Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Ιουλ-2019 07:43

    Πώς τα ΕΛΤΑ θα γλυτώσουν το "κανόνι"

    Πώς τα ΕΛΤΑ θα γλυτώσουν το "κανόνι"
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μέσα στις προσεχείς ημέρες αναμένεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να έχει συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, με στόχο την έγκριση του πλάνου διάσωσης της υπερελλειματικής κρατικής εταιρείας. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εμφανίζουν, κάθε μήνα, έλλειμμα της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, με την ετήσια δαπάνη μισθοδοσίας να ανέρχεται σε 220 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο κύκλος εργασιών δεν ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ.

    Τα μεγέθη αυτά δεν εγγυώνται την απρόσκοπτη συνέχιση λειτουργίας των ΕΛΤΑ και γι’ αυτό, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, άμεση λύση θα δοθεί:

    -σε πρώτη φάση, εάν καταβληθούν υποχρεώσεις ύψους 154 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας το διάστημα 2013-2018. Η διαδικασία αυτή απαιτεί την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, αλλά με στόχο να κερδηθεί χρόνος θα ήταν δυνατόν, να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις και στη συνέχεια το ελληνικό Δημόσιο να προχωρήσει τη γραφειοκρατική διαδικασία λήψης των απαιτούμενων εγκρίσεων από την DG Comp. Όσοι γνωρίζουν, υποστηρίζουν ότι τη "φόρμουλα” αυτή έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    - σε δεύτερη φάση, είναι αναγκαίο να εφαρμοστεί το πλάνο αναδιάρθρωσης, που έχει προετοιμάσει η PriceWaterhouseCoopers από τις αρχές της χρονιάς. Βασικός πυλώνας του σχεδίου εξυγίανσης είναι η εθελουσία έξοδος περίπου 2.000 ατόμων, όπως και το κλείσιμο 215 καταστημάτων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλάνο εξυγίανσης είναι δυνατόν, σε 8 έως 12 μήνες από την εφαρμογή του, να φέρει αποτελέσματα, δηλαδή, το μηνιαίο έλλειμμα των 8 εκατ. ευρώ να μηδενιστεί.

    Μέχρι σήμερα, η απελθούσα κυβέρνηση έχει καταβάλει περίπου 75 εκατ. ευρώ στα ΕΛΤΑ, έναντι των οφειλών της καθολικής υπηρεσίας. Ωστόσο, η πρακτική αυτή, όπως αναφέρουν πηγές, είχε ως αποτέλεσμα να κλείνει μόνο το έλλειμμα του μήνα, τη στιγμή που με τα χρήματα αυτά θα ήταν δυνατή η χρηματοδότηση του πλάνου αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Πάντως, κατά τη "γκρίζα ζώνη” των τελευταίων μηνών, η διοίκηση της εταιρείας, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει προχωρήσει στην απομάκρυνση περίπου 500 ατόμων και στη διακοπή λειτουργίας περίπου 40 καταστημάτων.

    Πώς έχει αποφευχθεί το "κανόνι”

    Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε οριακό σημείο ρευστότητας, εδώ κι έναν χρόνο. Ωστόσο, καταφέρνουν να επιβιώνουν με λογιστικού χαρακτήρα διαχείριση, με την πιο διαδεδομένη να είναι η μη απόδοση στη ΔΕΗ των εισπραττόμενων λογαριασμών, πρόβλημα που είχε πάρει, πριν από περίπου ένα χρόνο, διαστάσεις σκανδάλου. Εν τέλει, επιλύθηκε μετά από την επίτευξη συμφωνίας-την περασμένη άνοιξη-μεταξύ των δύο εταιρειών. 

    Ωστόσο, για να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, τα ΕΛΤΑ έχουν καταφύγει στην αύξηση των εσωτερικών χρεών τους και των οφειλών,  όπως αυτές προς τον ΕΦΚΑ που αυξήθηκαν από 13 σε 40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων