Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Μαϊ-2019 08:05

    Στις ελληνικές καλένδες η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού

    Στις ελληνικές καλένδες η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Το "πάγωμα”, για πολλοστή φορά, της αποκρατικοποίησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτούν οι πρόωρες εθνικές εκλογές που τοποθετούνται πιθανότατα για τις 7 Ιουλίου. Η παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές του αυτοκινητοδρόμου, που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου, προβλέπεται, τουλάχιστον, από το σχέδιο ανάπτυξης περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ του Ιουλίου 2015. Ωστόσο, εδώ και τέσσερα χρόνια, η διαδικασία, υπό την ανοχή και των Ευρωπαίων δανειστών, παραμένει κολλημένη, με κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, όπως ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να κάνουν ό,τι μπορούν για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση. Όπως αναφέρουν στην αγορά, στον (προεκλογικό) μήνα που απομένει μέχρι την ανανέωση της λαϊκής εντολής, ούτε είναι δυνατόν ούτε υπάρχει η βούληση να κερδηθεί ο χαμένος δρόμος.

    Ως αποτέλεσμα,  η ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα παραμένει αντιμέτωπη με πληθώρα εκκρεμοτήτων, που θα κληθεί να διαχειριστεί η επόμενη κυβέρνηση. Οι βασικότερες από αυτές αφορούν την αναπροσαρμογή των διοδίων για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,03 ευρώ, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που έχουν υπογράψει Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης. 

    Την ίδια στιγμή, μετά τις εκλογές η διοίκηση της Εγνατία Οδός Α.Ε., ως αναμένεται, θα αλλάξει εκ νέου. Με δεδομένο ότι, μόλις πριν από λίγους μήνες, διορίστηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο Αθανάσιος Σχίζας, ενώ ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί καινούργιος πρόεδρος, οι επικεφαλής της εταιρείας, τον έναν μήνα που απομένει έως τις εκλογές, θα παραμένουν, ουσιαστικά με δεμένα χέρια. 

    Αλλά και το τοπίο όσον αφορά τη δικαστική διαμάχη της Εγνατίας Οδού με την τράπεζα Πειραιώς για την είσπραξη των εσόδων από τους 12, εν λειτουργία, σταθμούς διοδίων δεν αναμένεται να ξεκαθαρίσει νωρίτερα από τον Οκτώβριο. Τότε αναμένεται να εκδικαστεί η υπόθεση, με την τράπεζα να έχει κερδίσει τα ασφαλιστικά μέτρα, εισπράττοντας, πλέον, το σύνολο -έναντι του ήμισυ- των εσόδων.

    Στον "αέρα" παραμένει και η κατασκευή των 18 μετωπικών και 20 πλευρικών σταθμών διοδίων, διαδικασία που μετατίθεται, βάσει του καλού σεναρίου, για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ούτε η πιστοποίηση των σηράγγων από την ανεξάρτητη αρχή έχει ολοκληρωθεί ούτε η Κομισιόν έχει εγκρίνει την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων.  

    Σημειώνεται ότι στη β’ φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έχουν προκριθεί επτά σχήματα. Ωστόσο, νεότερα δεν αναμένονται πριν τις εκλογές.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων