ΝΕΛ: Το ραντεβού με τους Άραβες και η HSW
Δευτέρα, 16-Ιουλ-2007 08:12
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Ένα βήμα πριν βάλουν πόδι στην ακτοπλοΐα βρίσκονται οι Άραβες. Πιο συγκεκριμένα στις 25 Ιουλίου φθάνουν στην Αθήνα εκπρόσωποι μεγάλου αραβικού fund προκειμένου να συζητήσουν με τον διευθύνοντα σύμβουλο και μεγαλομέτοχο της ΝΕΛ, Απόστολο Βεντούρη την είσοδό τους στην εταιρεία.
Η συμμετοχή θα γίνει μέσω του ομολογιακού δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές που θα εκδώσει η ΝΕΛ ύψους μέχρι 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι Άραβες θα μείνουν έως τις 30 Ιουλίου στην Αθήνα προκειμένου να μελετήσουν και τις τελευταίες λεπτομέρειες του σχεδίου. Ήδη ο Απόστολος Βεντούρης με το οικονομικό επιτελείο της ΝΕΛ έχει κατέβει τρεις φορές στη Σαουδική Αραβία.
Δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής το γεγονός ότι η ΝΕΛ έχει ανοίξει δουλειές με τους Άραβες αφού τους πούλησε ήδη δύο πλοία, το υπερσύγχρονο Αίολος Κεντέρης και το Παναγιά Πάρου, ενώ έχει ναυλώσει το επιβατηγό-οχηματαγωγό "Ταξιάρχης" έναντι 6.500 ευρώ την ημέρα.
Στόχος η HSW
Την ίδια ώρα, η ΝΕΛ δεν έχει αφήσει το στόχο της, την Hellenic Seaways. Καταλυτικό ρόλο θα παίξει η εξέλιξη της υπόθεσης που αφορά τις καταγγελίες του Απόστολου Βεντούρη για "ωραιοποίηση" των ισολογισμών της HSW με στόχο την εισαγωγή της εταιρείας στο ΧΑ.
Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από δύο περίπου εβδομάδες η διοίκηση της Hellenic Seaways ανέβαλε για δεύτερη φορά, την Γενική της Συνέλευση, για τις 27 Ιουλίου, πέντε μόλις ημέρες μετά τη Γ.Σ. των Μινωϊκών. Μάλιστα, η εταιρεία έχει αφήσει να διαρρεύσει ότι θα επανεξετάσει την απόφασή της για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, παρά το γεγονός ότι μέχρι πριν από έναν μήνα ήταν όλοι σίγουροι ότι κανείς και τίποτα δεν μπορούσε να τους ανακόψει τη ρότα προς το Χρηματιστήριο της Αθήνας.
Στόχοι για το 2007
Στο μεταξύ, αλματώδη βήματα ανάπτυξης πραγματοποιεί η ΝΕΛ από τον Μάϊο του 2005 όταν ανέλαβε την τύχη της ο Απόστολος Βεντούρης, σε μία περίοδο που η εταιρεία ήταν στα πρόθυρα της πτώχευσης. Όπως έχει επισημάνει ο ίδιος "μέσα σε δυο χρόνια, αλλάξαμε πλήρως την εικόνα, ωστόσο η Nel Lines μπορεί ακόμη να χαρακτηρίζεται ως "high risk" επιλογή, η οποία ενσωματώνει βέβαια προσδοκίες για πολύ υψηλές αποδόσεις. Χρειάζεται να γίνουν ακόμη πολλά".
Τρείς ήταν οι κρίσιμοι σταθμοί στην πορεία προς την ανάπτυξη:
- Ο συμβιβασμός με τη γαλλική εταιρεία Semt Pielstick που είχε ως αποτέλεσμα την αποκατάσταση και αναβάθμιση των μηχανών των "Αίολος Κεντέρης Ι" και "Αίολος Κεντέρης ΙΙ".
- Η άμεση καταβολή στη Nel Lines του ποσού των 10 εκατ. ευρώ και
- Ο συμβιβασμός με την τράπεζα Calyon ο οποίος ενίσχυσε την καθαρή θέση της NEL Lines κατά 55 εκατ. ευρώ.
Για το 2007, τα έσοδα του ομίλου θα κινηθούν ανοδικά λόγω της ανακατανομής του στόλου σε νέες γραμμές, της αναδιάρθρωσης του δικτύου πωλήσεων του, της δρομολόγησης δύο επιπλέον ταχυπλόων πλοίων, ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι και ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ και της εξαγοράς της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε η οποία δραστηριοποιείται κυρίως σε επιδοτούμενες άγονες γραμμές. Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου θα αυξηθούν κατά 70% περίπου και θα ανέλθουν σε 46,1 εκατ. ευρώ.
Επίση, αναμένεται επιστροφή σε λειτουργική κερδοφορία ύψους 8,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων & αποσβέσεων (EBITDA) προσδοκάται να ανέλθουν σε 13,9 εκατ. ευρώ.
Για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2006 σημειώνονται τα εξής:
- Ο όμιλος πέτυχε σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα του παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, κυρίως λόγω μείωσης κατά 21,04% των δρομολογίων και του ανταγωνισμού στις γραμμές που δραστηριοποιείται. Επίσης:
-Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων & αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 42,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2005, ενώ ο δείκτης EBITDA / ΠΩΛΗΣΕΙΣ κλιμακώθηκε σε ποσοστό 162,25% το 2006 έναντι ποσοστού 2,81% το 2005. (Η ωφέλεια από τον συμβιβασμό με τις πιστώτριες τράπεζες και η αποζημίωση από την κατασκευάστρια των μηχανών εταιρεία αποτέλεσαν τον κύριο λόγο της αύξησης των κερδών).
-Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 32,1 εκατ. ευρώ για το 2006 έναντι ζημιών 12,1 εκατ. ευρώ το 2005.
- Η Καθαρή Θέση ανήλθε σε 58,7 εκατ. ευρώ έναντι 25,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και εμφανίζεται βελτιωμένη κατά 128,80%.
- Το ενεργητικό διαμορφώθηκε στο ποσό των 201,5 εκατ. ευρώ έναντι 171,3 εκατ. ευρώ το 2005, παρουσιάζοντας ανοδική ποσοστιαία μεταβολή της τάξεως του 17,59%.
- Οι δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν από 118,7 εκατ. ευρώ το 2005 σε 117,3 εκατ. ευρώ το 2006.
- Οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν από 145,7 εκατ ευρώ το 2005 σε 142,9 εκατ ευρώ το 2006.