Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Μαρ-2019 00:09

    Από τα ελληνικά ερτζιανά στον μεγαλύτερο ραδιοφωνικό όμιλο των ΗΠΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ιδέα ξεκίνησε το 2011, χρειάστηκαν όμως δύο χρόνια ακόμη μέχρι η ομάδα της Radiojar με εμπνευστή το Στάθη Κουτσογιώργο να λανσάρει το προϊόν στην αγορά. Ο ίδιος, CEO της startup, απόφοιτος το 1999 του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών από το Πανεπιστήμιο Πάτρας, περιγράφει τον εαυτό του ως έναν άνθρωπο με "τρελές ιδέες, που χαλάει πράγματα γρηγορότερα από ό,τι φτιάχνονται”. 

    Κουτσογιώργος
    Ο ιδρυτής και CEO της Radiojar Στάθης Κουτσογιώργος

    Η Radiojar ξεκίνησε ως διαδραστικός ραδιοφωνικός σταθμός. Η καινοτομία του πρότζεκτ βασίστηκε αρχικά στο ότι ο ακροατής είχε τη δυνατότητα να κάνει την δική του live εκπομπή, με την ομάδα να δημιουργεί μια καινοτόμο πλατφόρμα για την διαχείριση διαδικτυακών ραδιοφωνικών σταθμών. 

    Η αρχή έγινε με ίδια κεφάλαια, ύψους 120 χιλ. ευρώ. Η αναγνώριση της ιδέας όμως ήρθε γρήγορα καθώς την ίδια χρονιά που λανσαρίστηκε, το 2013, η Radiojar πέτυχε χρηματοδότηση ύψους 330 χιλ. ευρώ από το Piraeus Jeremie Tech Catalyst, το venture capital fund με επενδυτές την τράπεζα Πειραιώς και το European Investment Fund. Η επένδυση μάλιστα στο Radiojar ήταν η πρώτη που πραγματοποίησε το επενδυτικό σχήμα. 

    Με την υποστήριξη του PJ Τech Catalyst, η Radiojar κατάφερε να αναπτυχθεί περαιτέρω και να ενισχύσει την καινοτομία των προϊόντων της, βγαίνοντας και σε αγορές του εξωτερικού και κυρίως στις ΗΠΑ. Η πλατφόρμα, βασισμένη στο cloud, συνδυάζει ένα σύνολο υπηρεσιών όπως αυτοματισμό ροής, διαχείριση παραγωγών, λογισμικό παραγωγής εκπομπών, streaming, στατιστικά, αναφορές, εργαλεία προβολής του σταθμού στο διαδίκτυο με πρόσβαση μόνο μέσα από τον υπολογιστή ή το tablet. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες μπορούν να μειώσουν κατά πολύ το κόστος διατήρησης ενός σταθμού, καθώς η χρήση στούντιο και εξοπλισμού είναι προαιρετική. Επίσης δίνεται η δυνατότητα να υπάρχουν παραγωγοί και εκπομπές από διαφορετικά φυσικά σημεία δημιουργώντας έτσι σταθμούς χωρίς γεωγραφική προέλευση.

    Το deal με την iHeartMedia

    Η αμερικανική αγορά ήταν αυτή που έδωσε συνέχεια στα deals των ελληνικών startup επιχειρήσεων, μετά την εξαγορά της Taxibeat από την Daimler,  την Innoetics που πέρασε στη Samsung Electronics έναντι περίπου 30 εκατ. ευρώ, της εταιρείας mobile εφαρμογών Quizdom από το γερμανικό όμιλο friends4media Group, της Avocarrot από την Glispa Global Group έναντι 17,85 εκατ. ευρώ και της e-food που εξαγοράσθηκε από την Delivery Hero.

    Η Radiojar εξαγοράστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό iHeartMedia, τη μεγαλύτερη ραδιοφωνική εταιρεία στις ΗΠΑ, γνωστή σε όλο τον κόσμο για την καινοτομία του λογισμικού, με έδρα στο Τέξας και έσοδα 6,2 δισ. δολάρια (2015). Η εταιρεία κατέχει και εκμεταλλεύεται 858 ραδιοφωνικούς σταθμούς, εξυπηρετώντας περισσότερες από 150 αγορές στην Αμερική. 

    Το ύψος της εξαγοράς δεν έγινε γνωστό αν και οι πληροφορίες κάνουν λόγο για υψηλό τίμημα για τα δεδομένα της αμερικανικής αγοράς. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της πώλησης η Radiojar θα περάσει στον έλεγχο της θυγατρικής της iHeartMedia, της RCS, η οποία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής λογισμικού εκπομπής και μετάδοσης μέσω webcast, εξυπηρετώντας περισσότερες από 14.000 εταιρείες εκπομπής, ψηφιακής, τηλεοπτικής, καλωδιακής και δορυφορικής μουσικής παγκοσμίως. 

    "Με την τεχνολογία της Radiojar, η iHeartMedia και η RCS θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια πλατφόρμα για να συνδυάζουν ή να αναλύουν εύκολα μεμονωμένα στοιχεία ήχου όπως φωνητικά κομμάτια από DJs, μουσική και ραδιοφωνικές εκπομπές για τη δημιουργία, τη διαχείριση, τη διανομή και τη δημιουργία εσόδων από ροές, podcasts και άλλο περιεχόμενο ήχου σε πραγματικό χρόνο από οπουδήποτε. Στο πλαίσιο της εξαγοράς, η Radiojar θα εξακολουθήσει να παρέχει εργαλεία που επιτρέπουν σε ανεξάρτητους ραδιοφωνικούς παραγωγούς και ιδιώτες να δημιουργούν άμεσα τους δικούς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και να μεταδίδουν από οπουδήποτε στον κόσμο” σημειώνεται στην ανακοίνωση.

    Η iHeartMedia έχει προβεί το τελευταίο διάστημα στην εξαγορά και άλλων startups που επικεντρώνονται στην τεχνολογία ήχου, όπως την επίσης αμερικανική Jelli, Inc, το Stuff Media και το δίκτυο podcast του HowStuffWorks. 

    Βασιλική Κουρλιμπίνη
    vicky.kourlibini@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων