AS Company: Επέκταση σε Βουλγαρία-Ρουμανία

Παρασκευή, 06-Ιουλ-2007 09:10

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

Η επέκταση των δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και η ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών αποτελούν τους μακροπρόθεσμους στόχους της AS Company.
 
Η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας παραγωγής, εισαγωγής και διάθεσης παιχνιδιών και παιδικών ειδών ανέφερε κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε θεσμικούς επενδυτές ότι σχεδιάζει την είσοδό της στις αναδυόμενες αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.

Στην Ελλάδα, η εταιρεία επιθυμεί να ενισχύσει την παρουσία της στο λιανικό εμπόριο και σε νέα κανάλια διανομής, δημιουργώντας ένα μοντέλο καταστημάτων που θα εστιάζει στη μεσαία και υψηλή κατηγορία των καταναλωτών βάσει του οποίου αναμένεται να "τρέξει" και η επέκταση και στο εξωτερικό.

Η AS Company κατέχει σήμερα ισχυρή θέση στον κλάδο κατασκευής και διανομής παιχνιδιών της εγχώριας αγοράς και συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου (Jumbo, Μουστάκας, Κού-Κού, Max Stores, Carrefour κ.ά). Τα σήματά της καλύπτουν όλο το φάσμα κατηγοριών παιχνιδιών και τα προϊόντα της βρίσκονται σε πάνω από 1.500 σημεία πώλησης. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτά (51%) αφορούν αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών και το 17,9% σε μεγάλα καταστήματα σούπερμάρκετ. Η εταιρεία διαθέτει κέντρο διανομής στο Ωραιόκαστρο, επιφάνειας 14.000 τμ και εκθεσιακό χώρο στο κέντρο του Πειραιά.

Ο επικεφαλής της Σ. Ανδρεάδης στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων ανέφερε ότι η AS Company θα επιδιώξει τη δημιουργία νέων κατηγοριών και προϊόντων, ενώ θα αξιοποιηθεί και το ιδιόκτητο Outlet (με επώνυμα ρούχα για το παιδί και τη μητέρα) που ξεκίνησε πέρυσι με την επωνυμία Emporio Outlet.

Έμφαση θα δοθεί και στο τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας με στόχο το 2008 το σύνολο των προϊόντων της AS Company να αντιπροσωπεύει κατά ελάχιστο το 70% του συνολικού κύκλου εργασιών από 60% σήμερα.

Τη φετινή χρονιά η εταιρεία επιδιώκει να αυξήσει κατά 2% το μερίδιο της στην ελληνική αγορά παιχνιδιού και να διατηρήσει τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων. Σε επίπεδο μεγεθών, στην παρουσίαση αναφέρθηκε ότι για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης ο κύκλο εργασιών εκτιμάται στα 25,5 εκατ. ευρώ (αυξημένος σε ποσοστό 23%) και τα κέρδη προ φόρων στα 4,1 εκατ. ευρώ (+25% έναντι του 2006).

Για την επόμενη χρονιά εκτιμήθηκε ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει τα 30 εκατ.ευρώ και τα κέρδη προ φόρων τα 4,7 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι ο κύκλος εργασιών να ανέλθει σε 46,5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2011 και τα κέρδη προ φόρων στα 9,7 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια παρουσίαση αναφέρθηκε ότι το εκτιμώμενο περιθώριο EBITDA για τη φετινή χρήση θα διαμορφωθεί στο 16,1% και στο 17,8% για το 2008, ενώ στο τέλος της επόμενης πενταετίας θα έχει αγγίξει το 21%.

Σήμερα η εταιρεία ελέγχεται από την οικογένεια Ανδρεάδη που κατέχει το 61,01% του μετοχικού κεφαλαίου. Τον περασμένο μήνα πραγματοποίησε placement μετοχών της συνολικού ποσοστού 12,3% κυρίως προς ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια που συνολικά συμμετέχουν με ποσοστό 12,8% στην εταιρεία.

Μεταξύ αυτών και το αμοιβαίο κεφάλαιο Sycomore Twenty που ελέγχει το 10,5% της εισηγμένης.