Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 17-Απρ-2019 19:01

    Χωρίς ρευστό 4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Χωρίς ρευστό 4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Έλλειψη ρευστότητας και αδυναμία πρόσβασης στη χρηματοδότηση αντιμετωπίζουν 4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Την ίδια στιγμή ακόμη και για αυτές που ανοίγουν οι "κρουνοί" της χρηματοδότησης το κόστος που καλούνται να πληρώσουν είναι υπερδιπλάσιο από αυτό που πληρώνουν οι ανταγωνιστές τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρ’ όλα αυτά όμως δεν το βάζουν κάτω και επιμένουν να καινοτομούν 4 στις 10, να συνεργάζονται 2 στις 10 και να εξάγουν 1 στις 6.

    Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την Έκθεση "ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ 2019 για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις", που παρουσιάζεται αυτή την ώρα (Τετάρτη απόγευμα) στο Αμφιθέατρο της Συνομοσπονδίας, και διεξήχθη με ευθύνη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με τη MARC Α.Ε. σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία

    Ως κυριότερο εμπόδιο - με εξαίρεση την υψηλή φορολόγηση-  για την ανάπτυξη της επιχείρησης τους, 4 στις 10 εταιρείες (ποσοστό 43,3%) απάντησαν "η έλλειψη ρευστότητας" και "η πρόσβαση στη χρηματοδότηση". Από την έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ προκύπτει πως το επιτόκιο χρηματοδότησης από τις τράπεζες (2017, διάρκεια 1-3 έτη, ποσό κάτω από 250.000 ευρώ), στην Ελλάδα ήταν 4,75% όταν στην Κύπρο ήταν 3,74%, στην Ιρλανδία 2,83%, στο 2,28% στην Πορτογαλία, 1,76% στην Ισπανία, 1,75% στην Γερμανία και 1,71% ο μέσος όρος της Ε.Ε.

    Άλλα εμπόδια είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός - παραοικονομία, η γραφειοκρατία, το υψηλό μη μισθολογικό κόστος, το κόστος ενέργειας και οι ρυθμίσεις της εργατικής νομοθεσίας.

    Την ίδια στιγμή, πάντως, σημαντικό ποσοστό των ΜμΕ επιμένει:

    ▪ 4 στις 10 επιχειρήσεις (38,8%) έχουν αναπτύξει την τελευταία τριετία κάποιου είδους καινοτομία για νέο προϊόν ή υπηρεσία ή/και την οργάνωση της επιχείρησης ή/και την εξωστρέφεια.

    ▪ 2 στις 10 επιχειρήσεις (19,5%) έχουν αναπτύξει κάποιου είδους συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για κοινές προμήθειες προϊόντων/υπηρεσιών, ή/και για κοινή προώθηση, μάρκετινγκ ή/και για κοινή αποθήκη.

    ▪1 στις 6 επιχειρήσεις (16,7%) εξάγει κάποιο ποσοστό των προϊόντων ή υπηρεσιών σε άλλες χώρες.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων