψήφια ανάπτυξη, +16% το 2018 έναντι του 2017 (πηγή: IRI). Βάσει των αποτελεσμάτων ποιοτικής έρευνας που "έτρεξε" η εταιρεία, φαίνεται πως αποτελεί ευκαιρία στην προσπάθειά της να αναδομήσει όλη την κατηγορία στα υφιστάμενα σημεία πώλησης αλλά και να επεκτείνει τη διανομή της σε περαιτέρω κανάλια της μικρής λιανικής.

    Η κίνηση αυτή συνδέεται με τους ασθενικούς ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει η βασική κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείται. Σε επίπεδο αξίας πωλήσεων, η αγορά προβλέπεται να παρουσιάσει εφέτος αύξηση της τάξης του 1,5%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν αναμένεται να παρουσιάσουν αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης, λόγω της έντασης των προωθητικών ενεργειών των επωνύμων, ενώ τα μερίδια στην αγορά θα καθοριστούν από τη σχέση ποιότητας, διαφοροποίησης και κόστους που προσφέρουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες στον καταναλωτή, συνδυαστικά με την αποτελεσματικότητα του προωθητικού τους πλάνου.
    Αναφορικά με τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η αναδιάρθρωση της δομής του ελληνικού λιανεμπορίου και η ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο θα συνεχίσουν να καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις δυναμικές των ανταγωνιστριών εταιρειών.

    Στόχοι

    Στο πλαίσιο αυτό, η Agrino στοχεύει στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις λοιπές χώρες όπου δραστηριοποιείται. Περαιτέρω, στρατηγική σημασία δίνει η εταιρεία στη συνεχή ενίσχυση των εξαγωγών, οι οποίες αυξήθηκαν έτι περαιτέρω κατά 10% στη χρήση του 2018. Με τη συστηματική παρουσία των σηματοποιημένων πρoϊόντων της σε πάνω από 20 χώρες, η εταιρεία προσβλέπει σε αντίστοιχη αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας και για το 2019.

    Πέρυσι εμφάνισε προ φόρων ζημίες 233.000 ευρώ, έναντι ζημιών 86.000 ευρώ το 2017, ενώ ο τζίρος της ανήλθε στα 28,3 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 3,2% σε σχέση με τη χρήση του 2017. Οι συνολικές κατ’ όγκο πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά, ήτοι κατά 22,2%, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι η εταιρεία προχώρησε σε μπαράζ προσφορών για να διατηρήσει την παρουσία της. 
    Σε ό,τι αφορά τις καθαρές (μετά από φόρους) ζημίες της, αυτές διαμορφώθηκαν στα 242.000 ευρώ, έναντι καθαρών ζημιών (μετά από φόρους) 219.000 ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας αφενός στις καθαρές πωλήσεις, που αυξήθηκαν κατά 3,2% κατ’ αξία, λόγω κυρίως της αύξησης του όγκου πωλήσεων, και στο κόστος από τη μεταβολή αποθεμάτων, που αυξήθηκε κατά 9%, ως απόρροια της αύξησης του όγκου των πωλήσεων.

    Τα έξοδα προσωπικού μειώθηκαν κατά 4,4%, σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού του μισθολογικού κόστους, ενώ οι αμοιβές, παροχές και λοιπά έξοδα τρίτων παρουσίασαν μείωση 8,8% σε σχέση με το 2017 ως αποτέλεσμα κατά βάση της αλλαγής του τρόπου ταξινόμησης, κατ’ επέκταση και του λογιστικού χειρισμού, των συμβάσεων από μισθώσεις. Οι αποσβέσεις αυξήθηκαν 35,5%, ενώ τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν 8,9%.

    Την ίδια περίοδο οι πελάτες και λοιπές απαιτήσεις μειώθηκαν 1,5%, όπως και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων, κυρίως λόγω των ζημιών χρήσης, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων ανήλθε σε χαμηλότερα επίπεδα κατά 5,6%.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων