Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 11-Μαϊ-2019 08:41

    In vino veritas… στο Κτήμα Σεμέλη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    In vino veritas… στο Κτήμα Σεμέλη

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    In vino veritas. Αλήθεια πόση αλήθεια κρύβεται σε αυτή την έκφραση; Γιατί στο κρασί βρίσκεται η αλήθεια. Γιατί "οίνος γαρ ανθρώπω δίοπτρον” κατά τον Αλκαίο και "κάτοπτρον είδους χαλκός εστ΄, οίνος δε νου" σύμφωνα με τον Αισχύλο.

    Το κρασί, ή ο οίνος αν προτιμάτε, είναι η αλήθεια του Κτήματος Semeli, εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Από το 1979. Σήμερα, τέσσερις δεκαετίες από την ημέρα που μπήκαν τα θεμέλια για τη δημιουργία του Κτήματος Semeli, αποτελεί πλέον μια από τις κορυφαίες ελληνικές οινοποιητικές μονάδες και μια από τις σπουδαιότερες αναπτυξιακές επενδύσεις στον τομέα του κρασιού στην Ελλάδα. Αυτό έγινε πράξη από το 2003, οπότε και απέκτησε σύγχρονο οινοποιείο 4.000 τ.μ στην "καρδιά” του ιδιόκτητου αμπελώνα στο Κούτσι Κορινθίας. Το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς στον χώρο του κρασιού στην Ελλάδα, τόσο για το τις προηγμένες εγκαταστάσεις, την πρωτοποριακή σχεδίαση και την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, όσο και για την φιλοξενία του.

    Είναι αυτό αρκετό; Όχι λένε στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Κτήματος Κωνσταντίνος Δαριβάκης και ο γενικός διευθυντής του ο γνωστός οινολόγος-οινοποιός και ambassador Λεωνίδας Νασιάκος. Το όραμα των ανθρώπων του Κτήματος Σεμέλη είναι η Νεμέα να γίνει η "ελληνική Τοσκάνη”. Η περιοχή της Νεμέας, σύμφωνα με τον κ. Νασιάκο, είναι το μεγαλύτερο οινικό brand στην Ελλάδα, ως μορφολογία όμως έχει ιδιαιτερότητες που πρέπει να γίνουν γνωστές.

    Αυτό χρειάζεται πολύ προσπάθεια, δουλειά και όραμα. Κάτι που διαθέτουν και οι δύο, κατά γενική ομολογία των "ανταγωνιστών τους". Προς την υλοποίηση του οράματός τους που θέλει την ανάδειξη της περιοχής της Νεμέας, ως βασικού οινικού προορισμού, και σε συνεργασία με τους μετόχους του Κτήματος την οικογένεια Μιχάλη Σάλλα, πέρα από τις επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό –θα φθάσουν τα 2 εκατ. ευρώ όταν ολοκληρωθεί το business plan που "τρέχει"-, επέκταση των εγκαταστάσεων και νέους αμπελώνες, προχώρησαν σε rebranding το οποίο είναι προαπαιτούμενο για να μπορέσει η Semeli να περάσει στη νέα εποχή.

    Και όταν λέμε rebranding, αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην… ετικέτα. Ξεκινάει από την εταιρική ταυτότητα και το νέο σήμα του Κτήματος, που παραπέμπει σε "ανοιχτές πόρτες", ως πρόσκληση για την απόλυτη οινική εμπειρία και συνεχίζει με την αναδιοργάνωση του portfolio των κρασιών με κάποια από αυτά να αλλάζουν όνομα, όπως το ερυθρό Αιθέρια το οποίο μετονομάστηκε σε EPITOME (Επιτομή), και τo Gewurztraminer σε ELIXIR, ενώ φέρνει και νέες προτάσεις όπως ένα ξεχωριστό ροζέ τύπου Προβηγκίας το DELEAR, το οποίο πριν δύο εβδομάδες απέσπασε Χρυσό μετάλλιο στον Διεθνή Διαγωνισμό International Challenge du VIN 2019, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι.

    Το rebranding στηρίζεται στη δημιουργία νέων προϊόντων και στην κυκλοφορία στην αγορά νέων προϊόντα βελτιωμένων ποιοτικά. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Αύξηση κατά 60% των εξαγωγών μέσα σε έναν χρόνο. Όχι άσχημα, τι στιγμή μάλιστα που το ελληνικό κρασί, πέραν των ενδογενών προβλημάτων του, όπως ήταν η επιβολή Εδικού Φόρου Κατανάλωσης στην Ελλάδα και το λαθρεμπόριο, έχει να αντιμετωπίσει στα ράφια και στα διεθνή εστιατόρια τον πραγματικό ανταγωνισμό.

    Πως όμως καταφέρνει ένα "Κτήμα” να αποκτήσει ταυτότητα και να διαφοροποιηθεί; Εν αρχή είν’ τα αμπέλια και δη τα ιδιόκτητα αμπέλια, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Νασιάκο, είναι απαραίτητα για να ελέγχει το Κτήμα το προϊόν του. Οπότε ο στόχος είναι η αύξηση του αμπελώνα που "ελέγχει” το Κτήμα στην ευρύτερη περιοχή. Σήμερα ο ιδιόκτητος αμπελώνας του Κτήματος Σεμέλη καλύπτει έκταση 300 στρεμμάτων, και συμπληρώνεται με αμπελώνες που βρίσκονται στην ίδια κοινότητα (Κούτσι, Ασπρόκαμπος, Καστράκι, Αρχαία Νεμέα κ.α.) που ανήκουν σε αμπελουργούς οι οποίοι έχουν συνάψει μακροχρόνιες συμβάσεις συνεργασίας με το κτήμα Semeli. Αυτό επιτρέπει το συνεχή έλεγχο της ποιότητας καθ’ όλη την περίοδο της καλλιέργειας – μια απαραίτητη προϋπόθεση για τη σταθερή παραγωγή ποιοτικών κρασιών.

    Το οινοποιείο 4.000 τ.μ που βρίσκεται στην καρδιά του ιδιόκτητου αμπελώνα στο Κούτσι Κορινθίας παρήγαγε πέρυσι 1 εκατομμύριο φιάλες κρασιού, ενώ η δυναμικότητά του φθάνει τις 1,5 εκατ. φιάλες.

    Το κρασί όμως δεν είναι αποκομμένο από τη ζωή, τη διασκέδαση και την χαλάρωση. Οπότε ο οινοτουρισμός είναι ένας ακόμη τομέας που θα εστιάσει το Κτήμα στο μέλλον. Στόχος είναι του Κτήματος είναι να εντάξει τον επισκέπτη στο οινοποιείο. Πως θα γίνει αυτό; Τα οκτώ υπάρχοντα δωμάτια θα δώσουν τη θέση τους σε δέκα πολυτελείς σουίτες με τζάκι όπου θα φιλοξενούνται όχι μόνο οι συνεργάτες και οι φίλοι του κτήματος αλλά και επισκέπτες που θέλουν να βιώσουν την εμπειρία μέσα και γύρω από οινοποιείο.

    Ο κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει τα 4,2 εκατ.  ευρώ με μοχλό ανάπτυξης όχι μόνο την εγχώρια αγορά αλλά κυρίως τις εξαγωγές οι οποίες θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος των πωλήσεων στο μέλλον.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων