Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Απρ-2019 07:49

    Τι φοβίζει τα σούπερ μάρκετ

    Τι φοβίζει τα σούπερ μάρκετ
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Η κινητικότητα των καταναλωτών από αλυσίδα σε αλυσίδα και από το ένα "κανάλι” στο άλλο "κανάλι”, αποτελεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Μπορεί οι μεγάλοι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να τζιράρουν ετησίως περί τα 10 δισ. ευρώ, και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να ελέγχουν περίπου το 53% της συνολική δαπάνης των νοικοκυριών, ωστόσο η πορεία των τελευταίων ετών έχει δείξει πως αδυνατούν να πείσουν τους καταναλωτές να τους μείνουν …πιστοί.

    Πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) αναφέρει πως ο καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα κάτι που ισοδυναμεί με την επίσκεψη του σε 2 ή περισσότερες διαφορετικές αλυσίδες για να βρει την καλύτερη προσφορά.

    Αυτό όμως δεν είναι και το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα δίκτυα. Το μεγαλύτερο, είναι η αδυναμία τους να "κλέψουν" τζίρο από τα εξειδικευμένα καταστήματα, όπως τα κρεοπωλεία, τα αρτοποιεία, οι λαϊκές αγορές. Παρά τις προσπάθειες ετών που έχουν κάνει, οι λαϊκές αγορές, τα κρεοπωλεία, τα αρτοπωλεία και τα καταστήματα – αλυσίδες έτοιμου φαγητού διατηρούν τις δυνάμεις τους.

    Σήμερα η ανώνυμη – ανοργάνωτη αγορά τροφίμων (αρτοποιεία, ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, κ.ά) διατηρεί τη θέση της παρά την πίεση της οικονομικής κρίσης, τζιράρει πάνω από 13 δισ. ευρώ , και έχει πιστούς καταναλωτές. Για του λόγου το αληθές, μόλις 7 στους 100 καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν έτοιμο φαγητό, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα που είχε παρουσιάσει ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου και επιστημονικός σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ κ. Γιώργος Δουκίδης. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την κατηγορία του ψωμιού όπου μόλις 1 στους 6 καταναλωτές θα αγοράσει ψωμί από το σούπερ μάρκετ, κ.ά.

    Άλλωστε το δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 5 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού, γάλατος, καφέ, κ.λπ. Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση.

    Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα. Συγκεκριμένα το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων