Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Νοε-2017 08:37

    Πώς τα ξενοδοχεία της Αθήνας "γύρισαν" τις απώλειες της τελευταίας επταετίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η τελευταία μελέτη της εταιρείας GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού "έκρυβε” δύο θετικές, αλλά και μια αρνητική εξέλιξη για την αγορά των αθηναϊκών καταλυμάτων. Στα θετικά, η ζήτηση για ταξίδια στην πρωτεύουσα εξακολουθεί να καταγράφει ανοδικές τάσεις- γεγονός που ενισχύει τη θετική πορεία του Τουρισμού φέτος και την επόμενη σεζόν- και ότι τα συνολικά έσοδα των ξενοδοχείων επέστρεψαν στα επίπεδα του 2008, κλείνοντας μια ψαλίδα επταετίας. Εντούτοις, ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών που επισκέπτονται την πόλη δεν ήταν ο αναμενόμενος.

    Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της 47ης ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Ένωσης, από την αρχή της χρονιάς μέχρι και το Σεπτέμβριο,  η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αττικής είχε αύξηση 4,2%, η μέση τιμή δωματίου άνοδο 4,6% και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο  ήταν ενισχυμένα κατά 8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

    ευ6ρυτε

    Όμως ο βαθμός ικανοποίησης των ξένων τουριστών υποχώρησε από το 8/10 το 2015 στο 7,7/10 το 2017, γυρνώντας στα επίπεδα του 2012 . Αντίστοιχη κάμψη παρατηρείται και στο ποσοστό των επισκεπτών που θα σύστηναν την Αθήνα ως προορισμό, με υποχώρηση στο 91% έναντι 94% το 2016 και 96% το 2014. 

    Θέματα όπως  η ηχορύπανση, η κακή συντήρηση δρόμων και πεζοδρομίων, η ελλιπής συντήρηση κτιρίων και η έλλειψη πινακίδων ήταν αυτά που ενόχλησαν περισσότερο τους επισκέπτες και οδήγησαν στην αρνητική τους "ψήφο”. Ως βασικά προβλήματα αναφέρθηκαν ακόμη τα γκράφιτι και η έλλειψη "πρασίνου".

    Όπως έδειξε η μελέτη, τα έξοδα των τουριστών αυξήθηκαν κατά 3,3% φέτος σε σχέση με το 2016, ενώ για πρώτη φορά μετρήθηκε εάν οι τουρίστες επισκέπτονται μόνο την Αθήνα ή την συνδυάζουν και με άλλες περιοχές της χώρας: Το 42% επισκέπτεται μόνο την Αθήνα, ενώ το 55% συνδυάζει την Αθήνα με άλλους προορισμούς της Ελλάδας. Δημοφιλέστερος προορισμός αναδείχθηκαν οι Κυκλάδες. 

    Κρας τεστ με τις ανταγωνίστριες πόλεις
    Η Αθήνα, σύμφωνα με την έρευνα, σημείωσε υψηλότερη πληρότητα το 2016 από τη Ρώμη και τη Μαδρίτη, αλλά εξακολουθεί να είναι σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο από πλευράς τιμών σε σχέση με τη Βαρκελώνη και τη Ρώμη. 

    Ενδεικτικά, το  Σεπτέμβριο, η μέση τιμή στα ξενοδοχεία της Αθήνας ήταν 100,44, όταν η αντίστοιχη μέση τιμή στην Ρώμη ήταν 149,76 και στη Βαρκελώνη 149,15, ενώ φυσικά και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν ακόμη υψηλότερες τιμές Η ζήτηση και στις δύο συγκεκριμένες πόλεις είναι πολύ υψηλότερη από την Αθήνα με 7,4 εκατ. αφίξεις ξένων τουριστών σε ξενοδοχεία της Ρώμης κατά τη διάρκεια του 2016 και 7,2 εκατ. αφίξεις σε μονάδες της Βαρκελώνης. 

    Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Αθήνα έχει λιγότερο από 3 εκατ. αφίξεις σε ξενοδοχεία, όπως επισημαίνεται, η δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη της ζήτησης και της προσφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι νέα ή αναβαθμισμένα καταλύματα προσθέτουν ποιότητα και διαφοροποίηση και το τουριστικό προϊόν και οι υπηρεσίες της Αθήνας παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

    Βασιλική Κουρλιμπίνη
    vicky.kourlibini@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων