600 προσλήψεις ζητάει η ΟΣΥ σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Τρίτη, 20-Μαρ-2018 07:39

600 προσλήψεις ζητάει η ΟΣΥ σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Σε έλλειψη του απαιτούμενου προσωπικού αποδίδει η διοίκηση της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Κ. Γλυκό (διαδέχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο τον Γ. Αναγνωστόπουλο) τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ, όπως προκύπτει από απάντηση της εταιρείας και του ομίλου ΟΑΣΑ σε κοινοβουλευτική ερώτηση. Ιδιαίτερη... συμβολή στις καθυστερήσεις έχει και ο γηρασμένος στόλος, η ανανέωση του οποίου, όπως επισημαίνεται για πολλοστή φορά από το 2015, δρομολογείται.

Οι προσλήψεις

Όπως αναφέρει η ΟΣΥ, οι καθυστερήσεις των δρομολογίων σχετίζονται με τη σημαντική έλλειψη προσωπικού. "Στις κρίσιμες ειδικότητες που είναι οι οδηγοί και οι τεχνικοί, υπάρχει γενικότερα έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, διότι, αφενός έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 2008, αφετέρου, λόγω συνταξιοδοτήσεων, το ενεργό προσωπικό συνεχώς μειώνεται”, σημειώνει η εταιρεία σε απάντηση της ερώτησης των βουλευτών του Ποταμιού Σπ. Δανέλλη και Γρ. Ψαριανού.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η ΟΣΥ -που έρχεται να προστεθεί στην λίστα των κρατικών εταιρειών που ζητούν προσλήψεις- έχει ήδη υποβάλλει αίτημα για πρόσληψη 500 οδηγών και 200 τεχνιτών του οποίου η έγκριση από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης εκκρεμεί.

"Η απαραίτητη πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού, θα συμβάλλει δραστικά στην μείωση έως και εξάλειψη του φαινομένου καθυστέρησης, ή ακύρωσης ορισμένων προγραμματισμένων δρομολογίων, όπου σε συνδυασμό με την επικείμενη ανανέωση μέρους - κατ' αρχήν - του υπάρχοντος στόλου της Εταιρείας μας, θεωρούμε πως τα όποια παρουσιαζόμενα προβλήματα σύντομα θα εκλείψουν”, αναφέρεται.

Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις (31/12/2016), ο αριθμός του προσωπικού της ΟΣΥ ανέρχεται συνολικά σε 5.246 από 5.468 το 2015.

Απουσία κοινής γραμμής

Εύλογα ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι η απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΑ διαφοροποιείται, εν μέρει, σε σχέση με όσα αναφέρει ο ομόλογός του στη θυγατρική ΟΣΥ, κάτι που -όσο παράδοξο κι αν φαίνεται- δεν συμβαίνει για πρώτη φορά.

Έτσι, ο ΟΑΣΑ σημειώνει ότι για το προγραμματισμένο έργο του ΟΑΣΑ απαιτούνται καθημερινά περίπου 1.260 λεωφορεία και τρόλεϊ. "Από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί προκύπτει ότι για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών απαιτείται η αύξηση του διαθέσιμου στόλου καθημερινά, σε λεωφορεία, κατά 10% περίπου”, δηλαδή 126.

Η ΟΣΥ ανεβάζει σε συνολικά 1.282 οχήματα (+22) τον αριθμό που απαιτείται για την κάλυψη του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου, με βάση τα επίσημα στοιχεία Φεβρουάριου 2018. Από αυτά τα 1.115 είναι θερμικά και τα 167 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Σημειώνει ακόμη ότι η δύναμη του στόλου των οχημάτων της ΟΣΥ, απαριθμεί σήμερα 2.008 θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 1.722 είναι λεωφορεία πετρελαιοκίνητα και φυσικού αερίου με μέσο όρο ηλικίας τα 14,5 έτη και τα υπόλοιπα 286 είναι ηλεκτροκίνητα (τρόλεϊ) με αντίστοιχο μέσο όρο ηλικίας, τα 15,5 έτη.

Σχετικά με την απόκτηση νέων οχημάτων, ο ΟΑΣΑ διαβεβαιώνει ότι έχουν ήδη εξευρεθεί "πόροι για την προμήθεια 92 οχημάτων (μεταξύ των οποίων 12 ηλεκτρικών οχημάτων) και επίκειται η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού".

"Το έργο θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Αττική” της Περιφέρειας Αττικής στον άξονα Προτεραιότητας 07 που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και αφορά την "μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών στην μητροπολιτική Αθήνα”, σημειώνεται στην απάντηση.

Ωστόσο, η θυγατρική του ΟΑΣΑ περιορίζεται στο να αναφέρει ότι έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες, "για τη φυσική ανανέωση του στόλου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., παρότι στο τελευταίο ΕΣΠΑ, δεν έγινε καμία προσπάθεια για ένταξη αντίστοιχου προγράμματος ανανέωσης των οχημάτων”.

"Λαμβάνοντας υπ' όψιν τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες καθώς και το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να ευοδώσει ένας τέτοιος διεθνής δημόσιος διαγωνισμός με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων νόμιμων και διαφανών διαδικασιών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την διοίκηση της εταιρείας, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα και γραφειοκρατικά εμπόδια και να ενταχθεί τελικώς σε συγκεκριμένο πρόγραμμα η ανανέωση του στόλου των οχημάτων” σημειώνει.

dimitris.delevegos@capital.gr