Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Φεβ-2019 07:49

    IMO 2020: Λιγοστεύει ο χρόνος, αυξάνεται η αβεβαιότητα για τους εφοπλιστές

    IMO 2020: Λιγοστεύει ο χρόνος, αυξάνεται η αβεβαιότητα για τους εφοπλιστές
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σε λιγότερο από ένα χρόνο ξεκινά η εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα ναυτιλιακά καύσιμα, γνωστού ως ΙΜΟ 2020, σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα απαγορεύεται να χρησιμοποιούν καύσιμα που εκπέμπουν θείο σε ποσότητα άνω του 0,5%.

    Ο νέος κανονισμός όπως αναφέρθηκε στο 10ο ετήσιο συνέδριο Capital Link Greek Shipping Forum θα επηρεάσει πάνω από 70 χιλιάδες πλοία, ωστόσο υπάρχουν ακόμη μια σειρά από άλυτα προβλήματα, αβεβαιότητες αλλά και ανοιχτά νομικά, ασφαλιστικά και περιβαλλοντικά θέματα που αυξάνουν το δείκτη αβεβαιότητας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

    Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο διευθυντής νομικών και εξωτερικών υποθέσεων του ΙΜΟ Frederick J. Kenney,  το δεύτερο μισό του 2019 και το 2020 θα αποτελέσουν μια κρίσιμη περίοδο για τη ναυτιλία, υπογραμμίζοντας ότι οι επιτροπές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού εργάζονται σκληρά για να βοηθήσουν τη βιομηχανία, παρέχοντας κατευθυντήριες γραμμές και εργαλεία για θέματα όπως οι πλυντρίδες (Scrubbers) και τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων.

    Πως όμως βλέπει η ίδια η βιομηχανία και οι stakeholders που θα κληθούν να αναλάβουν την ευθύνη της συμμόρφωσης στο νέο κανονισμό; Ο χρόνος που απομένει έως την εφαρμογή είναι λίγος, και η αβεβαιότητα για τη διαθεσιμότητα των καυσίμων καθιστά τη μετάβαση δυσκολότερη ανέφερε ο δρ. Christos Chryssakis, Business Development Manager του διεθνούς οίκου πιστοποίησης DNV GL, προσθέτοντας ότι οι επιλογές συμμόρφωσης ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο, το μέγεθος και τον τρόπο λειτουργίας του σκάφους.

    Η βιομηχανία διύλισης προειδοποιούν επίσης ότι θα χρειαστεί κατάλληλος σχεδιασμός αλλά και περίοδος προσαρμογής. Εκ μέρους της ExxonMobil η τεχνική σύμβουλος Armelle Breneol, πρότεινε στους εφοπλιστές να ξεκινήσουν τον ανεφοδιασμό με τα νέα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα πολύ πριν την καταληκτική ημερομηνία του IMO και να αναπτύξουν μια στρατηγική διαχείρισης καυσίμων για το 2020 και το μέλλον.

    Χωρίς προσεκτικές κινήσεις, ελλοχεύει ο κίνδυνος της μη συμμόρφωσης και των ακριβών προστίμων, πρόσθεσε. Αλλά και εκ μέρους των ΕΛΠΕ ο διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού Διομήδης Σταμούλης εκτίμησε ότι ίσως θα χρειαστεί μια περίοδος εκμάθησης και προσαρμογής, ωστόσο ο ανεφοδιασμός καυσίμων θα αναπροσαρμοστεί. 

    Για τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία που αντιμετωπίζει η βιομηχανία καυσίμων έκανε λόγο ο διευθυντής της Veritas Petroleum Services, Steve Bee, προσθέτοντας ότι η αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση των καυσίμων θα είναι σημαντική για τη μείωση των κινδύνων, την αποτροπή βλαβών στους κινητήρες των σκαφών, για την υγεία και την ασφάλεια, αλλά και τη συμμόρφωση στον κανονισμό.

    Αρκετά στελέχη της βιομηχανίας πάντως παραμένουν επιφυλακτικά όπως ο γενικός διευθυντής του Λιβεριανού νηολογίου Μ. Πανταζόπουλος, ο οποίος έκανε λόγο για αμφιλεγόμενη επιλογή του ορίου εκπομπών θείου, τόσο τεχνικά όσο και περιβαλλοντικά. Σε αντίθεση με τη σύμβαση διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος, που εφαρμόζεται από τον ΙΜΟ και το λιμενικό σώμα των ΗΠΑ, υπάρχει ασάφεια στο μέτωπο των εκπομπών θείου και υπάρχουν αμφιβολίες για τις επιπτώσεις των scrubbers

    Τις προετοιμασίες τους ολοκληρώνουν οι πάροχοι ασφαλιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με την γενική εμπορική διευθύντρια του The American P&I Club Δωροθέα Ιωάννου, ο κλάδος βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας κατευθυντήριων γραμμών, εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα με στόχο να μειωθεί η έκθεση σε σχετικές ασφαλιστικές αξιώσεςι αλλά και για να αντιμετωπιστούν συνολικότερα με καλύτερο τρόπο τα ζητήματα που προκύπτουν από τον IMO 2020.

    Βεβαίως υπάρχουν και οι stakeholders που εμφανίζονται πιο καθησυχαστικοί. Ο πρόεδρος της Columbia Shipmanagement,  Mark O'Neil,  αμφισβήτησε κατά πόσο οι κανονισμοί IMO 2020 συνιστούν επανάσταση και συνέκρινε την αλλαγή στα ναυτιλιακά καύσιμα με την έναρξη χρήσης της αμόλυβδης βενζίνης. Αλλά και ο πρόεδρος της Star Bulk Carriers Hamish Norton, President - Star Bulk Carriers Corp, τάχθηκε υπέρ της χρήσης των scrubbers επικαλούμενος πρόσφατες έρευνες που έδειξαν ότι το νερό στο οποίο διοχετεύεται το θείο που δεν εκλύεται στην ατμόσφαιρα, δεν μολύνεται.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων