Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 16-Μαρ-2019 08:53

    Coca Cola HBC: Το σχέδιο με κωδική ονομασία "OBPPC"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Coca Cola HBC: Το σχέδιο με κωδική ονομασία "OBPPC"

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ευκαιρίες ανάπτυξης και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου διακρίνει η Coca Cola HBC, η οποία "είδε" πέρυσι τις πωλήσεις της σε αυτό το κομμάτι της αγοράς να καταγράφουν αύξηση 26% σε σχέση με το 2017.

    Η βαρύτητα που δίνει η εταιρεία σε αυτό το κανάλι της αγοράς αποτυπώνεται σε αυτά που σημειώνει στην ετήσια οικονομική της έκθεση για το 2018. Αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ενεργοποιούμε το ηλεκτρονικό εμπόριο σε διαφορετικά κανάλια, υποστηρίζοντας τους παραδοσιακούς λιανικούς πελάτες καθώς και αναδυόμενους διαύλους, όπως την ηλεκτρονική παράδοση ή το e-φαγητό". Ως παράδειγμα φέρνει το κανάλι e-food της Ιρλανδίας, όπου συνεργάζεται με την αλυσίδα Boojum με την οποία δημιούργησε ένα σύνθετο γεύμα, δηλαδή γεύμα που συνοδεύεται από αναψυκτικά. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν να αυξηθεί ο αριθμός των νέων αγοραστών κατά 27%, ενώ ενισχύθηκαν οι πωλήσεις αναψυκτικών κατά 58%.

    Εκτός όμως από το e-commerce, το βάρος θα δοθεί εφέτος και στην αγορά του HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, catering). Ήδη από τη  διάθεση του Schweppes 1783 σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφετέριες η εταιρεία κατάφερε να προσεγγίσει μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές. Με την εταιρεία να σημειώνει στην έκθεση ότι αυτή η κίνηση "αποτελεί καλό παράδειγμα των προσπαθειών να αδράξουμε την ευκαιρία".

    Αυτό όμως είναι ένα μέρος της στρατηγικής της. Οι εξαγορές ισχυρών τοπικών σημάτων στις κατηγορίες του νερού και των χυμών, αλλά και η εκμετάλλευση όλου του χαρτοφυλακίου των προϊόντων συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωματικών κατηγοριών, όπως ο καφές και τα αλκοολούχα ποτά, παραμένουν ψηλά στην ατζέντα.

    Βασικός κορμός αυτής της στρατηγικής είναι η ικανοποίηση των προτιμήσεων των καταναλωτών μέσω της κατανόησης του τι θέλουν αυτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η κωδική ονομασία είναι "OBPPC". Δηλαδή Occasion, Brand, Pack, Price, Channel, ή με απλά λόγια προσφορά της σωστής μάρκας, στη σωστή συσκευασία, μέσω του σωστού καναλιού και στη σωστή τιμή.

    Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία εισήλθε στην κατηγορία βιολογικών προϊόντων με την Bio Limo στην Ελβετία και την Αυστρία. Προχώρησε σε διαφορετική τιμολόγηση για το εμπορικό σήμα Coca-Cola στην Ουκρανία, ενώ στην Ελλάδα, προσάρμοσε τις τιμές για την κατηγορία των αναψυκτικών με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη. Αλλαγές υπήρξαν και στις συσκευασίες για την προσέλκυση νέων καταναλωτών, όπως έγινε στη Ρωσία και στην Ιταλία. Παράλληλα, αύξησε τον στόλο των ψυγείων της κατά 8.000 μονάδες αυξάνοντας έτσι και τη διαθεσιμότητα του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων