Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Αυγ-2019 08:13

    Όταν 1+1 δεν κάνει πάντα 2

    Όταν 1+1 δεν κάνει πάντα 2
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ίσως η πρώτη μαθηματική πράξη που μαθαίνουμε ως παιδιά είναι ότι 1+1 ισούται με 2. Τα επιχειρηματικά deals έχουν "αποδείξει” πως 1+1 δεν κάνει πάντα δύο. Αντιθέτως σε πλείστες περιπτώσεις η συγχώνευση ή η εξαγορά μιας εταιρείας α, από την εταιρεία β, ή η απόκτηση ενός brand δεν ισούται πάντα με το άθροισμα τους.

    Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα η εγχώρια αγορά του παγωτού, όπου εταιρείες και brands άλλαξαν "χέρια” τα τελευταία χρόνια. Νέοι παίκτες έκαναν την εμφάνισή τους, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάπου στην πορεία πήραν "κεφάλι” και πλέον το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής εισάγεται, μετά και την απόφαση της Froneri Hellas (πρώην Nestle που είχε εξαγοράσει τη ΔΕΛΤΑ Παγωτού το μακρινό 2006) να κλείσει το εργοστάσιο που διατηρούσε στον Ταύρο.

    Και ας ξεκινήσουμε από το τέλος και το αποτύπωμα της Froneri Hellas στην εγχώρια αγορά. Με βάση τα στοιχεία για την πορεία του μεριδίου αγοράς της από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης –σ.σ. (total Greece sm+superettes+convenience stores+kiosks)- φαίνεται ότι η εταιρεία μετά και την απόφασή της να διακόψει την παραγωγή της στην Ελλάδα, κίνηση η οποία έλαβε μεγάλη δημοσιότητα, έχει χάσει το 1/3 του μεριδίου που ήλεγχε.

    Πέρυσι το μερίδιό της συρρικνώθηκε στο 20,6%, όταν το 2017 ήταν 29,5% και στο 29,1% το 2016. Ωστόσο ακόμη και πιεσμένο το μερίδιο της πέρυσι είναι υψηλότερο από αυτό που ήλεγχε την περίοδο 2014 και 2015. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, την πορεία των οποίων θα αναλύσουμε παρακάτω, τα οποία επηρέασαν το σύνολο της κατηγορίας.

    Με απώλειες, αν και μικρότερες, "έκλεισε” και η Unilever (ΕΒΓΑ & Algida) –σ.σ. το 2010 απέκτησε τα brands παγωτού της ελληνικής εταιρείας και το δίκτυο διανομής της- το μερίδιο της οποίας το 2018 ήταν στο 33,5% από 36,4% το 2017 και από 42,1% μερίδιο που ήλεγχαν το 2016 αθροιστικά τα δύο brands.

    Η Unilever διατηρεί πάντως την πρωτοκαθεδρία στον κλάδο. Στους κερδισμένους της κατηγορίας η ΚΡΙ ΚΡΙ, το μερίδιο της οποίας από 5,4% που ήταν το 2014 και 6% το 2015, πέρυσι "σκαρφάλωσε” στο 15,9%, από 15,8% το 2017 και 12,7% το 2016.

    Το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο από την πορεία κατανάλωσης παγωτού είναι η "κατάρρευση” του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον έχει υποχωρήσει στο 9,9%, το 2017 ήταν στο 9,8% στο 10,5% το 2016, όταν το 2015 ήταν στο 25% όπως και το 2014 στο 34,5%.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων