Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Ιαν-2019 08:27

    Πόσο αξίζουν τα brands της Chipita

    Πόσο αξίζουν τα brands της Chipita
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ξεχάστε τα εργοστάσια, τα μηχανήματα, τα οικόπεδα, τα αγροτεμάχια -αν μιλάμε για ελληνική εταιρεία- ακόμη και το πόσο μια επιχείρηση τζιράρει ετησίως. Η αξία της βρίσκεται στο όνομά και στα brands της. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά, αν όχι το σημαντικότερο, περιουσιακό της στοιχείο, το οποίο αν και άυλο, αποτελεί την υπεραξία της.

    Πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία, αυτά της Amazon (σ.σ. η αξία του αγγίζει τα 188 δισ. δολάρια), της Apple και της Google, αλλά και της ιταλικής Ferrari, που είναι το εμπορικό σήμα με τη μεγαλύτερη δύναμη και επικοινωνιακή ισχύ παγκοσμίως σύμφωνα τη λίστα Brand Finance Global 500 (βλπ. http://brandfinance.com/images/upload/global_500_2019_locked.pdf).

    Εκτός όμως από αυτά τα παγκόσμια brands, η αξία των οποίων ξεπερνά και την αξία του brand αρκετών κρατών, όπως π.χ. της Ελλάδας, το brand της οποίας αποτιμάται στα 87 δις. δολάρια (βλπ. http://brandfinance.com/images/upload/brand_finance_nation_brands_reports_2018.pdf), υπάρχουν αρκετά γνωστά ελληνικά εμπορικά σήματα η αξία των οποίων είναι σημαντική.

    Ας πάρουμε για παράδειγμα την Chipita. Τα σήματα του ομίλου, δηλαδή τα brands 7days, 7days bake rolls, Spin Span, Νίκας κ.ά., αξίζουν 214,250 εκατ. ευρώ (βλπ. οικονομικές καταστάσεις 2017). Η Chipita το 2017 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) τζίραρε, χωρίς τις κοινοπραξίες, 461 εκατ. ευρώ (άνοδος +14,4%) και εμφάνισε EBITDA 58,8 εκατ. ευρώ (άνοδος +15,5%) ενώ συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών ο τζίρος άγγιξε τα 515 εκατ. ευρώ  (+10,7%) και το EBITDA τα 68,4 εκατ. ευρώ (+6,8%).

    Ας δούμε όμως πόσο αξίζουν τα σήματα της Chipita αναλυτικά. Μόνο για τα εμπορικά σήματα "ΝΙΚΑΣ" και "ΚΑΤΙΚΙ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ", η συνολική εύλογη αξία τους (σ.σ. αποτιμήθηκαν από την Grant Thornton Ελλάς με βάση τη μέθοδο "Relief-from-Royalty"), υπολογίσθηκε σε 13,349 εκατ. ευρώ, αποδιδόμενη κατά 11,953 εκατ. ευρώ στο σήμα "ΝΙΚΑΣ" και κατά 1,396 εκατ. ευρώ στο σήμα "ΚΑΤΙΚΙ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ". Το Κατίκι Δομοκού έχει περάσει πλέον στον έλεγχο του ομίλου ΟΠΤΙΜΑ.

    Ακόμη υψηλότερη είναι η αξία των flaghship brands του ελληνικού ομίλου. Το 7days αποτιμάται κοντά στα 170 εκατ. ευρώ, στα 20,9 εκατ. ευρώ το 7days Bake Rolls, στα 4,67 εκατ. ευρώ το brand Finetti, στα 6,5 εκατ. ευρώ το Molto και στο μισό εκατομμύριο ευρώ το Spin Span.

    Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ας πάρουμε για παράδειγμα τη Vivartia και πόσο αξίζουν τα brand της. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (βλπ. http://www.vivartia.com/wp-content/uploads/VIVARTIA-S-A-IFRS-report-31-12-2017.pdf), τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής των υπό-ομίλων της εστίασης και των γαλακτοκομικών αξίζουν 71,4 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής του υπό-ομίλου εστίασης και ψυχαγωγίας έχουν αποτιμηθεί στα 66,4 εκατ. ευρώ και στα 5 εκατ. ευρώ τα εμπορικά σήματα με απεριόριστη διάρκεια ζωής του υπό-ομίλου γαλακτοκομικών και ποτών.

    Διαβάστε την "Οικονομική Έκθεση" της CHIPITA στη στήλη "σχετικά αρχεία".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    Chipita2017 (3 MB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων