Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 20-Μαρ-2019 08:15

    Το business plan της BΑIN οδηγός για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Το business plan της BΑIN οδηγός για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Στην ιταλική εταιρεία Bain & Company ανατέθηκε μετά από διαγωνισμό η εκπόνηση του επιχειρησιακού σχεδίου της ΔΕΠΑ, το οποίο αναμένεται να παίξει κομβικό ρόλο για την αποκρατικοποίηση του εμπορικού κομματιού της εταιρείας. Όπως είναι γνωστό η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση προβλέπεται να βγει ένα μήνα μετά την ψήφιση του πρόσφατου νόμου για το διαχωρισμό, στις 8 Απριλίου, ενώ ήδη η ΔΕΠΑ τρέχει τις διαδικασίες διαχωρισμού, οι οποίες ωστόσο θα ολοκληρωθούν αργότερα. 

    Το επιχειρησιακό πλάνο αναμένεται να αποτελέσει το βασικό όπλο για την προσέλκυση πιθανών επενδυτών στο διαγωνισμό, αν και όπως ανέφερε χθες στην ομιλία του στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Δ. Τζώρτζης, ήδη υπάρχει προκαταρκτικό διεθνές ενδιαφέρον από εταιρείες από την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

    Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πόση χρονική διάρκεια θα έχει το στάδιο της εκδήλωσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος, με δεδομένο ότι βρίσκεται σε εξέλιξη τόσο η εκπόνηση του επιχειρησιακού πλάνου όσο και η διαδικασία διαχωρισμού της ΔΕΠΑ και της δημιουργίας των δύο εταιρειών εμπορίας και δικτύων. 

    Από τα αγκάθια του διαγωνισμού το διαρκώς μειούμενο μερίδιο αγοράς της ΔΕΠΑ αλλά και η δέσμευση της εταιρείας με μακροχρόνιες συμβάσεις από διεθνείς προμηθευτές που περιλαμβάνουν ρήτρες take or pay. Επίσης βαρίδι για τη ΔΕΠΑ αποτελούν και οι οφειλές ύψους 130 εκατ. ευρώ της ELFE (πρώην λιπάσματα) με αφορμή τις οποίες μάλιστα υπάρχουν οι γνωστές δικαστικές εξελίξεις. Επιπρόσθετα η διοίκηση της ΔΕΠΑ εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει σε προσφυγή τον επόμενο μήνα διεκδικώντας την αναγκαστική διαχείριση της ELFE.

    Σε ό,τι αφορά το διαχωρισμό, το ΔΣ επρόκειτο να λάβει αποφάσεις για την κατανομή του προσωπικού αλλά και των παγίων στην κάθε εταιρεία. 

    Κατά την χθεσινή του ομιλία ο κ. Τζώρτζης ανέφερε σχετικά με το διαχωρισμό ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των δύο νέων εταιρειών, ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά και με αξιοπιστία στις προκλήσεις του ενεργειακού τομέα και ιδίως στον κλάδο του φυσικού αερίου. 

    Στο κομμάτι της εμπορίας και της προμήθειας, σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη, απαιτείται προσήλωση, με ισχυρές συμμαχίες και σύναψη διεθνών συμβάσεων, τόσο σε αέριο αγωγού, όσο και σε LNG, ζητήματα που εξυπηρετούν τις στοχεύσεις της ΔΕΠΑ για "ισχυρή παρουσία στη γειτονιά μας και στο Διεθνές Trading, καθώς μόνο έτσι καθίσταται δυνατό να ανταπεξέλθει κανείς σε ένα ανταγωνιστικό και απελευθερωμένο περιβάλλον Ενέργειας". 

    Αντίστοιχη στρατηγική αντίληψη χαρακτηρίζει και τον σχεδιασμό της εταιρείας για το κομμάτι των Υποδομών, όπως υπογράμμισε ο ίδιος.

    Συγκεκριμένα, κεντρική επιδίωξη της ΔΕΠΑ είναι να τροφοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας με αέριο, ακόμα και σε περιοχές που σήμερα παραμένουν εκτός δικτύου, αξιοποιώντας τεχνολογικές καινοτομίες όπως το Remote CNG και το Small Scale LNG, ενώ απαραίτητη είναι η ψηφιοποίηση του δικτύου (έξυπνο δίκτυο, έξυπνοι μετρητές).

    Σημαντική πλευρά της "Υποδομών” αποτελούν τα Διεθνή Έργα, που "αγκαλιάζουν" απ΄ άκρη σ’ άκρη τη χώρα και την αναδεικνύουν σε σταθερότατο πόλο ανάπτυξης. Από την πλευρά της, η ΔΕΠΑ έχει πολύ ενεργό μέρος σε αυτά, όντας ήδη project company (μαζί με την Edison) για τον αγωγό EastMed, αλλά και με τον IGB, που πριν το καλοκαίρι αρχίζει η κατασκευή του. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων