Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Δεκ-2017 08:26

    Ποντάρει στον τουρισμό η Vivartia

    Ποντάρει στον τουρισμό η Vivartia
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση  

    Την αναζωπύρωση των φημών που θέλουν την πώλησή εν όλω ή σε κομμάτια της Vivartia, κάτι που διέψευσαν υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr, προκάλεσε στην αγορά αλλά και στα δημοσιογραφικά γραφεία, η χθεσινή ανακοίνωση του κλάδου εστίασης της Vivartia. Δεν ήταν άλλωστε λίγοι εκείνοι που σχολίασαν πως η συγκεκριμένη ανακοίνωση παρέπεμπε σε καταγραφή των "ασημικών" του ομίλου εστίασης. Πηγές πάντως από τον όμιλο Vivartia σημείωσαν στο Capital.gr, πως ο κλάδος εστίασης είχε προβεί σε αντίστοιχη ανακοίνωση και στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Για την "ταμπακέρα" δηλαδή τις φήμες περί πώλησης του ομίλου εν όλω ή σε κομμάτια, οι ίδιες πηγές διέψευσαν κατηγορηματικά ότι υπάρχει ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αναφέροντας χαρακτηριστικά "δεν πουλάς εταιρείες που έχουν "growth".

    Σε ό,τι αφορά, την αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου, οι ίδιες πηγές υποστήριξαν πως είναι θέμα χρόνου οι ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες. Το θέμα της αναχρηματοδότησης επισημαίνεται και από τον ορκωτό Ελεγκτή στην οικονομική έκθεση της Vivartia (χρήση 2016). Ο Ορκωτός κάνει λόγο για ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας σχετικά με την απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριότητας της Vivartia, ενώ σημειώνει πως, η μη επιτυχής ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης των δανειακών υποχρεώσεων, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση της επάρκειας του κεφαλαίου κίνησης, ενδέχεται να επηρεάσει τη συνέχιση της δραστηριότητας του. Με βάση τα στοιχεία (31/12/2016), οι ληξιπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις της Vivartia, ανέρχονται σε  369,2 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών του στοιχείων κατά ποσό 301,6 εκατ. ευρώ. 

    Ποιος ο σχεδιασμός του κλάδου εστίασης

    Σε ό,τι αφορά τα σχέδια του κλάδου εστίασης του ομίλου Vivartia, η ανάπτυξή του περνά μέσα από τα σημεία αυξημένης τουριστικής κίνησης, όπως είναι τα αεροδρόμια, τα νησιά, τα εμπορικά κέντρα και οι αυτοκινητόδρομοι. Την ίδια ώρα εστιάζει στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών όπως με τη Fraport και την AUTOGRILL, ενώ πρόκειται να ρίξει στην αγορά και δύο νέα concepts. Το It’s all Greek και το Street Food.

    Εφέτος ο όμιλος προχώρησε στη δημιουργία και ανακαίνιση 59 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 48 βρίσκονται σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση και σε αγορές άμεσα συνδεδεμένες με τον τουρισμό, όπως αεροδρόμια, εμπορικά κέντρα, πλοία και Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.). Παράλληλα συνεχίστηκε η επέκταση του δικτύου σε κομβικά σημεία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το άνοιγμα του καταστήματος Flocafe Espresso Room, στον Πύργο Κηφισιάς και σε νησιά με αυξημένη τουριστική κίνηση, όπως το νέο Goody’s Burger House στη Μύκονο ή το νέο everest στη Ζάκυνθο. Ταυτόχρονα, ο όμιλος εστίασης της Vivartia ισχυροποίησε την παρουσία του σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, δημιουργώντας καταστήματα σε 4 νέα ΣΕΑ, ενώ αναμένεται η ολοκλήρωση επιπλέον σημείων σε άλλα 4 ΣΕΑ, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2018. Με την ολοκλήρωση των νέων σημείων, ο όμιλος αποκτά συνολική παρουσία σε 26 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, με 14 Olympus Plaza/everest και 12 Goody’s Burger House/Flocafe Espresso Room, καλύπτοντας ουσιαστικά το μεγαλύτερο τμήμα των κεντρικών οδικών αξόνων της χώρας.

    Εντός του έτους προχώρησε στη διεύρυνση υφιστάμενων συνεργασιών (SSP) και παράλληλα στη σύναψη νέων με στρατηγικούς εταίρους (Fraport, AUTOGRILL). Στο πλαίσιο αυτών των συνεργασιών, ο όμιλος έχει παρουσία στα αεροδρόμια με νέα concepts, όπως το Megusto, το Juice Box και τα Vintage Food Trucks. Ειδικότερα, στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, θα ενισχύσει την παρουσία του, με τα σήματα Goody’s Burger House και Megusto, και με τα νέα It’s all Greek και Street Food.

    Οι στρατηγικές συνεργασίες συνεχίζονται και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα όπως το Smart Park και στο McArthur Glen, ενώ στις αρχές του 2018 αναμένεται το άνοιγμα του νέου concept It’s all Greek. Μέρος της στρατηγικής του ομίλου Εστίασης της Vivartia, αποτελεί η διερεύνηση νέων πεδίων και η διείσδυση σε νέες αγορές. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία με το FORKY, το γνωστό brand διανομής έτοιμου φαγητού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο 1ο τρίμηνο του 2018.

    Παράλληλα, συνεχίζει το στρατηγικό του σχεδιασμό για ενίσχυση της εξωστρέφειας έχοντας σήμερα παρουσία σε 11 χώρες. Στο πλαίσιο αυτό, το 2017 προχώρησε σε νέες συμφωνίες με στρατηγικούς συνεργάτες σε Μεγάλη Βρετανία, Κύπρο, Σαουδική Αραβία και Μάλτα, διευρύνοντας έτσι την ήδη σημαντική παρουσία του στον παγκόσμιο χάρτη με τα σήματα Goody’s Burger House και Flocafe Espresso Room. Ο όμιλος Εστίασης της Vivartia, λειτουργεί 3 μονάδες παραγωγής, ενώ εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 300.000 πελάτες σε περισσότερα από 500 σημεία πώλησης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων