ΟΛΠ: Αναμένει αύξηση κερδών 25% το α΄ εξάμηνο

Παρασκευή, 27-Ιουλ-2007 08:20

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Αύξηση κερδών κατά 25% περίπου αναμένεται να παρουσιάσει η ΟΛΠ ΑΕ το α΄ εξάμηνο του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr εκεί θα κυμανθεί το ποσοστό στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου.

Την ίδια ώρα, ο μεγαλύτερος χρήστης του λιμανιού, παγκόσμιος πολυεθνικός κολοσσός στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, η MSC, έχει μειώσει το transit φορτίο στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 250.000 εμπορευματοκιβώτια μέχρι το τέλος του χρόνου έναντι 1,2 εκατομμυρίου. Η εταιρεία αναγκάστηκε με τις απεργιακές κινητοποιήσεις να μεταφέρει το φορτίο της σε ιταλικό λιμάνια προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πελάτες της και από τότε η πορεία έγινε μη αναστρέψιμη.

Το πάγωμα και τα σχέδια

Στο μεταξύ, εν μέσω καύσωνα, παγώνουν όλες οι συζητήσεις για το μέλλον του λιμανιού, όπως φέρεται να είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης. Οι συζητήσεις θα ξαναρχίσουν ίσως και μετά τις εκλογές, όποτε αυτές γίνουν. Μέχρι τότε η κυβέρνηση θα έχει μελετήσει δύο σχέδια για την αναπτυξιακή πορεία του ΟΛΠ.

Ο λόγος για την ανάπλαση της Δραπετσώνας, την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες, ενώ το τρίτο σχέδιο με κωδικό "ομπρέλα" για τα λιμάνια του λεκανοπεδίου αλλά και των νησιών πήρε τον δρόμο του.

Η Δραπετσώνα

Η υπόθεση ανάπλασης της Δραπετσώνας παρουσιάζει μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Το "one stop shop" το συνεδριακό κέντρο, οι πανάκριβοι οικισμοί αλλά και οι μαρίνες για μεγάλες θαλαμηγούς, παρά την "συμφωνία κυρίων" που επιτεύχθηκε στο τέλος του 2006, ανάμεσα στον ΟΛΠ , την Εθνική Τράπεζα, τις επιχειρήσεις, αλλά και τους Δήμους, φαίνεται να έχει παγώσει.

Το τρίτο σχέδιο αφορά το σύστημα… "ομβρέλα". Η διοίκησης της εταιρείας σε συνεργασία με την γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, αλλά και τις διοικήσεις των λιμανιών του Λαυρίου, της Ραφήνας αλλά και της Ελευσίνας, εξετάζουν ένα προς ένα τα πλεονεκτήματα του εγχειρήματος να αποκτήσει ο ΟΛΠ υποκαταστήματα. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται το Λαύριο, το οποίο έχει μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης και με την τεχνογνωσία που διαθέτει ο Πειραιά, θα του δοθεί η ευκαιρία και να εξελιχτεί, και να αποκομίσει μεγαλύτερα κέρδη με μικρότερο κόστος. Ήδη ανακοινώθηκε η συμφωνία της ΟΛΠ ΑΕ , με τον Δήμο της Μυκόνου, για την κατασκευή προβλήτας που θα φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια.