Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 19-Μαϊ-2019 12:39

    Τα θεμελιώδη της οικονομίας δημιουργούν αισιοδοξία για τη ναυτιλία

    Τα θεμελιώδη της οικονομίας δημιουργούν αισιοδοξία για τη ναυτιλία
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Οι γενικότερες τάσεις του ναυτιλιακού κλάδου αλλά και εξειδικευμένα θέματα όπως η ασφάλεια, η επικοινωνία και η διαβίωση πάνω στο πλοίο, τέθηκαν επί τάπητος κατά τη διάρκεια του χθεσινού 7ου ναυτιλιακού συνεδρίου Maritime Trends που διοργανώνει η Marine Tours. Καταξιωμένοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό ανέλυσαν τις τάσεις της αγοράς, θέματα περιβάλλοντος και ανθρώπινου κεφαλαίου και έδωσαν το στίγμα της πορείας της ναυτιλίας. Το συνέδριο της Marine Tours προέκυψε ως ιδέα και ένδειξη ευγνωμοσύνης της εταιρείας προς τον κλάδου που της έχει συμπαρασταθεί σε όλα τα χρόνια πορείας της εταιρείας, ανέφερε ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου ο διευθύνων σύμβουλος της Marine Tours Κωνσταντίνος Οικονόμου, σημειώνοντας ότι οι γνώσεις και η πληροφόρηση του Maritime Trends Conference δεν έχει ως αποδέκτες μόνο τις εταιρείες αλλά και την ίδια την Marine Tours.

    Οι τάσεις της αγοράς

    Που βρίσκεται όμως αυτή τη στιγμή ο ναυτιλιακός κλάδος και ποιες είναι οι τάσεις της αγοράς; Ο Γιάννης Κοτζιάς, πρόεδρος της ελληνικής ένωσης ναυλομεσιτών, δίνοντας το στίγμα για τις δύο βασικές αγορές σημείωσε ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου, τόσο στα τάνκερ όσο και στα φορτηγά συμβαδίζει με την οικονομική ανάπτυξη και τη ζήτηση, στην οποία θα συνεχίσουν να συνεισφέρουν τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια η Κίνα και χώρες της Ασίας. Για τα τάνκερ τα μηνύματα είναι πιο αισιόδοξα αφου πρόκειται για μια αγορά πιο χειραγωγούμενη, ενώ δεν αλλάζει ο βασικός κανόνας που θέλει τη ζήτηση να υπάρχει σε μεγάλη απόσταση από την παραγωγή.

    Για τα φορτηγά, ο εμπορικός πόλεμος και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει έχουν τις επιπτώσεις τους αφού μειώνονται τα τονικά μίλα, με τον κ. Κοτζιά να μην κρύβει την ανησυχία του για τις πολιτικές προστατευτισμού.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement  αναφέρθηκε σε θέματα περιβαλλοντικής αριστείας, τονίζοτας ότι ο ιδανικό για το μέλλον θα είναι να μην χρειάζονται κανονισμοί και νόμοι, αλλά μέσα από την κατάλληλη παιδεία και την υιοθέτηση ενός μοντέλου εκπαίδευσης περιβαλλοντικής αριστείας βασισμένο στη συμπεριφορά, τα άτομα και οι επιχειρήσεις να αποκτούν επίγνωση, να ευαισθητοποιούνται και να δρουν για την προστασία του περιβάλλοντος. Η εκπαίδευση οδηγεί σε μεγαλύτερη επίγνωση και περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά, οι εταιρείες πρέπει να επενδύσουν στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ανέφερε. Σε ό,τι αφορά το νέο κανονισμό ΙΜΟ 2020 ο κ. Ματθαίου εκτίμησε ότι η εφαρμογή του θα οδηγήσει μεγάλο αριθμό πλοίο σε διάλυση καθώς δεν δικαιολογούν επένδυση για τοποθέτηση scrubber και θα έχουν μεγαλύτερο κόστος καυσίμου.

    Ο κ. Γιώργος Δημόπουλος επικεφαλής του R&D και συμβουλευτικής του DNV GL ανέλυσε από την πλευρά του τις προκλήσεις και τις αλλαγές που φέρνει στο πλοίο η ψηφιοποίηση. Πιο συγκεκριμένα παρουσίασε τις αλλαγές που φέρνει το αυτόνομο πλοίο, αλλά και το τι προσφέρει η τεχνολογία όπως η καλύτερη επισκόπηση και ιεράρχηση των προτεραιοτήτων για την ασφάλεια, εργαλεία αναγνώρισης της κατάστασης του πλοίου. Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν πιο εύληπτη πληροφορία και ειδοποίηση, ενώ βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση του ρίσκου και τον προγραμματισμό των δράσεων. Παράλληλα όμως ζητούν από τους ναυτικούς νέο σύνολο δεξιοτήτων προσανατολισμένο στην ψηφιακή τεχνολογία.

    Στο θέμα της χρηματοδότησης και στα προβληματικά δάνεια αναφέρθηκε ο δικηγόρος της Timagenis Law Firm Γιάννης Τιμαγένης, ο οποίος παρουσίασε τους τρόπους αντιμετώπισης από την πλευρά των δανειστών αλλά και των δανειζόμενων, των προβληματικών, των υπερήμερων και των μη εξυπηρετούμενων δανείων στον κλάδο της ναυτιλίας. Όπως ανέφερε το τοπίο στη χρηματοδότηση έχει διαφοροποιηθεί, και πλέον τα προβληματικά και επισφαλή δάνεια αποτελούν ξεχωριστό τομέα της ναυτιλίας. Η μεταβίβαση δανείων είναι συνήθης πρακτική και τα δάνεια αντιμετωπίζονται ως commodities ενώ συνεχίζεται η τάση της μεταφοράς μεγάλου τμήματος της χρηματοδότησης σε εναλλακτικούς χρηματοδότες κυρίως από την Ασία. Το πρώτο πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος Μηνάς Τσαμόπουλος.

    Στο δεύτερο πάνελ με θέμα τις τάσεις στη διαχείριση του πληρώματος, συμμετείχαν η Δρ. Μαρία Προγουλάκη εκπρόσωπος και σύμβουλος της Green Jakobsen που ανέλυσε τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και ζητούμενα από τα πληρώματα που αλλάζουν εντελώς και τα προσόντα που απαιτούνται για τους εργαζόμενους στη ναυτιλία. Η Cpt Hell Andsbjerg σύμβουλος της  Green Jakobsen ανέλυσε θέματα επικοινωνίας του πλοίου με τη στεριά. O επικεφαλής του τμήματος υγείας και ασφάλειας στην εργασία της Sea Health Welfare Vivek Menon, σημείωσε από την πλευρά του ότι η ευημερία του πληρώματος πάνω στο πλοίο αποτελεί μείζον θέμα που επηρεάζει την απόδοση και την ασφάλεια. Τέλος η Dr Kate Pike από το πανεπιστήμιο Solent ανέλυσε τα υπέρ και τα κατά από τις συχνές αλλαγές στις συνθέσεις των πλοίων αλλά και το τι σημαίνει να διατηρείται σταθερή η ομάδα που εργάζεται σε ένα πλοίο. Το δεύτερο πάνελ συντόνισε ο Γ. Πατινιώτης πρόεδρος της ένωσης οικονομολόγων της ναυτιλίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων