Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Αυγ-2018 09:01

    Ανεβάζει στροφές η Olympic - Avis Greece

    Ανεβάζει στροφές η Olympic - Avis Greece
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το business plan της Olympic - Avis Greece (Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε.), πέντε μήνες μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της εταιρείας στο διεθνές σχήμα Otokoc Otomotiv – Avis Budget Group.

    Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα deal του 2018, με επιχειρησιακή αξία (enterprise value) που άγγιξε τα 320 εκατ. ευρώ, Πέραν του τιμήματος των 80,6 εκατ. ευρώ, ο νέος ιδιοκτήτης ανέλαβε και τις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας, ύψους περίπου 230 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής πραγματοποιήθηκε με τη μεταβίβαση των μετοχών της Olympic - Avis Greece τον περασμένο Μάρτιο, με τη λήψη των κανονιστικών εγκρίσεων από το ΤΧΣ και την Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισµού.

    Ήταν η κατάληξη ενός απαιτητικού εγχειρήματος, το οποίο στην πορεία υλοποίησής του συνοδεύτηκε από εντυπωσιακές ανατροπές. Ο διεθνής διαγωνισμός που υλοποίησε η Citigroup Global Markets Ltd για λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς (επί σειρά ετών ιδιοκτήτριας της εταιρείας) για την πώληση του 100% των µετοχών της στην Olympic ξεκίνησε το Δεκέµβριο του 2016. Η διαδικασία πώλησης ολοκληρώθηκε σχεδόν ένα χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2017, με την "Zodiac Europe Limited", θυγατρική της Avis Budget Group, να ασκεί το δικαίωμα πρώτης άρνησης που διατηρούσε και να υποδεικνύει ως νέο, 100%, μέτοχο της Olympic - Avis Greece την "Otokoc ABG Holland BV”, στην οποία μετέχουν µε 80% η Otokoc Otomotiv και µε 20% η Avis Budget Group.

    Αύξηση πωλήσεων

    Κλειδί, όπως αποδείχθηκε, για την επόμενη ημέρα ήταν η υλοποίηση του business plan που είχε ήδη εκπονηθεί και η διατήρηση του επιτυχημένου management, υπό τον CEO Ανδρέα Ταπρατζή, που πέτυχε σημαντική βελτίωση των μεγεθών της εταιρείας και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, κάτι που πιστοποιείται και από τις επιδόσεις της Olympic - Avis Greece.

    Η εταιρεία που χρησιμοποιεί στην Ελλάδα τα διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα και τα συστήματα "Avis”, "Budget” και "Payless” (σ.σ. την 1/1/2017 η εταιρεία ανανέωσε το δικαίωμα χρήσης των σημάτων για 5 χρόνια) και αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων στην Ελλάδα τόσο στον τομέα των μακροχρόνιων (Leasing) όσο και στον τομέα των βραχυχρόνιων (Rent a Car) μισθώσεων, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων για τη χρήση 2017, διατηρώντας στα ίδια σχεδόν επίπεδα τη κερδοφορία της έναντι του 2016, μια χρονιά που κατέγραψε την καλύτερη επίδοση των τελευταίων ετών.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποιήθηκαν, η Olympic - Avis Greece εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4% σε σχέση µε το 2016, ο οποίος ανήλθε σε 169,9 εκατ.ευρώ, EBITDA 77,3 εκατ.ευρώ, έναντι 76,2 εκατ.ευρώ το 2016 (+1,44%) και κέρδη προ φόρων 19,1 εκατ.ευρώ, έναντι 19,3 εκατ.ευρώ το 2016. Η ενίσχυση των πωλήσεων προήλθε κατά κύριο λόγο από τον τοµέα της μακροχρόνιας μίσθωσης, όπου ο όγκος των συμβολαίων αυξήθηκε 3% και ο αριθμός των πελατών κατά 11%, στις αλλαγές στο δίκτυο των σταθμών των βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς και στις αυξημένες πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

    Πόλεμος τιμών

    Σημειώνεται ότι από το 2016 η εταιρεία υλοποιεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμµα αναδιάρθρωσης της λειτουργίας και των δοµών της, το οποίο και συνεχίζεται, κύριο στόχο την επιτυχή αντιμετώπιση του διαρκώς οξυνόμενου ανταγωνισμού στην αγορά, ο οποίος έχει πλέον περάσει σε πόλεµο τιµών και συνεχών ανακατατάξεων σε επίπεδο πελατών, στελεχών και δοµών.


    Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημειώνεται στην έκθεση διαχείρισης του δ.σ., η Olympic - Avis Greece, στοχεύει στη συνεχή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, στην παροχή ανταγωνιστικότερων τιµών προς τους πελάτες των µακροχρονίων μισθώσεων και στην ενίσχυση της πιστότητας (loyalty) τόσο των πελατών της, µέσω προγραμμάτων cross-sales. Μετάξύ άλλων, η διοίκηση έθεσε σε εφαρμογή τη νέα web πλατφόρµας "MyAvis” και δημιούργησε ένα εξειδικευμένο τµήµα λιανικών πωλήσεων με στόχο την αύξηση των εσόδων από τη retail αγορά (ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες).

    Στο σκέλος των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, η εταιρεία συνεχίζει τον εκτεταμένο ανασχεδιασμό του δικτύου σταθμών βραχυχρόνιων μισθώσεων (ιδίων και συνεργαζόμενων), τόσο σε επίπεδο συνεργασιών, όσο και σε επίπεδο γεωγραφικής κάλυψης, προσθέτοντας νέους σταθμούς σε περιοχές που δεν είχε πριν δραστηριοποίηση (μεταξύ άλλων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, στην Ηγουμενίτσα, τη Σάµο, το Ακτιο κλπ).

    Η διοίκηση αναφέρει πως με την ολοκλήρωση του προγράμματος ανασχεδιασμού του δικτύου της, η Avis Greece θα έχει άμεσο έλεγχο στο 75% του δικτύου της (σε σχέση µε το 30% που είχε δυο χρόνια πριν), ενώ το 100% των καταστημάτων της θα προσφέρουν πλέον το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών της (σε σχέση µε το 52% δυο χρόνια πριν). Σήμερα οι βραχυχρόνιες μισθώσεις εξυπηρετούνται από ένα πανελλαδικό δίκτυο 69 σταθμών μίσθωσης, εκ των οποίων οι 50 ανήκουν στην εταιρεία και οι υπόλοιποι 19 έχουν δοθεί σε αντιπροσώπους.

    Τέλος, βασικός στόχος για τα επόμενα έτη είναι η περαιτέρω ενίσχυση του brand και συνέχιση του προγράμματος ανανέωσης του στόλου.

    Διαβάστε ακόμη:

    - Στις Avis Budget Group - Otokoc η Avis Hellas

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων