Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Φεβ-2019 07:56

    Γιατί η Coca Cola HBC μπαίνει στα snacks

    Γιατί η Coca Cola HBC μπαίνει στα snacks
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tης Αλεξάνδρας Γκίτση

    Η αγορά των snacks δεν αποτελεί κάτι άγνωστό για την Coca Cola HBC, τον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της The Coca Cola Company (TCCC). Εδώ και πάνω από μια δεκαετία η Coca Cola HBC δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά μέσω της εταιρείας Τσακίρης. Μόνο που η συγκεκριμένη δραστηριότητα περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα και αποτελεί πολύ μικρό, σχεδόν ανεπαίσθητο, μέρος του τζίρου της.

    Πλέον αυτό θα αλλάξει μετά την εξαγορά της σερβικής εταιρείας Bambi, έναντι 260 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2019 μετά και την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών.

    Η Bambi, που ιδρύθηκε το 1967 στη Σερβία παράγει ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως μπισκότα, γκοφρέτες και σνακ. Τα brands της περιλαμβάνουν τα Bambi, Plazma, Wellness, Zlatni Pek και Josh. Πέρυσι εμφάνισε έσοδα 80 εκατ. ευρώ, τα οποία προήλθαν κατά τα 2/3 από την αγορά της Σερβίας και το υπόλοιπο από εξαγωγές στα Δυτικά Βαλκάνια, ενώ το περιθώριο EBIT είναι σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με αυτό της Coca-Cola HBC.

    Γιατί όμως η Coca Cola HBC επενδύει σε μια νέα κατηγορία ρίχνοντας μάλιστα και 260 εκατ. ευρώ; O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC σχολιάζοντας την κίνηση αυτή είπε πως "η εξαγορά αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία” ενώ συμπλήρωσε πως "προσθέτει εμβληματικά, συμπληρωματικά καταναλωτικά brands στο χαρτοφυλάκιο κορυφαίων brands ποτών".

    Σύμφωνα με πηγές η εξαγορά δε θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια αλλαγή στρατηγικής πλεύσης της προς την αγορά των ζαχαρωδών προϊόντων. Αναλυτές πάντως υποστηρίζουν πως η Coca Cola HBC με την εξαγορά αυτή "τεστάρεται" σε μια νέα κατηγορία μέσω της οποίας θα αποκτήσει πρόσβαση σε μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό και θα ενισχύσει τα μεγέθη της. Κάτι αντίστοιχο άλλωστε κάνει και ο βασικός ανταγωνιστής της TCCC, η Pepsico η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά των snacks μέσω της Frito Lay.

    Αλλά αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός λόγος. Ίσως σε αυτή τη χρονική στιγμή ο βασικός λόγος που ώθησε την Coca Cola HBC να δώσει 260 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Σερβικής Bambi είναι το ισχυρό δίκτυο διανομής που διαθέτει η τελευταία στην αγορά της Σερβίας. Το δίκτυο άμεσης διανομής της Bambi περιλαμβάνει και διανομή με ψυγεία σε στρατηγικά κανάλια όπως τα παραδοσιακά καταστήματα και το HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ). Δηλαδή μέσω της Bambi η Coca Cola HBC αποκτά πρόσβαση σε μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου και αξιοποιεί τις ισχυρές συνεργασίες με σημαντικούς πελάτες που έχει ήδη η Σερβική εταιρεία για να ενισχύσει τις πωλήσεις της στη Σερβία και στα Δυτικά Βαλκάνια.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων