Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Νοε-2017 08:04

    Το ηλεκτρονικό delivery και οι επενδυτές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tης Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    "Κλειστό" μέχρι νεοτέρας είναι το Forky.gr, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εστίασης η οποία όπως έγινε γνωστό χθες πέρασε στον έλεγχο της Vivartia. Την ολοκλήρωση του deal επιβεβαίωσαν στο Capital.gr και στελέχη της Vivartia. Απέφυγαν ωστόσο να δώσουν περαιτέρω στοιχεία για τη συμφωνία, τα σχέδια και το τίμημα, περιοριζόμενοι να σημειώσουν πως η Forky είναι σε φάση αναδιοργάνωσης.

    Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η Forky, η οποία βρίσκεται στο hold από τον περασμένο Σεπτέμβριο, περίοδο που πραγματοποιούνταν οι διαπραγματεύσεις με τη Vivartia, πρόκειται να επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά του e-delivery το αργότερο στις αρχές του νέου έτους.. Χρόνος ο οποίος, σύμφωνα με στελέχη της Vivartia, απαιτείται προκειμένου να σχεδιαστεί η επόμενη ημέρα της πλατφόρμας υπό τα νέα δεδομένα.

     



    Γιατί όμως η Vivartia εισέρχεται στο e-delivery έτοιμου φαγητού; Γιατί σύμφωνα με στελέχη της η συγκεκριμένη κατηγορία έχει προοπτικές. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς το online delivery φαγητού έχει μερίδιο 10% από τη συνολική πίτα του κλάδου της εστίασης ο τζίρος της οποίας υπερβαίνει τα 2 δις. ευρώ.

    Η Forky, με βάση στοιχεία της αγοράς από την ίδρυσή της έχει εξυπηρετήσει περισσότερες από 200.000 παραγγελίες, όλες στην Αττική. Και μάλιστα σε μια κατηγορία, αυτή του έτοιμου φαγητού, η οποία δεν είναι διαδεδομένη. Οπότε μέσω αυτής της εξαγοράς η οποία όπως υποστηρίζουν στελέχη της Vivartia θα αποκτήσει πανελλαδική κάλυψη αξιοποιώντας το δίκτυο εστίασης του ομίλου, ο τελευταίος θα αξιοποιήσει και τις παραγωγικές μονάδες φαγητού που διαθέτει.

    Η Forky, την οποία ίδρυσαν το 2014 οι Μιχάλης Γκόντας και Πέτρος Πιτσιλής και το 2016 είχε ενταχθεί στο δίκτυο της Endeavor, είχε καταφέρει να τραβήξει χρηματοδότηση από επενδυτές άνω των 2 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά την πορεία των οικονομικών της μεγεθών, με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία (χρήση 2015), ο τζίρος της είχε αγγίξει τα 432 χιλ. ευρώ.

    Tο μεγαλύτερο deal στον κλάδο του online φαγητού έγινε προ διετίας. Ήταν τον Μάιο του 2015 όταν το e-food.gr εξαγοράσθηκε από τη Delivery Hero που δραστηριοποιείται στο χώρο του online delivery φαγητού σε 34 χώρες με περισσότερους από 1.500 εργαζόμενους. Το τίμημα δεν έγινε γνωστό, αν και παράγοντες της αγοράς υποστήριξαν πως η Hero για την απόκτηση του e-food είχε πληρώσει περί τα 7-10 εκατ.. ευρώ. Η e-food, που ξεκίνησε στις αρχές του 2012, όταν έγινε το deal με την Delivery Hero εξυπηρετούσε περισσότερες από 2.500.000 παραγγελίες ενώ τότε συνεργαζόταν με πάνω από 3.000 καταστήματα σε 42 πόλεις της χώρας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων